NA, de Avenger GMT II

Beste mede horloge fanaten,

Hierbij presenteer ik u mijn nieuwe aanwinst: de Breitling Avenger GMT II.

- voor de niet lezers: scrol direct even door naar beneden voor de foto’s.-

Het is, horologisch gezien, best een druk jaartje geweest. Ik heb dit jaar een 2-tal seiko’s (skx009 & sbdc073), een Casio en een Oris Aquis aan mijn bescheiden collectie mogen toevoegen. Met als dikke vette kers :cherries: op de taart nog de verderop te bewonderen Breitling.

Het was tijd voor een klatser, een horloge die van een kilometer afstand… Enfin jullie snappen het wel. Het moest een Breitling worden.

Breitling; een mooi merk dat zich door de rijke historische periode van het merk met name richtte op aviation en diving watches, iets wat ze prachtig terug laten komen in het logo met de vleugels en het anker.

Mijn focus lag op de Avenger GMT II (alhoewel ik ook even een keertje een superocean ben gaan passen, echter deze kon mij om verschillende redenen niet bekoren).
Na het plaatsen van een “zoekertje” hier in het lichtblauwe gedeelte was het “game on”.

Op basis van een aantal tips & reacties hier op het HF, ben ik informatie gaan opvragen bij webshops, Chrono24 handelaren, grijze handelaren en AD’s. Zo ook dus, bij de firma Schaap&Citroen.

In tegenstelling tot de vele andere handelaren, waarvan sommige gewoon helemaal niet reageren, werd ik gebeld door een vriendelijke man van S&C. Met de mededeling; "het horloge dat je zoekt ligt hier voor mij in het filiaal in Groningen, kom je even kijken en passen binnenkort? ".
Tijdens dit telefoongesprek heb ik alvast wat gevist naar de… “mogelijkheden”. Jullie kennen het wel, dit soort gesprekken over… “mogelijkheden”. Normaliter voer ik dit soort gesprekken niet over de telefoon, maar goed, ik had de beste kerel toch aan de lijn. De antwoorden die ik van de verkoper van S&C te horen kreeg waren goed… goed genoeg om aan te geven dat ik medio volgende week (niet te gretig zij hè jongens en meisjes) wel even langs zou komen.

En zo gezegd zo gedaan. Kinderen weekendje uitbesteed aan oma. M’n vrouw een old school avondje in onze studiestad Groningen beloofd. Fondsen klaarzetten, casio f91w :sunglasses: om de pols en gaan!

Bij S&C dit pracht van een horloge wezen passen en eigenlijk vrij snel overtuigd dat deze shiny klatser hem ging worden.

Dit horloge bleek te zijn geproduceerd in het geboorte jaar en maand van één van zonen, leuk extraatje.

De onderhandelingen liepen goed en ik heb de trekker overgehaald en BAM, ik ben nu eigenaar van dit mooie, COSC gecertificeerde, horloge.

Het voelt heel lekker om de eerste eigenaar te zijn, een full set te hebben, etc. etc. bladibla… jullie kennen het gevoel.

Deze Breitling Avenger GMT II heeft de volgende specificaties:
Caliber: Breitling32
Movement: self-winding mechanica 2nd timezone (24 hr)
Power reserve: approx. 42 hours
Vibration: 28,800 v.p.h
Jewel: 21 jewels
Calendar: Dial aperture
Case: Steel
Caseback: Screwed in
Water resistance: 300 m (1,000 ft)
Bezel: Bidirectional ratcheted
Crown: Screw-locked, two gaskets
Crystal: Cambered sapphire, glareproofed both sides
Diameter: 43.00 mm
Thickness: 12.20 mm
Weight (without strap): 120 g.
Lug: 22/20 mm

Ik heb nog even met de verkoper gediscussieerd over de garantietermijn. Ik ging ervan uit dat ik recht had op 5 jaar. Omdat dit horloge is voorzien van een breitling 32 movement, dit is een door Breitling gemodificeerd ETA; caliber 2893-2. Breitling geeft 5 jaar garantie op de inhouse uurwerken en 2 jaar garantie op de ingekochte uurwerken.

