NA....Danish Design( 😲 )

Eens een keer wat anders dan Citizen of Seiko…
Helemaal gek van onderstaande vintage Citizen vooral door de luxe donkergrijze sunburst, toen kwam ik deze tegen en het vonkje sloeg bij mij over :blush: …Weet helemaal niets over dit merk en of het een modemerk is ofzo maar als ik dit merk tegenkom bij de juwelier blijf ik toch altijd even kijken vanwege de designs… en nu gekocht :upside_down_face:

Citizen…

Danish Design…

Bedankt voor het kijken en een fijne dag :+1::smiley:

12 likes

Zit hem in de naam, Designer merk. Wel mooi plat. Wat is de hoogte?
Design combi doet mij denken aan de Hamilton Intra-matic.
Veel plezier er van :+1:

1 like

Thanks!:smiley: … 7 mm dikte…Later dat ik er naar zat te kijken zag ik dat ook ja, Hamilton kopietje …maar die is er zeker niet in donkergrijs?

Danish Design

Wait,wutt?! :smiley:

1 like

Ik weet het :+1::sleeping::sweat_smile:

Geef jij eens een goeie hint voor een donkergrijze sunburst wijzerplaat …de Rolex OP is voor als ik met pensioen ben of als ik heb kunnen sparen :thinking::yum:

1 like

4 likes

2 likes

Die is wel gaaf…maar meer richting zwart toch?

Ook al naar deze zitten kijken…
FAC08003A_2_400x

2 likes

Zou sunburst gray moeten zijn volgens de site,ik vind ze zeker wel mooi ja.

1 like

Ik ook wel zeker…heb deze al in het gezocht topic gezet voor als iemand er van af wil…of wachten tot ik een goed prijsje tegenkom, zijn niet zo duur maar ja alle kleine beetjes helpen :grin:

Mijn beste,

Een frisse verschijning!!
Mooi, rustig en verfijnd.
Ik wens je er een ontspannende tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Dank u vriendelijk! :smiley:

1 like

Hoi Nils. Die Citizen vind ik ontzettend mooi :ok_hand:. Danish Design heeft idd ook mooie modellen, al zijn ze te plat voor mij. Gaaf dat je hem hebt gekocht. Springt er iig uit in je horlogekast :wink:

1 like

Bedankt! Ja die Citizen is verslavend…die blijf ik steeds pakken :+1::blush: …Kon het niet laten en plat vind ik juist wel fijn…Het is eigenlijk een dresser die overal wel bij past… :blush:

1 like

hoe kan dat nu met slechts 7 mm hoogte?

:nerd_face:

2 likes

Mijn Skagen komt zo ongeveer uit dezelfde vijver,ook zo plat en de sluiting lijkt dezelfde.
Is de DD ook uit titanium?

2 likes

Ja het bandje lijkt op elkaar, nee is geen titanium…Is Skagen een bekend merk? Kwam ze vanavond ook tegen bij een juwelier, ook leuke designs :+1::smiley:

Skagen is wel redelijk bekend ja, net als DD inderdaad een modemerk wat bij veel juweliers is te zien.
Of het nu een modemerk, plakmerk of hommage is, het gaat erom wat je er zelf van vind.

Maar van harte, strakke verschijning! Ik zou voor de Citizen gaan, die bovenste :+1:

Volgens mij gaat er bij jou nooit iets weg maar mocht je ooit is een mechanische Citizen gedag zeggen mag je mij wel even pm’en :wink:

2 likes

Heb er nog eentje,m’n vrouw trouwens ook :grin:

1 like

Ja…was een beetje op zoek naar hetzelfde als die Citizen, dat is er echt één uit de loterij voor mij…weet je wel zo’n horloge waar je naar blijft kijken en dat in meerdere lichtomstandogheden :blush: (loopt ook nog perfect ook dus zoals aangegeven door de verkoper heeft deze pas een servicebeurt gehad)

Hier op het form heeft is er een Omega(vintage) met ongeveer zo’n zelfde wijzerplaat…ook een :star_struck:

De DD is ook echt een gaaf horloge maar weer meer richting bruin/zilver…Ik probeer erachter te komen welk uurwerk erin zit, op een paar sites gezien dat er een Miyota inzit en een automaat ook met een Myiota en een andere DD automaat zat weer een Seiko NH38 in maar zag bij Siebel vanavond eentje waar de secondenwijzer niet precies op de indicies slaat en een ander weer wel…van Miyota ben ik gewend dat die dat wel doet dus ik denk dat DD een mengelmoes van uurwerken gebruikt…

1 like