NA: De Fransen zien ze vliegen

Leuk geschreven en een prachtig horloge! Dat zag ik niet aankomen toen ik halverwege je verhaal was.

Maar een waterdichte flieger :face_with_hand_over_mouth: Zegt dat iets over de kwaliteit van franse vliegtuigen?

2 likes

Van harte proficiat :beers:

Leuk horloge alhoewel het niet mijn smaak is.

Die rallygraf daarentegen, die :ok_hand:

1 like

Van harte!

1 like

300 mtr. waterdicht. Een crownguard en een duikboot op de wijzerplaat*

Dat is een duiker. Geen flieger. Kom op nou…

*Vliegtuig? Ff langs bij Hans Anders misschien?

En gefeliciteerd :kissing_heart:

1 like

Yema is een leuk merk,ik vind de flieger helaas wat minder.
Ik heb in 2012 een aantal weken in Besançon vertoefd omdat ik toen de vertegenwoordiging voor een bedrijf uit Besançon/Pirey deed.
We hadden toen een bedrijfsuitje naar de Yema fabriek,helaas was ik toen nog niet bijzonder geïnteresseerd in horloges en is mij vooral de zééér uitgebreide lunch bijgebleven :sunglasses:
Leuke universiteitsstad overigens met ook een mooie citadel.
Veel plezier met je flieger uiteraard :+1:t2:

1 like

Wat een grandioos verhaal, ik heb weer ouderwets genoten. Ik werd eerder vandaag al getipt door @plp maar ben er na het eten even goed voor gaan zitten. Vooral de combinatie tussen horlogegeschiedenis, persoonlijke anekdotes en ander geleuter is erg vermakelijk. Een mooi horloge bovendien, geniet er van!

3 likes

Voor mij waren het vooral de foto’s die mij deden smullen.

Mooi horloge veel plezier van deze Fransoos.

2 likes

Haha, ja dat ook. Met als hoogtepunt die verschrikte (en bijzonder geklede) lokale Fransoos die per ongeluk op je foto staat, ondanks dat hij zich probeerde te verschuilen in die deur of nis in die muur. De arme man, hij moest eens weten dat hij zoveel jaar later gewoon op een horlogeforum nog langs komt waaien. :joy:

6 likes

Claude de Balzack.

2 likes

Alweer mooi stukje journalistiek :+1:. Alles samen een mooi ontwerp. De brede bezel vind ik er wel goed uitzien, het maakt het horloge wel meer tipo fieldwatch imo. Het in house uurwerk maakt het iets interessanter. Zeker gezien de kleinschaligheid van het bedrijf, maar wat weten we eigenlijk over de kwaliteit van dat uurwerk? Zelf neig ik nogal naar de zekerheid van een eta werkje.

Als je 2 A4pagina’s vol pent als antwoord op een comment op een horlogeforum zit je niet in meeting. :joy: of ik heb de verkeerde job gekozen.

Bestaat er al een facebook haat groep. Het kan me misschien over de schreef trekken om een account te regelen. :japanese_ogre:

En dan nog iets: Hoe onsympathiek kan een sympathieke fransman eruit zien. :man_shrugging:

1 like

Goed verhaal! Het horloge zelf…ik zoek naar woorden om te beschrijven wat ik er nou van vind. Kon ook geen gepaste meme vinden.

Op het oog een leuk ding. Best wel lange lugs. Bandenslet wel. 19mm lugs. Pannenkoeken. Maar het overall design. Hmm, beetje funky vlieger. Eigenlijk weinig vlieger, maar soit.

Nee, deze doet het niet voor me. En om de een of andere reden heb ik dat met Yema. Liever een Duitse vlieger van 1100 kraaltjes en schelpjes.

Maar nogmaals, prima verhaal :ok_hand:

1 like

Wie ben jij nou van de twee?

1 like

Mooi horloge @Fate_Amenable_To_Change Enjoy!

1 like

Tja, het was geloof ik een Amerikaans bedrijf wat de 737 max verklootte, toch?

Njet. Zie lume shot.

Hahahaha… dank je wel.

Je moest eens weten. Vanuit daar ging de reis naar La Chaux-de-Fonds, waar ik destijds met m’n ex vrouw Indiaas heb zitten eten. Nou, van die rekening voor een uitstekende doch eenvoudige maaltijd in Zwitserland moest ik ook even (sc)huilen.

Begrijp ik ook waarom ze zevenduizend ballen voor een Rolex rekenen, die Zwitsers. Dat was vier porties patat en een pilsje, zeg maar.

Klopt ook wel. Al vind ik de scheidslijn tussen field-watches en Fliegers, zowel van de Duitsers, de RAF, moderne Fliegers als generieke flieger-achtigen, toch wel erg dun. Ik vind de genres redelijk uitwisselbaar zolang ze geen chronografen uit de kast trekken.

Ach, een Baltic Aquascaphe en een Stowa staan nog steeds op de lijst. Moet ik wel wat dingen uit de kist gooien.

De goede man had net een slok wijn en een long vol rook naar binnen getrokken, dus hij keek inderdaad wat raar.

Probeer je me nou te zeggen dat we er allebei zonderling uitzien? :slight_smile: Ik ben de man met de baard. :slight_smile:

De ene meeting is de andere niet. Het was een twee en een half uur durende training cryptografie. :thinking:

@Capibara:

Alleszins passabel, tikje onregelmatig in de punt van de urenwijzer, zo te zien.

@anon53002072EV:


DSC03182

Zoals je ziet zit ie niet laag op de pols. Ik vind de doorlopende middenkast die in de lug overgaat wel erg mooi. Ook vind ik de tonvorm van de kast zelf, van achteren bezien, erg tof.

Ik krijg zin in cognac van die vorm.

7 likes

Echt wel. Kijken jongen. Dat is een duikboot die misschien een beetje op een vliegtuig lijkt. Een DS is een auto, maar die lijkt ook een beetje op een vliegtuig. Zo zijn die Fransen.

1 like

Dat kon ook niet anders. Jouw tafelgenoot draagt geen horloge.

1 like

Ja, hallo, en bedankt. Nou heb ik er naar zitten kijken, en nou vind ik het eigenlijk gewoon een bier-opener.

En een jogging-broek en plein public. Dat zou baardmans nooit doen.

2 likes

Nee, daar zie ik niet genoeg gelijkenissen voor.

1 like

Leuk verhaal! Gefeliciteerd met deze NA :+1:

1 like

Vindt het horloge niks, MAAR wel erg leuk om te lezen! Veel plezier ermee

1 like