Gefeliciteerd met deze prachtige Grand Seiko Spring Drive! Geniet ervan.
Ja en herkenbaar, een blijvertje!
Dat kan ik me heel goed voorstellen
Mooie aanwinst, heel veel draagplezier gewenst.
Gefeliciteerd! Mooie aanwinst!
Hele mooie dial, veel draagplezier
Gefeliciteerd met deze schitterende GS.
Hij staat je geweldig.
En dankjewel voor het inspirerende verhaal.
Veel draagplezier gewenst.
Gefeliciteerd met je prachtige GS en geniet ervan. Leuke (echte & horloge) reis die je gemaakt hebt.
Mooie aanwinst, veel draag plezier!
Prachtige keuze!
Prachtige aanwinst, veel draagplezier!
Met een GS zit je nooit verkeerd!
Gefeliciteerd met je aanwinst! Erg leuk verhaal!
Deze bleef even knagen, maar het Citizen kaliber 0100 uurwerk kun je eigenlijk niet vergelijken met de Springdrive technologie. Springdrive werkt met een main spring die wordt aangedreven door beweging. Het kaliber 0100 is puur quartz movement dat aangedreven wordt door fotonen.
Wat je doet is dus eigenlijk hetzelfde als een staaljager sneller noemen dan een racewagen omdat het beide voertuigen zijn. Het vergelijk slaat nergens op, want een straaljager is een vliegtuig dat minder weerstand ervaart omdat het vliegt in de lucht en beschikt over turbines, terwijl een racewagen op land rijdt, een verbrandingsmotor heeft met cylinders die de energie via allerlei āgearsā op de assen overbrengt en vervolgens al die energie via rubberren banden op het wegdek moet voortdrijven. Veel energieverlies dus in dat laatste geval.
Zo, nu kan ik weer slapen vannacht.
Gefeliciteerd met je prachtige GS ! Staat je schitterend.
Ook met het mooie verhaal errond, dat maakt het in mijn ogen af. Blij dat je deze voor een redelijke prijs hebt gevonden
Gefeliciteerd met deze prachtige NAš„³
Ja, dat dus hĆØ! Loopt het kwijl al via je kin langs je borst naar beneden via je benen op de grond? Bij mij wel namelijk, al een paar dagen.
Prachtig horloge. Ik ben jaloers. Heel veel draagplezier!
Prachtig horloge Gefeliciteerd en geniet ervan.
Na het zien van die detail foto, kan het (vooral als GS/Seiko fan) niet anders toch?
Genieten. Vooral in combinatie met
Ik ga altijd goed op deze verhaaltjes.
Als eerste ga ik je feliciteren met je SBGA025 of moet ik zeggen met je Ichimatsu en wens ik je veel draagplezier met je eerste GS
Daarnaast een goed verhaal over de historie van Seiko/Grand Seiko, mooi verwoord . Nu krijg ik wel eens de opmerking dat ik te lange teksten schrijf, maar jij bent de top
, heb wel alles gelezen incl. de reacties. Nu zeg je tussen neus en lippen door dat je destijds de SKX007J1 kocht als eerste Seiko ( is wel een icoon he van de Seiko!). Maar dat je twijfelde tussen de Snowflake en de SBGA025 snap ik, beide top van de GS en idd heeft de Snowflake die gepolijste tussenschakels wat ik nu juist weer zo mooi vind, kwestie van smaak natuurlijk. Zelf ben ik nog nooit iemand tegengekomen die Seiko als merk afbrand, hooguit over het soort uurwerken die Seiko hanteert (lees Seiko en niet de GS). Mijn ega noemt zelfs het NH35 uurwerk van Seiko een hoer, daar vele microbrands dit in hun horloges hebben. Niets mis mee met een NH35 zeg ik dan, gewoon een werkpaard.
Moet je wel even tot de orde roepen in post 37 waarbij je de matennaaierij van mensen op het HF vergelijkt met die uit 1940, niet meer doen, beter aanpassen zou ik zeggen!!!
Verder kwam er een glimlach op mijn gezicht als ik lees hoe jij en @Fate_Amenable_To_Change zitten te sparren met elkaar .
Tja en dat je niet altijd braaf bent wat betreft BTW als je een horloge meeneemt, zeg je eerlijk. Ben ook niet het braafste jongetje van de klas, maar weet wel dat ik genoeg afdraag zodat alle lantaarnpalen in de wijk kunnen blijven branden
Maar heb dus echt genoten van je verhaal en zou zeggen zeg het voort, vooral tegen mensen die nog niet weten wat voor top merk Seiko/Grand Seiko is, net zoals de Rolexen, Omegaās enz. heeft ieder merk zijn ding/marketing
Succes met je verdere horlogereis, er is nog zoveel te ontdekken
edit: mocht je nu geen reactie krijgen uit Frankrijk, probeer dan eens het hoofdkantoor Benelux eens in Schiedam, krijg ik altijd goede respons van
Seiko Benelux
Daniel Pichotstraat 17-31
3115 JB Schiedam
Postadres
Postbus 330
3100AH Schiedam
Customer Service
tel. +31 (0)10 - 400 98 66
Voor vragen kunt u e-mailen naar
info@seiko.nl