Wow fantastisch! Gefeliciteerd met dit prachthorloge.
Prachtige GS. Heel veel plezier ermee.
Ben ook best wel geboeid door veel Japanse gedachten, respect voor de (leer)meester etc.
Zal ook wel zijn ingegeven doordat ik vanaf mijn 6e op judo mocht en zelfs nog les heb gehad van Anton Geesink.
Heb 4 Seikoās die het nog doen, 1 kinetic die het heeft begeven, en de oude SQ van mijn overleden vader.
GS heeft me ook altijd getrokken maar een mooie op leer voor een redelijk budget vond ik niet.
Maar jij hebt wel een hele mooie gevonden, een heel goed verhaal erbij!
Geniet er volop van!
Het spijt me om het te moeten zeggen, maar in technisch opzicht zijn die mensen idioten.
Ik zou het bijna de Tatami noemen.
Het is ook correcter, want deze kast lijkt in niets op een KSK kast, in het handje.
De waarheid is dat Omega en Patek ook al prototypes hadden liggen van quartz polshorloges, en dat het in wezen allemaal net zo close was tussen de diverse partijen als de automatische chronograaf-race van 1969, dus ik verzet me tegen het idee dat Seiko daar iets anders deed dan de Zeitgeist als eerste aanboren. Als zij het niet waren was het een ander geweest.
Hmmm. De eerste Kinetic werd door Seiko in 1986 gepresenteerd, ook al werd de naam Kinetic in 1991 pas een ding. Maar de eerste patentaanvraag voor Spring Drive als concept stamt uit 1978. De eerste prototypes uit 1982. Ik durf bijna te zeggen dat die twee technologieƫn naast elkaar zijn ontwikkeld. Ik heb vraagtekens bij wat je daar zegt.
Cool horloge. Gefeliciteerd, en welkom bij de club.
Dan moeten ze helaas The Citizen voor zich dulden met het 0100 uurwerk. Alle gekheid op een stokje, Seiko heeft TV horloges gemaakt, de LCD display uitgevonden, de quartz chronograaf, en ga zo maar door. En ze maken printers. Tof bedrijf.
Ik hoop wel dat dat inclusief belasting en inklaring was.
Auto Quartz is van 1988, Kenetic (rebranding) kwam pas in 1991. Yoshikazu Akahane is in 1977 met het idee van Spring Drive gekomen, maar het eerste werkende prototype werd pas getoond in 1996.
Auto Quartz is puur voor het laden van een condensator ābatterijā van een verder volledig quartz horloge, terwijl Spring Drive meer vanuit het mechanische concept is bedacht waarbij een kwarts kristal en een IC alleen maar gebruikt worden voor de accuratere aansturing van het mechanische deel.
Het is een tonnetje met lugs erop geplakt in beide gevallen. Zeker in het zijprofiel vind ik de gelijkenis wel terugkomen. Maar goed, zo ziet iedereen weer wat anders. Daās ook wat de hobby leuk maakt.
Nee, het legplan van Tatami tegels is anders. Maar ik snap waar je vandaan komt.
Dan denken we daar hetzelfde over.
Nee, dat was zonder en ik ben erdoor geglipt op Schiphol gelukkig. Die gok heb ik genomen. Nieuwprijs van dit horloge was bij introductie ā¬5.600,- dus voor dit nieuwe exemplaar (en ja, ik wilde nieuw, compleet en geen 2e hands met krasjes etc.) voor exact omgerekend (koers aldus Visa zie ik nu op mijn creditcard) ā¬3.281,- vind ik redelijk met 5 jaar GS garantie erbij.
Mooi man
Heel mooi, ja. Gefeliciteerd!
Heel erg mooi!
Gefeliciteerd met de mooie NA!
Ik zou maar oppassen met dit soort dingen hier te schrijven. Ik schreef ooit eens op dit forum dat ik weleens gebruikte horlogeās koop in het buitenland (meestal van collegaās) en dat ik geen aangifte deed op het vliegveld, en dus geen BTW over de aankoopsom betaalde. Ik werd meteen aan alle kanten bekritiseerd en gevlagd.
Gefeliciteerd met een top aanwinst en dank voor de leuke uitleg!
Rustig maar, ik maak er ook zƩker geen gewoonte van. Normaal haal ik horloges ook nooit op in het buitenland maar koop ik ze online. Dit is de eerste keer dat ik niet braaf geweest ben omdat ik toevallig voor werk even snel heen-en-weer moest. Dat gebeurt normaal echt nooit!!
Gefeliciteerd met deze kanjer veel draagplezier gewenst.
Hey, aan mij zal het niet liggen hoor. Ieder doet zijn ding. Ik zeg alleen dat ik erop aangesproken werd als zijnde een belastingontduiker. Zoān onzin. Als ik het horloge van een collega koop als hij in de EU is dan betaal ik niks, als ik het van hem koop als hij in de USA is dan moet ik BTW betalen bij aankomst. Hetzelfde horlogeā¦
Mooi verhaal en geweldig horloge!!
Geniet van je schitterende GS.
Mooi verhaal ook!
Ik stem op GS Ichimatsu
Gefeliciteerd met dit schitterende horloge en dank voor het leuk geschreven verhaal!
Vele uren plezier gewenst.
Klopt, ben ik volledig met je eens dat het krom is. Ik ben normaal ook altijd het braafste jochie van de klas, rij nooit te hard of met alcohol op, probeer behulpzaam te zijn naar mān medemens en spring in de bres voor iemand (zeker ouderen en vrouwen) die op straat belaagd worden. Als ik veroordeeld zou worden door iemand hier op het forum om het feit dat ik een keertje nĆet braaf ben geweest dan vind ik dat erg kleinzielig van die persoon.
Sorry, maar dan heb je niets beters te doen in je leven volgens mij. Dat soort matennaaierij hou ik niet van. In de jaren '40 hadden ze een naam voor dat soort lui. Als je er een sport van maakt, nou ja, dan kun je er iets van vinden. Maar als je onderhands van een collega een horloge koopt en je wordt voor belastingontduiker uitgemaakt dan gaat bij die persoon zān liftje niet helemaal naar de bovenste verdieping.
Mooi stuk en een mooie GS.
Overigens, dank allen voor de felicitaties. Ben zo groos als een ouwe aap met zeven lullen, zoals mijn opa altijd zei.
Bekt lekker hĆØ?! Dat gaat 'm ook worden als het aan mij ligt.
Yep.
En nu ben ik jaloers.
Gefeliciteerd met je pracht.
En dank voor je verhaal.