NA: De beste Tudor release tot nu toe?

Gefeliciteerd met deze Tudor!

1 like

Schitterend horloge! Heb hem ook laatst bij de AD gezien.

1 like

Erg mooi! :star_struck:

1 like

Een BB in Titanium, die gaat er natuurlijk nooit komen! Dat past niet bij de vintage vibe. Mijn stem gaat naar de BlackBay GMT S & G “rootbeer”.

De Pelagos 39 is natuurlijk ook een juweeltje; vanaf nu kan iedereen dus een Pelagos dragen! :+1:t2:

3 likes

Je kunt titanium er uit laten zien zoals je wilt. Ik zou tekenen voor “vintage vibe” en lichtgewicht bij 39mm. Merk op dat het allereerste titanium horloge er zo uit zag:

Da’s behoorlijk vintage. Nu klopt dat ook wel, want het was in 1970. In de afgelopen 52 jaar heeft Citizen diep, erg diep nagedacht over titanium. Hieronder een korte marketing-video die toch een aardig inzicht geeft in hun proces:

Tussen coatings als DuraTect en het polijsten kun je titanium ook goed een old-timey vibe en kleur geven. Merk op dat ze het woord Zaratsu niet gebruiken in de video, maar merk ook op dat het uit de losse pols op een draaiende verticaal staande schijf gedaan wordt.

Ik heb nu weer een tweede titanium horloge gekocht en daar komt binnen nu en twee weken een derde bij, en ik moet zeggen dat ik het het fijnste materiaal vind. Licht, temperatuur-neutraal op de huid, anti-allergeen… Ik ben groot, groot fan.

Als deze look allemaal kan met titanium, kan een BB58 ook. Tudor heeft genoeg materiaalkennis in huis, zou ik denken.

Maar tot die tijd is de Pelagos 39 één van de twee kandidaten voor beste Tudor release ooit. De andere zou de BB58 in zilver zijn, met de BB58 als nummer drie in de top drie.

Dus @gmthand, ik heb er nog eens over nagedacht, en misschien heb je inderdaad gelijk. Sterker nog, het past eigenlijk perfect in m’n nieuwe horloge-verzamel-filosofie.

Damn.

4 likes

Op één na beste :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Als je polsen van 20cm hebt, ja. Anders, nee. :wink:

2 likes

Die heb ik :slightly_smiling_face:

Ok, ok, natuurlijk kan het wel, alleen Tudor doet het niet omdat ze het Vintage Heritage gedoe al succesvol met de BlackBay series bedienen. Af en toe wat brons of een beetje zilver of goud, OK, keramisch zelfs begreep ik :cold_face:; toch denk ik dat ze het titanium exclusief voor de Pelagos houden.

Mening ! Ik ben het niet met je eens, haha.

3 likes

Was dat niet deze?

3 likes

#metoo :wink:

5 likes