NA DaoMod: Seiko 5 Explorer II Polar - espresso patina - R.I.P. (post 69)

Heel cool!

Ik vind het mooiste dat je gewoon je eigen weg volgt en je eigen avontuur volgt. :pray:t2:

En ik voel de frustratie, door de goed geschreven tekst heen, van al die leermomenten. :joy:. Niet passende onderdelen en Ali meuk… en gewoon niet opgeven en doorgaan! Super.

Ik herken ook zeker wat je zegt over het modden voor anderen. Als ik zelf een tekening maak in een topic, dan hoeft het niet zo mooi… gaat om de grap. Maar als iemand betaald voor de tekening dan voel ik meer druk dat het perfect moet zijn.

Ga zo door! Je bent echt een aanwinst voor dit forum.
En geheel on topic :joy: :+1:.

Velen, waaronder ik, voelen de neiging om altijd te upgraden. Dat idee hebt ik bij jou niet… heb het idee dat je oprecht geniet van elk horloge. Een gevoel waar menig HF lid jaloers op zal zijn.

Ga zo door!

Ps. De Save Dao Ocean vind ik tot nu toe echt de aller dikste! Mooier dan het origineel :heart_eyes:

5 likes

En ik ook :+1:t3:

3 likes

Je blijft me verbazen dao! Wat een heerlijke mod is dit weer geworden! Super gedaan :+1::grinning:

1 like

Leuk beschreven en een uiterst gaaf resultaat!

1 like

Wat nu als je hommages haat en mods mogelijk respectloos vindt? Wat dan? Ik heb zowel de fakkels als de hooivork uit de schuur gehaald, ze staan klaar in de hoek, naast de bolderkar, het veren kussen en de ton met pek.

Voortschrijdend inzicht leert mij dat het er best vaak vulgair uitziet, maar ik kan er niets van zeggen, want ik heb zelf ooit een Ventus Caspian in de azijn gezet om te patineren. Ik kan die steen niet werpen.

Goed gelukt. Ik vind de koffiekleur wel aardig, ik ga maar eens een bakje tappen, want ik kreeg plotseling zin in pleur.

Maar wat nu het ergste is? Mercedes wijzers. Mein Darwin im Himmel, wat zijn die toch belachelijk. En zie ik daar nou een Snowflake op de seconden zitten? Amai. Het strand op de wijzers. Sorry.

Or did you mean SNKE01? Ik zie nu dat je een 05-60 indeling op de bezel hebt. En geen GMT wijzer. Je hebt dus bloed zweet en tranen gespendeerd om een horloge te maken wat niet de basisfunctie biedt van het horloge waar het een hommage van is.

Da’s toch ook een major fail? Hmmm. Optisch is het een soort van OK, maar dat hele horloge is dus gebakken lucht. Daar kan ik niet goed tegen, wanneer de vorm de functie overstijgd.

Ik heb een dremel en metaalschijfjes, maar het boren van lug gaatjes aan de binnenkant lijkt me moeilijk met standaard boormachines. Hoe doet men dat toch?

Meen je dat nou? Zowel Mercedes als Snowflake in één setje, en dan een bezel die totaal geen functie heeft maar wel zeer bepalend is voor het smoelen van het horloge?

Het was dan ook de scheikundeles. Althans, bij mij wel. :slight_smile:

Mooi man. Het was een leuk verhaal, en op het eerste gezicht oogt het resultaat best kek. Al zou het beneden m’n waardigheid zijn om zelf ooit zoiets om de pols te leggen. Geïntegreerde bracelets zijn dan het zout in de wonde. :slight_smile:

Cool topic. Ik heb de hooivork en fakkels maar weer in de kast gelegd.

1 like

Tof dat je je proces zo uitvoerig beschrijft. Erg geslaagde mod geworden! Zelf zou ik een (deels) geborstelde kast mooier vinden.

1 like

Wat een leesgenot. Leuk dat je ons zo meeneemt in het hele proces. De spanning en frustratie is te voelen.

