Na mijn eerste “echte” horloge vorig jaar en afgelopen jaar met een gelukje een van mijn grails om de pols geslingerd te hebben, had ik niet verwacht om in 2024 nog een nieuw lid aan mijn bescheiden clubje toe te voegen.
Nu draagt mijn tissot seastar als daily super fijn, maar ik miste eigenlijk nog een horloge die wat subtieler op de pols was. Iets dat wat meer matched met een casual chique outfit maar niet direct de klapper van de sub uit de collectie schreeuwd.
De zoektocht was dan ook begonnen (niet dat ik de afgelopen twee jaar elke week wel “iets moois” had gezien dat ik wel wilde hebben, maar toch). Mijn oog was een tijdje geleden dan ook gevallen op een Custom Mod Seiko met een Nh36 movement.
Nu klinkt het misschien alsof ik ontzettend onderlegd ben in wat ik nou precies gezien had, maar voor mij is dit het zelfde als wanneer iemand mij verteld wat quantum mechanica precies inhoudt… Ik vond het in ieder geval een mooi plaatje en ik kan weer wat interessants roepen als iemand er naar vraagt.
De diep zwarte stealth look kon mij in ieder geval bekoren. Die YachtMaster geïnspireerde bezel, die zwarte rubberenband… Wauw. Zelfs de minister van financiën thuis vond het een mooi horloge! Echter zou de minister de minister niet zijn als dit niet eerst door de rekenkamer heen was gegaan, en wat bleek… Blijkbaar is een babykamer belangrijker en heeft dat prioriteit en na een recente dure uitgave in de horloge hobby was dit wellicht wat te veel van het goede.
Zelf vond ik het een ontzettend schappelijk prijskaartje, maar tijdens het productie proces van ons eerste kind had ik door schade en schande geleerd dat een discussie hierover beter bewaard kan worden tot een vrouw vrij is van zwangerschapshormonen. Deze dus even in de koelkast en volgens jaar nog maar eens aanhalen en kopen was het idee.
Ik viel dan ook bijna van mijn stoel toen ik vanavond tijdens ons vervroegde kerstdiner mijn kadotje open maakte en tot mijn grote blijdschap de Custom Stealth MOD Seiko zag! Als een ware politica had mijn fantastische vrouw een politiek rookgordijn van drogredenen opgetrokken zodat zij het horloge aan mij kado kon doen. Manmanman, wat een top vrouw heb ik toch!