NA: de Christopher Ward C65 Trident blue

Nou, hier is ie dan, na de verkoop post van @wander. Mijn eerste CW. Ik moet zeggen dat ik al een tijdje nieuwsgierig was naar CW omdat ik elke keer lees hoe hoog het niveau van afwerking is. Daar is dus geen woord van gelogen. Echt een prachtige diver met een mooie vintage look.

Het stellen van de stalen band kost even wat tijd, maar als je hem zo stelt dat je met de micro sluiting af en toe 1 mm kunt verkleinen of vergroten, heb je een heerlijk zittende bracelet voor elke situatie. Over bracelet en sluiting is ook heel veel te lezen - in (zeer) positieve zin - en ook dat kan ik helemaal plaatsen. Wander had moeite met de blauwe plaat. Ik vooralsnog (nog) niet, zal nou net een typisch smaak dingetje zijn denk ik.
Heb overigens ook al een paar kandidaten uit mijn banden-collectie gezien die ik zeker ga proberen (lichtbruin leer in rallye lay-out, lichtbruin suede, donkerblauwe tropic in rallye lay-out)

Twee opmerkingen. Een is al even aangestipt. Ik begrijp niet dat je zo’n mooie en kwalitatief goeie band niet van geschroefde schakels voorziet. Die pinnen - ook omdat het ‘scharnierende’ deel ook het holle buisje heeft - zijn wel iets om even voor te gaan zitten. Gelukkig had ik zo’n tooltje, want gewoon een schroevendraaiertje is wel zo fijn.
Een ander punt vind ik de kroon. Mooie afgewerkte kroon, maar voor een duiker met 15 ATM had ik toch een schroefkroon verwacht. Het kan zonder, maar doet wel klein beetje af aan het duiker karakter.

EDIT … voor veel mensen wellicht bekend, maar vergeten te melden: dit is de manual winder. Volgens mij is de automaat te herkennen aan een datum. Eerste manual ooit in mijn collectie. Ben benieuwd!

Verder ben ik vooralsnog erg blij met de aanwinst en geniet van de blauwe vintage duiker in de verzameling. Dank nogmaals @wander voor de fijne, simpele en snelle transactie.

37 likes

Gefeliciteerd :+1:

Mooi horloge!

Mooi hoor!
Voor sommigen vloeken in de kerk, maar deze duiker gaat ook heel mooi op vintage leer…

Mooi horloge, staat je goed.

zoals hier :slight_smile:

5 likes

Dabedoelik! :+1:

Heel mooi!

heb ik al klaarliggen :slight_smile:

Het is echt een prachtig horloge, maar geen echte duiker in mijn ogen. Zou er zelf
Nooit mee het water ingaan. Het is een handwinder wat ook bijdraagt in mijn ogen aan het Classic gevoel. En CW zijn echt prachtig afgewerkt.

Ik vind die smalle blauwe bezel erg mooi. Dat was ook wat mij zo aantrok aan de Diver-65. Bevalt het uurwerk ook goed? Ik had niet verwacht dat ze hier een handwinder in zouden plaatsen… wel tof hoor!

Misschien ben ik het daarmee eens. Zoals de verhalen gaan: dit is geinspireerd op duikers zoals die in 1965 uit zouden hebben (moeten) (ge)zien. De looks zijn ontegenzeglijk vintage - sixties.
Voor een echte duiker zou een schroefkroon een must moeten zijn geweest, zoals op de Oris 65. Voor het duiken zou ik eerder mijn Steinhart Ocean One, Seiko of Dan Henry gebruiken wellicht.

In dat geval kan TS dus helemaal los gaan op leer (hoewel hij ook erg mooi staat op de stalen band)

Mooi horloge hoor, veel draagplezier! :+1:t2:

mooi horloge

Dit is wat ik ongeveer wat ik als alternatieven in gedachten had…

2 likes

Een ander punt vind ik de kroon. Mooie afgewerkte kroon, maar voor een duiker met 15 ATM had ik toch een schroefkroon verwacht. Het kan zonder, maar doet wel klein beetje af aan het duiker karakter.

Mijn echtgenote heeft een Roamer quartz dameshorloge met 10 ATM, maar zelfs dát ‘klokje’ (sorry…) heeft een schroefkroon… :grin:

Maar ter zake, mooi horloge, die CW ! :+1:

Schroefkroon en handwinder is gewoon geen goede combi.
Uurwerken zijn belachelijk nauwkeurig (afgeregeld?)en de afwerking van het geheel is zeer netjes.
Goeie koop :+1:t2:

Hepumzelfook

1 like

Ah, kijk, dat vind ik een interessante opmerking, en hier schiet mijn kennis duidelijk tekort.

Vanwaar de combinatie schroefkroon en handwinder geen goed idee? Wellicht ligt hier achtergrond waarom CW dat niet gedaan heeft (los van eventueel kosten aspect)

en inderdaad… ben verbaasd over de nauwkeurigheid !!

Nouja, volgens mij is er ook helemaal NIKS mis met Roamer hoor !! Mijn juwelier/horlogemaker op zuid zweert erbij :slight_smile: