Wow…wat tof. Geweldige reis met de mooiste eindbestemming wat mij betreft. Grand Seiko is zeer bijzonder! En dat zeg ik uit eigen uitvoerige ervaring.
Van harte en geniet ervan.
Wow…wat tof. Geweldige reis met de mooiste eindbestemming wat mij betreft. Grand Seiko is zeer bijzonder! En dat zeg ik uit eigen uitvoerige ervaring.
Van harte en geniet ervan.
Wat een fijn horloge. Ik zou er een mooie bruin lederen band op zetten.
Dik, ik heb ook een zwak voor GS. Veel plezier ermee!
Gefeliciteerd
Gefeliciteerd met je mooie NA
Schitterend! Draag 'm in goede gezondheid.
Ik liet de close up vol bewondering zien aan m’n vriendin (voorwerk doen voor die GS aanschaf in Japan volgend jaar aka teveel geld uitgeven) terwijl ik ingezoomd had op stukje wijzerplaat tussen date window en de wijzer. Zegt ze: “is dat een matrastopper?”
Ik moest er wel om lachen en het geeft wel aan dat die wijzerplaat prachtig gemaakt is imo.
Net als de rest van het horloge! Geweldige aanschaf, leuk verhaal en geniet er van
Leuk verhaal, pracht van een horloge. Niet eerder gezien. Die detailfoto spreekt boekdelen
Geweldig mooi horloge, van harte en veel plezier ervan
Dat klopt, was mijn bedoeling ook niet, het was puur dat Citizen vol op het orgel is gegaan met accuratesse. Dat noemde ik omdat jij aangaf dat Seiko accuratesse najaagt.
Grappig genoeg was het Omega die de Observatory trials van 1969 won met een prototype quartz horloge, terwijl Seiko / GS / KS de volgende vier plaatsen had met een mechanische set uurwerken.
We zijn het eens dat quartz heel erg geen Spring Drive is. En dat het een prestatie is dat Spring Drive tegenwoordig ook al 20 seconden per jaar doet, wat ook al beter is dan gewone quartz.
Gefeliciteerd! Deze plaat is mesmerizing…
Geweldig verhaal, leuke reacties en discussies ertussen…en wat een mooie nieuwe aanwinst
Dank voor het leesvermaak en veel plezier ermee
Oh, en uh, “wie van u zonder zonde is, laat die als eerste de steen op haar werpen”
Mooi verhaal, met aandacht geschreven en een prachtig horloge natuurlijk! gefeliciteerd
PROEST!!!
Maar dat is toch waar discussie platforms voor zijn?! Zolang het maar met wederzijds respect gaat, vind ik het heerlijk om te sparren met mensen over van alles. Alleen is dat helaas niet meer de norm tegenwoordig.
Haha, dat krijg ik wel vaker te horen, dankjewel. Je kunt beter lang van stof zijn, dan alleen maar van die niets-zeggende oneliners uitspugen, toch?! Dat wordt al veel teveel gedaan tegenwoordig.
Het gedrag (het verraden van anderen omdat zij iets doen wat jou niet welgevallig is) vind ik verwerpelijk, dat is hoe ik de vergelijking maak. Ik vergelijk geen personen. Laat dat even duidelijk zijn. Zeker in de context van een horloge van een collega overnemen (lees dat stukje ook even). En ook ik betaal altijd keurig mijn belastingen (in mijn hele werkende leven al meer dan een miljoen), om vervolgens te zien dat het verkwanselt wordt in Den Haag. Ditmaal heb ik even een korting genomen daarop van een paar honderd euro.
Niet teveel eens zijn met me hoor, dan krijgen we saaie discussies.
Af en toe vind ik parels onder de posts van HF leden.
Dat is nu opnieuw gelukt.
Jouw verhaal illustreert over de volle breedte het plezier, de voldoening, de passie en de volhardendheid die kunnen leiden tot ultieme gelukzaligheid op horlogegebied.
Fantastisch!
Er zijn veel HFleden die zullen smullen van jouw verhaal en ik weet zeker dat @koetsjh daar een van is.
Wat mij betreft mogen de fotos van jouw GS met grote regelmaat langskomen.
Congrats, and enjoy
Oh wow, thanks… als ik er mensen mee inspireer (en dat blijkt aardig gelukt te zijn getuige een aantal mooie persoonlijke berichten in mijn PB box, maar ook hier) dan is het de moeite van het neerpennen waard. Dankjewel!
Daar zou je zomaar gelijk in kunnen hebben. Beiden zijn ontwikkeld in de Seiko Epson fabriek in Shiojiri Nagano, waar ook ‘s werelds eerste quartz horloge is ontwikkeld. Ik heb even mijn research wat beter gedaan ditmaal. I stand corrected.
Prachtig horloge en wat een vermakelijk verhaal erbij! Gefeliciteerd met je Ichimatsu en veel plezier ermee!
Mooi zeg, goede vondst! En inderdaad een prachtige plaat. Gefeliciteerd!
Leuk en interessante uiteenzetting. Grand Seiko is schitterend. Inderdaad een bijzonder mooi horloge op de eerste foto. Goed bezig !!! Véél plezier ermee en ook met je toekomstige aankopen.
Prachtig ding