NA: De Breitling die een Omega is geworden

Een week of twee geleden zei SATruvrouw is die Breitling Heritage Superocean II niets voor jou, heb je gelijk ook een verjaardagscadeau (was gisteren 23 april jarig). Er staat er namelijk één te koop op HF. Nou dat vind ik best leuke horloges! Dus actie ondernomen. Een dag nadat we een deal hadden heeft de verkoper aangegeven af te zien van de verkoop en dat hij het horloge zelf ging houden. Hoe dan ook ‘dat vinden wij niet raar, dat vinden wij best bijzonder’ zeker omdat het horloge wederom te koop werd aangeboden en op dit moment is verkocht.

Het stond niet in de planning om een horloge aan te schaffen. Echter ik gluurde al enige tijd naar een prachtige Omega die ik echt heul gaaf vind, even kijken dus of ik het ergens kan vinden met een aantrekkelijker prijs dan bij een AD. Wat kom je dan een hoop bull shit tegen man man man.

Uiteindelijk de knoop doorgehakt en gewoon via een AD de Omega Seamaster 300 besteld, mijn Omega Seamaster 300

Een Master Co-axial duikhorloge geïnspireerd op het klassieke Omega Seamaster 300 horloge uit de jaren 50, echter met een flinke investering en vooruitgang in innovatie op mechanisch vlak. De Omega Seamaster 300 is visueel gerelateerd aan de klassieker, dat maakt voor mij deel uit van de charme van dit horloge. Met name dat het eruitziet alsof het een horloge uit het verleden is, maar in werkelijkheid modern qua materialen en constructie. Hier kan ik zo van genieten en dit is hoe ik het liefst een “vintage horloge” zie. In plaats van het gedoe (gebrek aan kennis over en fragiliteit van) hoe een vintage horloge te behandelen, er liever een bezitten die visueel vergelijkbaar is met een traditioneel uurwerk maar dan met alle gemakken van heden. Omega heeft namelijk de Seamaster 300 ten opzichte van het origineel fundamenteel verbeterd. Het horloge heeft functies waar het origineel alleen maar van had kunnen dromen tegelijkertijd, is het visueel een knipoog naar het verleden, gewoon wow.

Het is een genot om naar de historische charmes van de Seamaster 300 te kijken, zoals de vintage gekleurde “oude” lumen die oplichten door de uitgesneden indexen uit de wijzerplaat. Dit is prachtig en anders dan al het andere. Het horloge is een COSC gecertificeerde Chronometer, er zit een nieuw uurwerk in dat bekend staat als caliber 8400. Het is in wezen hetzelfde uurwerk als de 8500, maar dan zonder datum. De wijzerplaat is echt strak zonder een datumvenster.

De Omega Seamaster 300 heeft een 41mm kast, de prachtige lugs geven het horloge de hoekige uitstraling van het originele model uit 1957. De kast ziet er geweldig uit en zit comfortabel op de pols. Ik kan wel zeggen dat wie een afgeronde behuizing prettiger vindt dit niet gaat vinden in dit horloge. Ik ben heel blij met de bezel en bezelactie. Het heeft een liquidmetal keramische inzet, dit zorgt voor een permanentere markering of cijfer in de bezel (is namelijk gegraveerd en vervolgens gevuld met metaal). Is waterbestendig tot 300 meter. De wijzerplaatdetails zijn heerlijk, de symmetrische wijzerplaat is gebaseerd op het originele horloge uit de jaren 50 en bestaat uit lagen, de lumen zitten een niveau lager. De wijzerplaat heeft een gestructureerde, matte afwerking bedoeld om het horloge eruit te laten zien als het vintage model. In de sluiting zit een kleine duw mechanisme waarmee de band ingesteld kan worden, ook top.

Wat een prachtding, genoeg gesproken op naar de foto’s, kon niet kiezen dus het zijn veel foto’s :+1:.

Ook even de Breitling omgeslingerd bij de AD, ik moet zeggen dat het horloge wel indruk op me heeft gemaakt en ik niet uitsluit dat deze ook ooit in mijn horlogebox terechtkomt weliswaar in blauw :ok_hand:.

De Breitling om de Pols

De NA :ok_hand::ok_hand::heart_eyes:

173 likes

Mooi man congratz!

1 like

Mooi … heel mooi !!!

1 like

Prachtig ding! Welke doorsnede?
Geniet ervan in goede gezondheid!

1 like

Faux patina :scream:.

Mooie aanwinst man! Vind dit een hartstikke mooie omega.

Stuk beter dan de Breitling…

1 like

Zeer mooie aanwinst! Geniet ervan!

1 like

Ha ! Gefeliciteerd man :gift: :smiley: Doe je goed :ok_hand:t4:

1 like

Gefeliciteerd! Prachtig horloge :smile:

1 like

Leuk zulke verkopers…maarja dan heb je wel opeens deze kletser om! Dus bedank ‘m maar!

En het is geen faux patina maar faux tritium :wink:.

Veel plezier ermee!

1 like

mooie klok

1 like

Love it!

1 like

Mooi! Dubbel gefeliciteerd :beers: veel plezier met de Seamaster.

1 like

Pracht exemplaar !

1 like

Gefeliciteerd met deze schitterende Omega!:heart_eyes::+1:

1 like

Gefeliciteerd en veel plezier met je NA! :+1:

1 like

Meer foto’s!!!

Maar mooi hoor :ok_hand:

1 like

Schitterende aanwinst! Moderne techniek met vintage vibe, TOP!

1 like

De mooiste seamaster, geen vergelijk met de Breitling als je het mij vraagt.

1 like

Proficiat! De faux patina is een kwestie van smaak, verder is het in alle opzichten een topper!

1 like

Nice! Gefeliciteerd! :man_dancing:t3:

1 like