Het horloge is goed gelukt man! Bedankt voor het delen. :+1:

1 like

Heerlijk om te lezen en mee te worden genomen in deze puzzeltocht, met een heel mooi eindresultaat!!

1 like

Netjes gedaan!

1 like

Leuk! Een mod is wat mij betreft geslaagd als het horloge er mooier en/of gaver van wordt en dat is jij deze meer dan goed gelukt. :ok_hand:

Ik ben nu al benieuwd naar de volgende.

1 like

Leuk verslag :+1:t2:

1 like

Nice! Heel uniek en mooie weg erheen :sunglasses:

1 like

Cool horloge!

1 like

Heel gaaf. Zowel het verhaal als het horloge.
Ik zou dit ook wel willen leren.

1 like

Heel gaaf! Ik vind hem erg geslaagd :slight_smile: Leuk om je “mod verslag” te lezen. Morgen/overmorgen zal er bij mij een Seiko 5 met @dao mod binnen komen :slight_smile:

1 like

Heel mooi geworden man, super hoe het gelukt is met de koffie.
Zo precies heb ik het nog nooit gekregen, HULDE !

1 like

Bedankt voor het delen van je reis naar dit resultaat. Ik ben geen groot fan van het resultaat, des te meer bewondering voor de uitvoering van je wensen!

Ik kijk uit naar de volgende mod/topic.

1 like

Bezig bijtje Dao :honeybee:
Veel plezier met je mod.

1 like

Meesterwerk :ok_hand:

1 like

:joy: Dankje, ik ben blij dat ik de pijn heb kunnen overbrengen.

Bedankt voor ieders complimenten!

Ik zal niet iedereen quoten maar echt, vind ik tof.

Thanks. Ik waardeer jouw stukken ook altijd erg! Dus dat is een compliment voor mij, wat dan weer een compliment voor jou is, waardoor de vergelijking een nog groter compliment wordt, waardoor… ad infinitum!

Fair enough dat geldt vast voor meer mensen :rofl:

Cool! Dankjewel :grin:

U komt voorbereid

:joy: ik vind je mild vandaag! Of eigenlijk verbaast het met nog dat niet meer mensen hierop triggeren :thinking: maar er zijn er vast meer die dat vinden.

Zeker, typo en helaas te laat om te fixen.

ik vind je mild vandaag!

Okee Chris, misschien is er iets mis met me. Want deze reactie zou een weldenkend mens toch treurig moeten maken, maar ik voel me meer zo:

Je hebt op alle punten ongetwijfeld gelijk. Noem me een barbaar, Wendy Wansmaak of wat dan ook, maar ik geniet van dit ding, misschien nog wel meer met deze absurditeiten.

Blijkbaar heb ik dan toch niet zo slecht opgelet.

Dankjewel :pray:

Dankje, ook wederom voor de tips :facepunch:

Tof! Welke, de SNXS73 denk ik?

Haha ja zeker, wat ook geldt voor:

Wie weet wanneer hij tevreden moet zijn, is eeuwig tevreden.

Ik merk sinds een tijdje dat ik oprecht blij ben met mijn collectie, na heel veel wisselingen. Er gaat echt nog wel eens wat bij of af, maar elk stuk waardeer ik. Soms draag ik er een een tijdje niet, denk ik dat ik er klaar mee ben en dan draag ik hem zomaar weer een paar dagen achter elkaar, weer helemaal verliefd. Met horloges kan dat :zipper_mouth_face: En ben er ook achter dat alles van €100 tot €500 of eens een uitschieter naar €750 voor mij helemaal goed is. In die range voel ik me prima.

Haha ja anders zit je met een half afgemaakt horloge, is gewoon geen optie :joy:

Precies, en in het geval van een horloge is het ook nog eens iemands eigendom, kwetsbaar en ‘duur’.

Dankjewel :heart_eyes:

5 likes