NA: De Franse Daytona, oftewel de Speedgraf.

Leuke aanwinst en prettig leesvoer weer :+1:

Knap dat je toch uit de vaste diameter omheining bent geklommen om dit een kans te geven :beers: Ik heb het ook geprobeerd met die Massena, die naast geweldige blauwe wijzers ook een Bo Derek figuur heeft met 39 x 13 ( 4 van het box glaasje ) x 46 , maar helaas op de pols deed het me niet veel. ik troost mezelf met de 43-er die binnenkort aankomt.

Overigens had Tutima ook een flieger chrono in 38,5 mm zoals de Hanhart 417, maar limited en ik zie hem niet meer staan bij ze.

1 like

Leuke Yema. :+1:

Hij is weer mooi, proficiat :ok_hand:

Mooi ding Chris, gefeliciteerd met de NA! Echt wel tof ook een chrono met 100m waterdichtheid

@Jur is het mogelijk een nieuwe categorie te maken voor NA van FatC? Want dit is de 10e in evenzoveel maanden volgens mij, en straks komt die nieuwe Stowa ook nog, en de Serica en ik begrijp wellicht ook nog een 39mm Hanhart, handig om ergens bij elkaar te hebben staan :blush:

Toch een prachtig ding, jammer dat je daar geen klik mee had.

De huidige Hanhart 417 is 42mm, er zou eventueel een nieuwe versie komen van 39mm, maar tot die tijd wacht ik even.

Intussen is de Sinn 356 in 38mm natuurlijk ook een optie. :slight_smile:

Dank je.

Ik ben overigens blij dat ik blij ben met de Yema, want de Stowa is net aangekomen en die gaat linea recta terug naar Stowa. Wat een plastieken rotdingetje zeg. Brrrrr.

2 likes

Ook wel eens interessant om een NA over te schrijven voor ie teruggaat

1 like

Neuh. Voor die Rotpunkt-baggerbende ga ik m’n camera niet eens aanzetten. Serieus, een wijzerplaat die er uitziet als de kastdeuren van m’n vorige keuken.

Zo boos.

Dit soort dingen zou zo’n NA topic dus de moeite waard maken :rofl:

Ja, maar om nou in een vlaag van woede een NA topic te openen om een product tot op de schoenveters af te fikken (waarom die Peseux niet even gemodificeerd om hacking toe te staan, zoals Nomos op een Club van 1100 Euro wel doet?) vind ik ten eerste niet perse chic worden, en ten tweede zou het wel eens met de forumregels kunnen botsen, want ik zou me niet van categorisch en kleurrijk taalgebruik kunnen ontdoen. :slight_smile:

1 like

Mooi ding! Gefeliciteerd nog met deze aanwinst! En een like voor Barney :+1:

1 like

Gewoon alles houden,doeikzellufook :grin:
Dat gedoe om zo’n horloge te koop te zetten,te uppen en als je ‘m verkoopt ook nog verpakken,versturen,ben nu al moe.
Gewoon houden,over een jaar vind je ‘m weer mooi( let je even op @daffie )en hoef je ‘m niet terug te kopen.
Remt tevens de kooplust een beetje want je hebt al een blauwe,een duiker,een… enz.

3 likes

Duly noted. :sunglasses:

1 like

Opmerkelijk,ik ben juist zeer tevreden met m’n beide Stowa’s,ik heb wel oudere modellen maar ze zullen toch niet hun kwaliteit naar beneden bijgesteld hebben? :thinking:

1 like

Poeh, die vind ik ook mooi zeg!

2 likes

Ik hoor wat je zegt, en ik ken de neiging, maar ik heb een aantal horloges in gedachten waar ik onder geen beding boven wil geraken. Als ik er meer dan 24 heb is het niet leuk meer, dan krijg ik stress.

Aangezien ik zometeen op dat aantal zit wordt het toch echt één er uit, één er in. En als ik een Seiko moet slachtofferen (waar ik er daarna nog 9 van zou hebben) om een Tourby of Hentschel deckwatch te kopen, so be it. :slight_smile:

Tja. Als de wijzerplaat van jouw Marine hoogglans gelakt is, net als de mijne, dan is het geen kwaliteitsvraag, maar gewoon een smaakzaak. Ik keek langs de wijzerplaat, zag hoe reflecties terug kwamen, en ging vierkant over m’n nek.

Ik heb nog nooit een horloge in handen gehad waarvan ik de wijzerplaat zo instinctief aanstootgevend vond dat ik er fysiek op reageerde, maar ik heb meer dan een paar porseleinen en emaille horloges bekeken, en da’s toch echt een wereld van verschil.

Zo hoort emaille te glanzen. Als je niet zulke wijzerplaten maakt, doe dat dan ook niet na.

1 like

Leuk verhaal om te lezen en een prachtig horloge om naar te kijken.Veel draagplezier gewenst.

1 like

De mijne is mat,alleen de bedrukking glimt enigszins(je ziet dat het erop ligt zeg maar)

1 like

Lekkere NA weer :sunglasses: mooi stukje leesvoer.

Enjoy

1 like

Mooi stukje leesvoer en dito horloge!

Een automatische chrono voor dat geld, met een bescheiden maatje, wordt door Maen ook gemaakt met de Skymaster.
Heb je de de gelegenheid gehad om ze beiden te kunnen proberen?

1 like

Heerlijk verhaal, echt van genoten!

1 like