NA: De Fransen zien ze vliegen

Yema maakt zeker mooi spul, mis mijn Navygraf zo nu en dan toch wel een beetje.
Enige wat nog steeds jammer is zijn die 19mm lugs, moeten ze echt mee kappen.

1 like

Haha bedankt voor dit fijne stukje proza. Mooi horloge! Ik heb mijn ogen al een tijdje laten vallen op de yema yachtingraf. Maar die vintage modelletjes zijn knap aan de prijs!!

4 likes

VLBDRE

Very long but did read everything. :grinning:
Leuke NA om te lezen en dito aanwinst.
Kekke flieger!

Enjoy!

1 like

Heel leuk! Eens iets totaal anders :slight_smile: Veel plezier ermee!

1 like

Leuk stuk geschreven! En mooi deze Yema :+1:

1 like

Gaaf horloge! Fijne presentatie ook. Ik lees jouw posts/topics altijd met veel plezier, ook nu weer. Toevallig ben ik mij ook in Yema aan het verdiepen en raak steeds meer gecharmeerd van het merk. Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

1 like

Yup, helaas is op dit moment de enige mechanische chrono in hun collectie de Speedgraf.

En de Rallygraf met een mecha-quarz Seiko VK64 uurwerk:

Blijven leuke dingen, en zeker die tweede voor weinig geld, maar de Yachtingraf zou een toffe toevoeging zijn.

3 likes

Mooi hoor! :smiley:

Oh dat is wel netjes. Dat maakt het wel verleidelijk zeg.

1 like

Proficiat met de nieuwe Flieger!
Mooi horloge, leuk verhaal. Inderdaad leuke geschiedenis Yema, heb daar al en toe eens mooie vintage stukken van zien passeren (vaak wel met een ferm prijskaartje).

Ook heel tof het lederen doosje waar het horloge in komt! Dat zouden meer merken moeten doen. Kan zo ook dienen om een horloge mee te nemen op reis. Veel praktischer dan al die houten/kartonnen doosjes.

2 likes

Sterker nog, het is gewoon mooi, en het Franse vlaggetje aan de rits geeft het ook een zekere sjeu. Da’s nou hetzelfde als toen ik mijn DeBuyer- en Staub-pannen bestelde, die kwamen ook met een Frans lintje aan de pan. Dat zijn leuke details. En het zijn meer dan geweldige pannen.

Vive la France.

:fr: :partying_face:

2 likes

Wat een leuk en vermakelijk verhaal.
Gefeliciteerd met deze prachtige aankoop! :ok_hand:
Hopelijk kun je over een tijdje zeggen dat dit dan eindelijk je ware Flieger of Aviateur is.

1 like

Wederom een leuk verhaal. Mooi horloge ook! :ok_hand:t3:

Volgende keer ff lachen voor de foto.

1 like

Ik dacht dat ik het een beetje kon, maar daar heb ik pas écht leren motorrijden.

:nauseated_face:

:roll_eyes:

:grimacing:

Maar de specs zijn voorts helt okej, en als het horloge in het echt even mooi is als op jouw foto’s, dan heb je een bijzonder geslaagde aanschaf gepleegd.

Feli, veel plezier ermee.

1 like

Interessant verhaal, dank voor het delen! Karaktervolle, en prachtig onderbouwde, aanwinst. Enjoy!

1 like

Mooi congratulations!

1 like

Ja joh, leuk, zeker na een halve fles Merlot bij de lun… eh, wacht. Dat was maar een keer. :slight_smile:

Als hij een recht op en neer review doet vind ik zijn stem aangenaam om naar te luisteren. Veel aangenamer dan 99% van alle monotoon sprekende machinegeweer-tempo Amerikanen. De review van WatchGecko over de Flygraf is ook leuk en plezant om te beluisteren.

Zo kan ik JenniElle of hoe ze ook maar heet niet hebben, puur omwille van het stemgeluid.

Wat ik al eerder zei… Heerlijk, zo’n No Date. Op een Flieger of Field watch, dan toch.

:+1:

1 like

Mooi verhaal en een leuke, originele Franse ‘montre aviateur’.
Geniet van je nieuwe aanwinst, veel draagplezier toegewenst.

1 like

mooie tijd ermee :sunglasses: en bedankt voor de story :wink:

1 like

Nice! :ok_hand: Verhaal en horloge.

Veel plezier ermee!

1 like