Het activeren van de digitale garantiepas bood soelaas. Door de garantiepas aan de daarvoor bestemde computer te koppelen en het unieke nummer van het horloge in te voeren, wordt vanuit de Breitling database alle benodigde info ingelezen op de digitale garantiepas, incluis de garantietermijn…

Blieb, blieb: Garantie: 2 jaar. Einde discussie. Als hier iemand andere ervaringen heeft dan hoor ik het graag, dan neem ik tzt nog even een keertje rechtstreeks contact op met Breitling.

Toen ik de verkoper vroeg naar de geadviseerde service interval kreeg ik een heel onverwacht antwoord, namelijk: "pas opsturen voor service als het horloge vóór of achter gaat lopen. Niet eerder, dat is echt onnodig. Tenzij je hem even wilt laten polijsten, dan sturen we hem enkel voor een poetsbeurt op naar Breitling…”

Wat is jullie mening over dit advies?

Ik ga nu op zoek naar mooie banden voor dit horloge. Ik heb contact met Patrik van Cloverstraps voor een mooie canvas band en ga tzt nog een rubberen Breitling pro diver aanschaffen.

Heb ik nog iets te wensen na aanschaf van dit prachthorloge. Jazeker. Mijn grailwatch is namelijk een blancpain fifty fathoms…. Maar eer deze in mijn bezit is, zijn we heel wat jaartjes verder…. Denk ik :wink:

Ego. Voor nu is Crisis een blij man.

Hieronder de foto’s:

Bedankt voor het kijken! Ik wens u een fijne avond.

47 likes

Een zeer knappe aanwinst!

1 like

Mijn beste,

Chapeau!!
Een ruimhartige introductie van een glorieus horloge!!
Ik wens je er een inspirerende tijd mee!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Van harte!!

1 like

Een echte opvaller, proficiat, veel plezier met je nieuwe aanwinst.

1 like

Prachtige glimmende klatser
:heart_eyes::heart_eyes:
Groeten van zijn (helaas) minder blinkende maar ook o zo mooie neef

2 likes

Prachtig :heart_eyes: (ik heb ook zo een :smile:slight_smile:

Garantie is 2 jaren, enkel op de manufactuur movement is 5 jaren
Breitling B01
Breitling 01C Chronoworks®
Breitling B02 / B03 / B04 / B05 / B06 / B06s / B12 / B14 / B20 en B35

Eindelijk alle modellen met 70h power reserve :heart_eyes:

1 like

Gefeliciteerd, lekker wat gewicht aan je pols ook, veel plezier ermee :+1:

1 like

Mooie klok man! Heb je ook de ‘nieuwe’ Avengers gezien toevallig? De zwarte en blauwe zien er ook mooi uit in 43! Of is dat deze?

Al met al: prachtige Breitling klapper!

1 like

Dikke vette Breitling mien jong!!! Van harte gefeliciteerd. Top horloge! :sunglasses::+1:

1 like

Je bedoeld de variant met de batons als indices? Als je deze bedoeld dan is het andwoord; ja gezien, ook mooi… De mijn heeft Arabische cijfers.

Gefeliciteerd met deze prachtige klok

1 like

Mooi verhaal en nog mooier resultaat! Super. Heel veel plezier met de Breitling! :+1:

1 like

Schitterend geniet er van :ok_hand::ok_hand:

1 like

Geweldige aanwinst.
Gefeliciteerd!

1 like

Mooi hoor… Is de bling door de tands des tijds verminderd?

Prachtige Avenger :star_struck: Proficiat met deze NA

1 like

Nee hoor… deze is gewoon matter
Is een avenger seawolf II.
Maar eerlijk is eerlijk die van mij had best zo mogen blinken…

1 like

Fraaie klok

1 like

Aha, ik zie het :sweat_smile:

Deze seawolf is 45mm in diameter toch?

Heel mooi!

1 like