Ja wat moet ik hier nou van zeggen…Focking vet.
De struggle met aftermarket spul is echt zo bekend, maar deze was het waard. Gaaf hoe je elke keer weer op de creatieve ideeen komt. Dat waren weer even genoeg veren in je reet, hoop dat je nog een beetje kan zitten en veel draag plezier.
Deze meneer Dao heeft zoveel (compleet terecht verdiende) veren in de bips dat hij naar huis kan fladderen zonder de grond te raken!
Dankjewel!!
Inderdaad erg leuk geschreven en t resultaat mag er wezen. Mercedes en snowflake tezamen… Nooit gedacht, maar vind t n geinige knipoog.
En die faux patina vind ik er mooi bij staan. Proficiat!
P.S. Leuk dat je links naar je andere projecten bij hebt gezet.
Dus als ik het goed begrijp heb je nu een horloge wat geen Seiko meer is maar ook geen Rolex of Tudor, een naam heeft die je weinig doet, een band die matig aansluit met wijzers die aanlopen en teveel speling hebben, waar onterecht 200m wr op staat? Leuk gedaan!
Zonder gekheid: knap gedaan, eerlijk opgeschreven, en leuk ook die vindingrijkheid met espresso! Bijzonder dat dat zich zo anders gedraagt dan die soja. Knap egaal resultaat. En knap dat je ondanks alle frustratie zo nu en dan, doorgezet hebt. Dat moet voldoening geven bij het klokkijken.
Je kunt ook ‘om een hoekje’ boren, met bepaalde boortollen. Festool boormachines hebben zo’n ‘om het hoekje’ kop, bij gebrek aan een beter woord. VEEL te groot natuurlijk, maar voor dit priegelwerk zal er vermoedelijk ook wel zoiets bestaan.
In dit geval niet nodig, drilled lug holes.
Dankje ik vind dat ook, ook al ‘hoort’ het niet.
En ja het wordt een aardig lijstje zo!
Je bedoelt dat het unieke mod is die geen merknaam behoeft, een solid bracelet die wonder boven wonder past op deze integrated endlink en niet slechter aansluit dan het origineel, met wijzers die na veel moeite niet meer aanlopen en een knipoog naar de WR die het zou hebben?
Als ik hem draag denk ik oprecht: nice! En als ik dan denk aan alles wat er niet aan hoort, moeite kostte en toch is gelukt krijg ik een brede lach op mijn gezicht.
Voor de goede orde, dit is geen strategie om met feedback om te gaan hoor, dit is oprecht hoe ik ernaar kijk
Heel knap gedaan met een mooi eindresultaat. Ik lees je verslagen met plezier, vooral de Seiko 5 mods!
Mooi hoor!
Cool project man! Ik kan nog veel leren van al die mod projecten!
Erg geslaagd, zowel in basis, plan als uitvoering.
Juist door de combinatie van elementen heb je een uniek horloge gemaakt. De rode secondewijzer maakt het echt af.
Enige minpunt voor mij inderdaad dat logo op de dial. Daardoor lijkt het een standaardhorloge in plaats van een one off. Kortom een 9.
Close enough maar ik begrijp wat je bedoelt inderdaad.
Link naar glaspers
Een paar mensen vroeg me per pm waar ik de glaspers vandaan had. Voor iedereen, hierbij de link;
Erg mooie mod wederom, Dao!
Genoten van je verhaal en voelde bijna de frustratie die je deelde.
Geniet van het resultaat!
Goed man. Lekker toch, beetje knutselen. Leuk om te doen en fraai resultaat. Misschien was dit ook wel het best haalbare onder de omstandigheden. Ik vind het leuk om de stappen te zien in ieder geval. Leuk topic.
@DAO ow u modkoning, ik ben niet waardig !
Wat een gaaf project weer moest echt een paar keer goed knipperen alvorens ik het goed zag in vergelijking met de explorer II
Ben alleen wel even benieuwd naar een voor en na foto van je dial.
Vind hem nu prachtig maar vraag me af hoe hij voor de espresso eruit zag.
Nee joh … dat is serieus de dikste upgrade ooit !
Wat een verschil !
Welke koffiebonen heb je gebruikt ?
Maar kan niet anders zijn dat als de producent van deze dial dit ziet ze gewoon ook gaan produceren
Remember folks … you saw it first at @Doa 's
Heel tof gedaan. !
Haha thnx! Espressobonen van Kanis & Gunnink.
Om het af te maken, zonder koffie en Revell verf zag de secondenwijzer er zo uit:
Zeer geslaagd!! Bloed zweet en tranen waard!