De afgelopen jaren heeft een Damasko altijd hoog op mijn wishlist gestaan. De stoere uitstraling en de verfijnde techniek, icm een redelijke prijs (in vergelijking met andere horloges in het hogere prijs segment). Zo’n 3 weken geleden heb ik een bestelling geplaatst bij Bensontrade en vandaag is het dan eindelijk zover! Zojuist heb ik mijn DA46 in ontvangst mogen nemen.
Het horloge heeft een diameter van 40mm en dat merk je meteen om de pols. Lekker lichtgewicht en dus ook niet te groot (of te klein), ook al heb ik redelijke polsen De bezel en crown draaien zoals ik in diverse reviews heb gelezen / gezien…ongelofelijk soepel en strak. De datum change gebeurt precies op 12 uur met een ferme duidelijke klik…nice!
Mooie luxe verpakking de hoogglans houten box, en alles prima verzorgd (ik had niet anders verwacht eigenlijk).
Het lederen bandje vind ik persoonlijk niet zo speciaal (en de band kraakt om de pols…nieuwigheid?), maar dat wist ik vantevoren en er zijn al 2 andere bandjes onderweg. Ik denk persoonlijk dat het horloge op bruin lederen band beter tot z’n recht komt.
Ook wil ik nog even mijn specifieke waardering uitspreken voor Leon op de Weegh van Bensontrade. Ik heb veelvuldig contact gehad per email en werd altijd vrijwel direkt en zeer compleet geholpen. Gisteren werd ik zelfs persoonlijk gebeld door Leon om een aflever-afspraak te maken…dat was een leuke en aangename persoonlijke benadering, en een erg prettig gesprek tussen horloge liefhebbers.
Al met al ben ik zoals men dat zegt ‘over the moon!’.
Enfin…bij een nieuwe aanwinst mogen foto’s natuurlijk niet ontbreken…
Mmm … bij m’n DC66 had ik toch altijd een beetje een gevoel van 'hopelijk trek ik er niet alles uit" … voelde toch wat fragiel aan tov andere merken (Omega, TH, Fortis, … zelfs Seiko ;-)).
Hele gave aanwinst! Mooi en handig die GMT bezel erop
Een renault herken ik er niet in (Damasko is eerder de armyJeep onder de horloges, mocht je een vergelijk zoeken) maar de gele sec.wijzer geeft het horloge de perfecte frisse twist!