NA: De eerste trans in de familie

Aardappelpuree met een gegrilde worst is goed te vinden, dat hebben de Britten natuurlijk niet uitgevonden. Maar wat ik het allerergste vind is dat de korv med mos die @GroteBozeWolvin noemt een soort onheilige kruising is tussen een lachmacun en een bord aardappelen met een braadworst…

Want ze flikkeren dus gewoon één of twee braadworsten, een schep aardappelpuree, een zut saus, een hand ijsbergsla en komkommer van een afstand in een Tunnbröd, wat een soort Libanees platbrood is, en maken daar een gevouwen pakketje van waar dan die worst zo uit steekt.

Gadverdamme. Hieronder overigens met kokt korv: Twee gekookte frankfurters.

image

Inclusief, als je pech hebt, garnaalsalade. Brrrr. :face_vomiting:

Ze hebben in Zweden uitstekende bangers, maar godsammekrake, ik zou ook over de Noordpool naar Amerika vliegen als ik na twee pilsjes ook zo’n Tunnbrödsrulle moest eten.

Vandaar dat Genta ontwerp. Het was een belangrijk onderdeel van de Zweedse poging tot ontsnapping.

2 likes

Wanneer de nollåttor 'm lokaal eten onder het mom van fusionkök wellicht.
Maar jij hebt duidelijk nooit bij de Sibylla middag genoten. :laughing:

@Hotseflots Feli met de nieuwe aanwinst! Eddie is natuurlijk een e…el eerste klas, maar dat doet niets af aan de kwaliteit van z’n horloges.

2 likes

Thanks! En dat heb ik eerder gehoord, maar kan daar zelf weinig over zeggen haha. Maar eikel of niet, z’n werk spreekt inderdaad voor zich!

2 likes

Lekker toch??

1 like

Bovenop twee vette worsten, een hap fabrieks-aardappelpuree, wat laffe salade en een zut augurk en saus?Bleh. Ik was sowieso al geen groot fan van garnaalsalade, maar dat is gewoon echt bleh.

Ga weg, joh, da’s een lelijke aanname. Ik heb middag genoten in elke rare tent tussen de Korvmoj in Överkalix en de plaatselijke ålrökeri in Klippan Centrum. Erger nog: Dagens lunch med rikskuponger!

Merk ook op dat van m’n zes jaar in Zweden er vier en een half in Uppsala gewoond werd, en niet in Stockholm. M’n eerste Zweeds leerde ik in Luleå en Ängelholm, dus die kun je me niet aanwrijven, dat er sprake is van nollåttor.

In mijn ervaring met Eddie: Goeie gast. Zolang je zelf niet dom doet is hij niet stom.

2 likes

Prachtige NA! Geniet ervan!

1 like

Hele toffe wijzerplaat!

1 like

Thanks! :slight_smile: