NA: Dao’s eerste Grand Seiko (GMT)

Wauw.

Dat is het eerste woord in dit topic over mijn Grand Seiko.

Inleiding

Al een tijdje vind ik dat ik teveel horloges heb. Natuurlijk, we zijn verzamelaars. Er zitten ook horloges bij ‘voor de leuk’ zonder dat je die per se vaak hoeft te dragen. Maar wanneer het gevoel overheerst dat het zonde is dat er een paar ongedragen horloges in je te volle box liggen, wordt het tijd om je darlings te killen.

En dan helpt het als er een nieuw wonderhorloge in het vizier komt.

Grand Seiko SBGN011

Om de zoveel tijd kijk ik naar de quartz Grand Seiko’s. Waarom? Sublieme afwerking, betaalbaarder dan veel anders moois (althans, via Horlogeforum), weinig onderhoud door quartz maar toch een bijzonder uurwerk, de bekende 9F. Maar… de heritage lijn vind ik soms wat… saai. Mooi, maar toch alsof ik mijn SARB033 draag. Dat is vast vloeken in de kerk, maar het is wat het is. Te weinig onderscheidend.

Maar met een paar detailverschillen overwint deze SBGN011 dat compleet.

Met 40mm voor mijn bescheiden pols best aan de maat - maar de 37mm GS die ik wel eens om heb gehad werd zelf voor mij wat feminien. En daar is niets mis mee, maar dat viel me op, vergeleken o.a. 36mm Tudor Dateday en anders leuks van 36mm. De gepolijste afwerkingen, de mooie lijnen, de kleine maat, bij elkaar werd het net te lief. De 40mm in combinatie met de geblauwde GMT wijzer en de cijfers tussen de indices, maakt het net een stoerder en serieuzer ding.

De ontvangst

@herman78 had deze in de aanbieding voor een goede tweedehands prijs. We waren er dus snel uit.

En dan dat moment. De doos open maken. Proppen papier eruit. Die doos. Hoes eraf. Deksel eraf. Aan het rijstpapier de binnenste box eruit tillen. De klep omhoog en dannnn…. NIETS. Kak.

Flasbacks naar een eerder moment waarop een Glycine uit de doos was gestolen. Het zal toch niet?? Mijn vrouw keek me ook vol ongeloof aan, wetende wat ik ervoor had betaald. Alle scenario’s gingen door mijn hoofd.

Tegen beter weten in ga je dan toch in de doos met papierproppen graaien, kijken waar die is. Alsof het horloge NIET in de doos verzonden zou zijn. Maarja, aan de buitenkant geen sporen te zien dat de tape los gemaakt zou zijn.

Tot dat ik ineens iets hards voel. En niet wat je denkt. In de doos. En niet wat je denkt, maar in de kartonnen doos. Een kleinere travel box! Zou het dan toch?? En jahoor, de Grand Seiko! Vast voor betere bescherming, maar echt ik had een hartverzakking.

Van de schrik bekomen even goed kijken… en ja, echt zo mooi als ik hoopte en zoals ik eerder in de winkel andere GS’en had gezien.

Grote blij

Ik ben helemaal blij. Mooie zilver/champagne wijzerplaat, toch die speelsheid door de GMT wijzer, mooie afwerking. En ik dacht altijd wel, ja leuk die mooie afwerking van de kast, maar na verloop van tijd zie je dat niet echt meer door de krasjes. Maar ik ben blij om te zien dat wat onder het saffier zit zo opvallend mooi is afgewerkt - en dat is wat mooi blijft, ook nadat de kast karakter heeft gekregen.

Moet. Meer. Foto’s. Plaatsen!

Bedankt voor het kijken!

181 likes

Mooi man, gefeliciteerd

1 like

Haha. Ik had dat van die travelcase misschien even moeten zeggen vooraf :joy:

Goed om te lezen hoe blij je ermee bent, enjoy!

15 likes

Super mooi :+1:

( Ben benieuwd hoe de Mod er uit gaat zien :wink: )

6 likes

Het leuke van dit nieuwe aanwinst topic is dat de blijheid er van af spat! Gefeliciteerd ermee!

1 like

Lekker spul he, die Japanse quartz shitters :grin: Welkom bij de club! :muscle::ok_hand:

4 likes

Prachtig!! :+1:

1 like

Toffe NA, gefeliciteerd. Daar wordt je blij en gelukkig van zo te lezen

1 like

Heerlijk lezen Dao. Zie het helemaal voor me.
Niets in de doos! :weary: Veel plezier ermee.

1 like

Idd, wauw :star_struck:

1 like

:scream::scream::scream:
Maar wat een schoonheid :ok_hand: heerlijke foto’s ook.

1 like

Mooi zeg! Gefeliciteerd met deze Japanse parel.

1 like

Dikke Japanse klatser! Prachtig man geniet er van!:sunglasses::+1:

1 like

Proficiat! wanneer komt er hier een leuk modje van ? :smirk:

1 like

Proficiat met je mooie Grand Seiko :ok_hand:Een spetterende introductie ,waarvoor dank voor het delen .Mooie foto’s en inderdaad …mooi :ok_hand:

1 like

Schitterend :star_struck: heel veel plezier ermee

1 like

Erg mooi :grinning_face_with_smiling_eyes::ok_hand:

1 like

Lekker man! Proficiat met deze puike aanwinst

1 like

Inderdaad wauw!

1 like

Dat je er maar in goede gezondheid krassen op mag zetten, want dat betekent dat je hem vaak draagt :sunglasses: Veel plezier ervan!

1 like