NA : De 26 jaar lange weg naar mijn eerste Grand Seiko.

Gefeliciteerd en wat een prachtig verhaal. Ik ben zelf ook een enorme Seiko liefhebber en kan enorm van je verhaal genieten. Zelf heb ik ook een enorme Seiko collectie waaronder 2 Grand Seiko’s en de SLA057J1. Afgelopen week kwam ik deze krachtpatser (SLA059) in de outlet tegen voor een prachtige prijs en kon m niet laten liggen. Maar van harte Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst.

3 likes

Thanks! De 057 is “true to the original” 1968, maar die wijzerplaat van de 059, die is lekkâh! Ik ben 'm hier nog niet tegengekomen. Ik dacht dat het een US-only versie was. Heb je 'm full-set incl. de manchetknopen?

Het is inderdaad een US only, maar begreep dat er 3 exemplaren naar Nederland zijn gekomen, en ja, heb de full set.

4 likes

Ge-wel-dig! :star_struck:

Mooie GS en leuk schrijfsel, veel plezier toegewenst met deze topper!

1 like

Ha, had deze enkele weken geleden ook uit de outlet meegenomen. Lekkere plaat he

6 likes

Prachtig! Proficiat!
Mooi verhaal met dito foto’s!

1 like

Prachtig leesbaar verhaal én horloge.
Gefeliciteerd en geniet ervan!

1 like

Mooi om te lezen hoe enthousiast je bent! Geniet van deze fraaie aanwinst!

1 like

Knappe collectie, bedankt om te delen.

1 like

Mooie aanloop en uiteenzetting en gefeliciteerd met deze prachtige GS! Ik heb helaas niet van die handige zakenreisjes :smile:

1 like

Zo wat een verhaal. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

1 like

Prachtig horloge en een prachtig verhaal. Het doet me met andere ogen naar Seiko kijken. Dank!

1 like

Gefeliciteerd, mooie deal voor een mooie klok!

1 like

Mooi verhaal en klasse dat je voor de kwaliteit van een GS gaat en niet meegaat in de hype van Rolex.
Sommige horloge liefhebbers dragen een Rolex, maar tegenwoordig ook veel mensen die het voor de “status” dragen en voor wie Rolex het enige High end merk is dat ze kennen . Respect ook voor je interesse in de Japanse cultuur en dieper achter liggende gedachte bij de horloges van Grand Seiko

1 like

Kleine update; van Grand Seiko terugkoppeling gehad op de vraag wat de betekenis is van deze wijzerplaat.

Ik heb ze uiteraard even bedankt voor hun doorvragen en het antwoord. Geen specifieke betekenis dus, iets wat ze wel in de huidige lijnen doorvoeren. Eigenlijk schreeuwt dat stiekem wel een beetje om nóg een GS. En die gaat er zeker nog komen! En qua voldoening zit het wel goed, want man wat ben ik blij met dit fraaie exemplaar!

Oh, en in een kleine maand loopt het uurwerk slechts 1 seconde voor. Dat is serieus accuraat dus en ruim binnen de specs.

2 likes

Wow…wat een verhaal zeg! Top! Wat jij met Seiko hebt dat heb ik met Citizen…Ik heb ze allebei in de collectie maar Citizen is meer aanwezig…allebei prachtige merken :ok_hand:t2:

Ik heb een tijd mijzelf met de geschiedenis van Citizen bezig gehouden en wat mij vooral is opgevallen is dat er tussen Seiko en Citizen altijd een strijd is geweest voor het beste, mooiste,dunste,enz horloge te maken. Dit heeft tot heel veel uitvindingen geleid wat de horloge wereld op zijn kop heeft gezet!

Maar een zeer gave GS heb je nu :ok_hand:t2:

Heel veel draagplezier :+1:t2::smiley:

2 likes

Heerlijk verhaal en een fantastisch horloge.

Ik kijk al jaren met een schuin oog naar een GS en dit soort posts maken het er niet beter op :stuck_out_tongue:

Geniet van dit mooie horloge!

1 like

Nou, stop maar met schuin kijken hoor. Daar zijn ze te mooi voor.

Hier, nog zo’n mooi verhaal voor je. Als je dat aankunt tenminste. :wink: NA: Grand Seiko SBGH353 Shūbun - 41 van Bob85

1 like

Leuk verhaal! Gefeliciteerd

1 like