NA: de aller- allerlaatste Breitling Heritage 57 LE II - Grand Prix winnaar

Hi Tijdgenoten,

Mijn laatste horloge aanwinst is een hele mooie die ik graag met jullie deel. Ook ben ik stiekem best trots op de foto’s die ik ervan gemaakt heb. Dus eerst maar even een foto.

Direct bij release al interesse gehad in dit model, allereerst omdat ik het heel erg mooi vind. Maar eveneens omdat het gemaakt is ter herinnering aan de Covid19 crisis. Een deel van de opbrengsten zouden naar het goede doel gaan (Franse Covid Frontliners). Het leek me dan ook een heel mooi token van herinnering aan deze gekke tijd.

De interesse heb ik ook uitgesproken bij een A.D. die gaf me aan dat het model nog gewoon beschikbaar was. Dit ondanks dat online de vraag ernaar er voor had gezorgd dat de prijs al boven list lag op de tweedehandsmarkt. Dat leek me wel een bijzondere situatie. Ik zou er nog over nadenken… en geen impuls beslissing maken.

Tijdens mijn overwegingen en wat verdere research bleek dit model ondertussen genomineerd te zijn voor de Grand Prix Horlogerie Geneve. Een prestigieuze designprijs voor luxe klokkies.

En niet alleen genomineerd, de Breitling wint later ook nog in de categorie “kleine wijzer” (wat dat ook mag betekenen):

Korte Video van de Grand Prix voor Breitling

Toevallig was ik in contact met de dealer voor een bandje van een ander horloge, de dag nadat de prijsuitreiking bekend werd gemaakt. Dus toch even checken, is de Heritage nog steeds beschikbaar? Telefoontje van de dealer naar Breitling Nederland liet weten dat de Heritage 57 LE II nog steeds gewoon beschikbaar was. Misschien waren zij nog niet helemaal op de hoogte van de zeer recente Grand Prix situatie.

Toen heb ik de bestelling geplaatst, met extra stalen band. ik hield enige scepsis over of het echt geleverd zou kunnen worden, want nu was het niet alleen een leuke limited edition (1000 stuks), het was nu natuurlijk direct een super gewild model, vanwege de Grand Prix die er aan kleefde.

Toen begon het wachten. Ik werd gebeld… Begrijpelijk bleek er toch een probleem met beschikbaarheid, inmiddels was het model natuurlijk helemaal uitverkocht. Maar de bestelling was gewoon geplaatst, en bevestigd. Dus de schone taak aan Breitling Nederland om er nog een te regelen bij Breitling HQ.

Ik was er natuurlijk niet bij (en weet niet hoeveel info hiervan salespraatjes zijn) maar ik begreep dat er heel wat druk was uitgeoefend door de dealer, en door Breitling Nederland om er nog een op te duiken, en dat is een maand later dan ook gelukt. Op 18 december kwam het telefoontje, hij is er… Te laat voor Sinterklaas, maar op tijd voor de Kerstman. De aller- allerlaatste uit de serie… hierna niet meer beschikbaar.

Een mooi stuk, dat symbool staat voor dit hele gekke jaar. Een mooie rainbow dial die ik nog even onder de macrolens heb gelegd voor jullie.

Cheers guys! Een fijne kerst en dan dit jaar maar snel gewisseld mag worden.

Gestas

PS: Lumeshot!

125 likes

Heel gaaf! Van harte met deze mooie aanwinst! :smile: :+1:

Die nieuwe milanese band is echt mooi geworden met de aansluiting op de kast. Geniet ervan!

Absoluut een van de vetste Breitlings :ok_hand:
Zeer cool :sunglasses:
Veel plezier ermee :punch:

Super tof!!!

Schitterende foto’s, gefeliciteerd met je aanwinst!

Mooi horloge hoor!

Ik heb deze met zwarte bezel mogen passen… ik was erg positief verrast moet ik zeggen! Had niet veracht dat het in het echt zonne knapperd was :sunglasses: Ik snap dat je helemaal in je nopjes bent :smiley:

En het is al gezegd… maar; erg gave foto’s :ok_hand:

Schitterende en gedurfde aanwinst :+1::blush: het is nogal een polariserend ontwerp met die kleuren, maar ik kan hem zeker smaken. Geniet ervan, en extea leuk om te weten dat je de laatste nieuwe binnen hebt!

Lest Best!
Proficiat.

Compleet plaatje gefeliciteerd met NA :ok_hand:t2:

Geen breitling fan maar deze is wel erg tof zeg! Gefeliciteerd!

Mooie aanwinst, van harte en veel draagplezier! :ok_hand:

Ik vind hem mooi!:heart_eyes::+1:

Van harte gefeliciteerd en inderdaad fraaie foto’s. Mooi horloge :+1:

Gaaf! Ik stond aanvankelijk ook op de lijst maar het duurde me iets te lang. Hij is wel echt tof geworden.

Complimentjes voor de prachtige Breitling en de mooie foto’s.

Mooie foto’s van een heel mooi horloge! Gefeliciteerd en veel draagplezier!

Een mooi en kleurrijk horloge, proficiat.

Gefeliciteerd met je NA! Mooie foto’s en echt een schitterend horloge.
Ik vind de kleuren van de dial ook erg tof. De standaard uitvoering vind ik maar een beetje saai. :wink: