NA: Toch nog!

Eerder dit jaar :point_down:

De Breitling Superocean Heritage II heb ik dus al een tijdje in het vizier.

Het is duidelijk dat men bij Breitling is geïnspireerd door de originele Superocean uit 1957, ze hebben de ontwerpkenmerken met een modern tintje gecombineerd. Met als resultaat een sportief doch elegant horloge :ok_hand:

Wat ik bijzonder vind is dat Breitling een van de weinige horlogemakers was die er eind jaren vijftig in slaagden een duikhorloge uit te brengen dat de tand des tijds heeft doorstaan, naast Omega en Rolex maar volgens mij ook Blancpain.

Interessant is de samenwerking tussen Tudor en Breitling. Dat Breitling ervoor zorgde dat Tudor een chronograafkaliber kreeg wist ik niet en Breitling weer de afhankelijkheid van ETA kalibers verminderde of misschien zelfs volledig elimineerde. De ​​omvang en de exactheid van deze deal is mij niet geheel bekend.

De Breitling SOH II is dus voorzien van een door Tudor geproduceerd kaliber. Breitling noemt het uurwerk een B20 “in-house” uurwerk, :roll_eyes: in ieder geval in iemands huis :joy::+1:, het is echter een licht vernieuwde en iets aangepaste versie van Tudor’s uurwerk MT5612 (conform COSC normen). Wat ik sowieso prettig vind is de gangreserve van 70 uur.

De algemene pasvorm en afwerking zijn pico bello :ok_hand:, er zit een klein beetje speling in de bezel maar het heeft een een prima bezelactie en een stevige klik. De meshband is heel comfortabel en balanceert het gewicht van het horloge goed op de pols, de vouwsluiting is heel solide maar oprecht klote :roll_eyes:, lastig te openen. De leesbaarheid is goed door de wijzers in vintage stijl. De kleur van de wijzerplaat is prachtig blauw, men noemt het ‘gun blue’.

Check de foto’s van deze schoonheid :heart_eyes::heart_eyes:

104 likes

Tof ding op die mesh!!

Veel plezier ermee.

2 likes

Mooie aanwinst, gefeliciteerd!

1 like

Hier ga je enorm van genieten! Nogmaals van harte! :blush: :+1:

1 like

Gaaf horloge! :slight_smile:

1 like

WOW, lekkere Breitling!
Veel draagplezier. :ok_hand:

1 like

Ik ging net schrijven: tof ding, maar die mesh…

Mesh vind ik koud en kil.
Een mooie Breitling als deze verdient een klassevolle band, geen mesh

1 like

Veel Breitlings doen me niets, maar dit is absoluut een schoonheid. Mooi dat je jezelf dit (alsnog) gunt! Dat mesh staat hem super.

2 likes

Mooie aanwinst en mooi gefotografeerd. Geniet ervan!

1 like

Toch zit de mesh echt heel comfortabel en het heeft wel iets elegants, anders dan alle andere banden. Ik wil er ook een leren band bij en wellicht in meshstijl rubber, maar dat later 🤷🏻

1 like

Thanks man :+1:

:pray:

Eens :+1: :joy:

Dank je kerel :+1:

Zeker waar :ok_hand:

Dank je wel

2 likes

Ja, dit is vet! Die blauwe kleur is wel echt mooi!

1 like

Mooi hoor. Veel draag plezier toegewenst.

1 like

Gefeliciteerd @SAT ruman! :ok_hand:
Van harte gegund :facepunch:

1 like

Gefeliciteerd! Mooi horloge! :smiley:

1 like

Gefeliciteerd! Erg mooie Breitling!
Prachtige wijzerplaat

1 like

Gefeliciteerd! Mooie aanwinst.

1 like

:pray:

1 like

Proficiat met deze aanwinst. Ik heb deze gehad op lederen band en nu ik deze foto’s zie mis ik die enorm. Net nu ik iets leuks in blauw zoek😡

Geniet ervan. Zijn super horloges!

1 like

Blue dial :drooling_face: prachtig en kijk uit naar de mooie plaatjes! Gefeliciteerd!

1 like