NA: De Franse Daytona, oftewel de Speedgraf.

Mooi verhaal weer, en helemaal mee eens! Heb hem (na kort beraad bij jou) zelf ook! Om de pols totaal geen last van de dikte! Heb hem op een Molequin gezet en daar komt hij niet van af. Ik heb nog een model van de eerste serie met de zwarte rally band, die is ook erg lekker!

7 likes

En door de lug vorm doet dit toch hoge horloge het ook uitstekend op dunnere soepele banden. Mooi man, blij dat ie bevalt!

1 like

Dat is idd een flinke klomp. Prachtig horloge met heerlijke uurmarkeringen, die hoogte is wel een dingetje voor mij. Misschien maar eens in het echie aanschouwen wanneer deze bovenaan mijn lijstje komt, want hij is wel gaaf :ok_hand:

1 like

Waarschijnlijk heb ik je al eerder gefeliciteerd met deze yema. Zo niet, alsnog van harte proficiat met deze aanwinst. maar alsnog dank voor je NA topic!

Het is inderdaad een dikkertje conform de specificaties.

Maar hier zie je pas de echte looks van dit horloge. Ik vind hem geslaagd. Mede doordat ik zelf ook wel van de wat bollere of hogere plexi’s / glaasjes hou.

1 like

Erg leuk verhaal, weer met plezier gelezen. Prachtige NA ook weer. Eens zitten rondsnuffelen op de site en ze hebben toch wel mooie exemplaren zeg!
Veel draagplezier, maar dat zal vast en zeker goed komen.

1 like

Één van de motto’s die ik in in mijn leven heb aangeleerd…
Laat je niet beperken door je eigen dromen, deze bevatten namelijk ook je eigen aannames, beperkingen en vooroordelen.
Maar ik dwaal af…

1 like

Hè gadverdamme, wat een duur topic dreigt dit weer te worden. Ik zit ook tegen die dikte aan te hikken, maar blijkbaar zijn die Franse millimeters toch minder heftâg eenmaal op de pols.

1 like

Da’s inderdaad het verkoop-argument. Ik zit altijd te zeiken dat ik submariners zo lelijk vind, maar da’s eigenlijk ook niet waar. Laatst had ik Han’s vintage viercijferige in de hand waar hij die bolle plexi op heeft zitten, en die is ook fantastisch leuk. Blijkbaar heb ik minder met subs met plat glas, simpel gezegd. Er tekent zich een trend af in mijn horloge-doos:






Van spotgoedkoop tot wat duurder, ik zit blijkbaar in een bol / box fase. Die Hanhart, als hij in 39mm uit zou komen, is daar ook een mooie aanvulling op, maar de incoming Serica gaat het zeker doen. :+1:

Er zijn er een paar hier, maar als je in het noorden komt kan ik een pot koffie aanzetten voor je.

2 likes

:muscle:

1 like

Ditto.

Daarom is de saffiere dweller naast alle plexi’s nog te behappen. Daar ligt het glaasje ook iets hoger.

De normale subs met saffier doen mij ook niet zoveel.

Bedenk mij net dat ik maar 1 horloge heb met een vlak glaasje: de skx 013 :rofl:

1 like

Nou heb ik een grotere hekel aan modderen dan aan vlak glas, dus ik zou het zo laten. Aan de andere kant zijn er plenty mensen die daar iets aan kunnen en willen doen. Heb je direct saffier. :slight_smile:

1 like

Ik weet het. Van de andere kant het is maar een skx 013. :v:

1 like

Fraai is ie zeker en mooie uitgebreide beschrijving. Dank en enjoy!

Wat lees ik nou? Niet.Doen.

2 likes

Mooie aanwinst, Chris! Ik heb die van Drebin omgehad en was daar positief door verrast.

1 like

Van harte met deze Franse chrono! :blush: :+1:

1 like

Geniet ervan!

Yema is vet.

5 likes

De stelregel is dat ik niet buiten de oevers van m’n dozen mag treden, en ik vind de Sharp Edges niet cooler dan m’n andere Seiko’s. De limited Presage met emaille dial gaat zeker niet weg, de Alpinist Glacier ook niet, en de King Seiko al helemaal niet.

Misschien dan de Amphibia als alternatief, al vind ik een cheap ass Russian in de doos ook altijd wel lekker.

Grappig hoe iedereen die er in levenden lijve eentje heeft gezien verrast wordt. Doet me een beetje aan m’n ene aanvaring met een 47mm PAM denken, diie zou op papier ook verschrikkelijk moeten zijn, maar bleek gewoon fijn te dragen.

1 like

Dat heb je goed bekeken :ok_hand: Ik vind die nieuwe bandjes veel mooier staan

En leuk stukje weer!

1 like

Heel gaaf ding, proficiat!
Ik zou op basis van de dikte ook gepast hebben, interessant om lezen dat deze toch beschaafder draagt dan de specs suggereren.