NA - CWC Mellor-72 mechanical

Hallo allemaal,

Pas mijn tweede topic op dit mooie forum, maar in mijn voorsteltopic had ik al beloofd dat ik wat meer aandacht zou besteden aan mijn eerste (en uiteraard ook enige) NA van dit jaar:

de CWC Mellor-72 mechanical, een zeer getrouwe reproductie van de Cabot Watch Company van hun eigen W10 horloge uit de jaren 70, ontworpen door CWC-oprichter Ray Mellor (ook verantwoordelijk voor het zo goed als identieke W10-horloge van zijn voormalige werkgever Hamilton), destijds geleverd aan - als ik mij niet vergis - het Ministry of Defence, en verstrekt (‘issued’) aan RAF-piloten.

Zo, die zin had vast korter gekund.

Ik zeg er meteen bij dat ik geen kenner ben van horloge- of militaire geschiedenis, dus ik hou bij bovenstaande informatie even een slag om de arm.

Aangezien ik volgens mij niet de eerste ben die een NA over dit horloge schrijft, zal ik me na het opnoemen van enkele kenmerken beperken tot het plaatsen van fotootjes.

CWC Mellor-72 mechanical:

  • handopwinder (in de kast tikt een Zwitsers Sellita SW210-1 uurwerk met een frequentie van 28.800 A/h)
  • 38mm diameter incl. kroon, 42mm lug to lug, lugbreedte 18,5mm
  • plexi glaasje
  • fixed bars - horloge wordt geleverd met CWC’s eigen grijze NATO-bandje
  • snap-on achterdeksel (het origineel, de W10, had helemaal geen achterdeksel, dat was een frontloader)
  • waterdichtheid 5 atm / 50 meter
  • ondanks de ‘T’ op de plaat zit er geen tritium op de wijzers en markers, maar doodgewoon Superluminova

Plaatjes dan maar. Stel je hierbij, en zeker nadat het doosje opengaat, een vrij penetrante kelderlucht voor. Engelser kan toch haast niet? :slight_smile:






O ja, laat ik niet vergeten te zeggen dat ik vrij ondersteboven ben van de uitstraling van dit horloge, zeker op de pols!! Op foto’s leek het me toch altijd ergens een lelijk eendje, maar in het echt overtuigt-ie 100%. Echt een horloge met looks én karakter.

31 likes

:smirk:

Echt he? Alsof de horloges daar eerst een 5 tal jaar moeten rijpen.

1 like

Nice! Hij is gaaf hè.:grinning_face_with_smiling_eyes:

Heerlijk comfortabel en het maatje staat je ook top! Veel plezier ermee.

1 like

Hij is echt gaaf, kan niet anders zeggen. Bedankt!

1 like

Erg gaaf horloge zeg! Veel draagplezier

1 like

Bedankt!

Je kunt trouwens nog steeds een specifiek serienummer aanvragen bij aankoop van een Mellor, kwestie van een mailtje sturen. Ik heb 621 gevraagd (en gekregen) omdat ik op 21 juni jarig ben.
Maar aangezien mijn horloge nog in 2021 is geproduceerd, heb ik voluit nummer 621/21 gekregen. Had ik dus beter mijn geboortejaar en -maand (746, was wsch. ook nog wel beschikbaar geweest) kunnen aanvragen, dan had mijn volledige geboortedatum op het achterdeksel geprijkt. Oh well…

Schitterend uurwerk. Ik ben zelf grote fan van CWC. Ben nieuw op het forum en zal gauw wat posten over mijn CWC collectie.

1 like

We zijn benieuwd. Laat ook niet na om foto’s te plaatsen in het cwc only topic.

Hier mijn CWC W10
Onlangs laten reviseren bij Chronoglide.
Erg leuk /|\ brits leger horloge.


6 likes

Nice! Uit welk jaar komt deze? Ziet er nog erg strak uit.

Wat gaaf dit horloge met een handwindertje erin.
Maakt hem echt helemaal af!

Geniet ervan…

Deze is uit 1979. Erg fijn om te dragen.

Tof ding, deze CWC. Ik las ooit een review waar ze hem vergeleken met een Britse militaire Land Rover. Taai, betrouwbaar en toch stijlvol. Mooi ding!

Ha, dat wist ik niet maar dan is het mij zelf ook duidelijk waarom we thuis een Land Rover rijden :grinning: