NA: De Fransen zien ze vliegen

Heel mooi!

1 like

In de vorm van een duikboot :innocent:

2 likes

Wat een prachtig horloge. Mooi afgewerkt en netjes in balans.

Gefeliciteerd met deze aanwinst en nog veel plezier ervan.

1 like

1 like

Ik heb mij nooit zo in Yema verdiept, maar het lezen van deze NA ga ik eens kijken. Echt heel leuk horloge en een interessant stukje achtergrond.

1 like

Heel erg gaaf :ok_hand: en heerlijk verhaal. Geniet van je aanwinst

1 like

Leuk verhaal, veel plezier met de mooie NA!

1 like

Mooi verhaal en met plezier gelezen. Ik heb zelf een Yema Heritage Diver gekocht. Was een beetje een ‘itch to scratch’-aankoop maar ik heb er veel plezier van, dus ik kan me vinden in je keuze. Ik vind dat er leuke horloges tussen zitten.

1 like

Dat is exact wat dit was, om half twaalf 's avonds. Ik ken het gevoel. Maar deze voelt goed, ook na een dag dragen.

@Capibara, de lume houdt het 8 uur vol. Ik werd wakker met zwakke, maar leesbare lume.

1 like

Ziet er wel fancy uit die lume.

Zou wel een interessante opvolger kunnen zijn als werkhorloge wanneer de Damasko het begeeft.

Een niet-geharde kast met verticale brushing?

Neeeeeeee… afhankelijk van wat jij “werk” noemt gaat dat natuurlijk helemaal kapot gekrast worden. Tenzij je een sporthorloge nodig hebt voor 5 teams vergaderingen per dag. Dan kan het.

QED.

Dat gaat zeker gebeuren als ik een horloge op m’n werk draag.

Zelfs een Damasko loopt krassen op, al kost het wat moeite.

Betere optie zou een gruwelijk lelijke Gshoch of iets dergelijks zijn, maar ook op het werk draag ik graag een leuk horloge. Olie, bepaalde chemicaliën en zout water moet het gewoon allemaal maar tegen kunnen. En met sleutelen ram je een horloge nog wel eens tegen staal aan.
Ach, een ieder moet maar doen waar die zin in heeft nietwaar?

1 like

Absoluut, maar een hoog op de pols zittend horloge met een bezel die in het oog loopt omwille van brushing zou ik er niet voor uitzoeken.

Dan inderdaad beter een Stowa Flieger met 10mm profiel en licht gebold glas, dan vangt het glas tenminste de krassen op. Maar goed, zoals je zegt: Vooral zelf weten. Ik kan alleen maar waarschuwen voor rampspoed en narigheid. :slight_smile: :slight_smile:

1 like

Erg leuk om te lezen. Zelf ook aardig weg van Frankrijk :blush:

Ik vind vooral de wijzerplaat erg mooi!!!
Leuke details zoals het driekleurig lintje aan het ritsje, zoals je zegt net als bij DeBuyer, een beetje Frans chauvinisme mag!!!

1 like

Vive la France. Inderdaad.

Het is wel erg subtiel, in de meeste lichtbronnen lijkt het gewoon zwart. Je moet nader kijken om het te zien.

Ik vind vooral “de binnenring” erg geslaagd!
En dat 'ie Frans is :wink:

3 likes

Da’s inderdaad een cool ding. Dat de urenwijzer 'm net aantikt vind ik geweldig. Het enige minpuntje aan het ontwerp is dat de minutenwijzer de track niet aantikt. Die had een mm langer moeten zijn.

Wat zijn die NA topics van @Fate_Amenable_To_Change toch om te smullen :ok_hand::ok_hand:

1 like

Zat net ff te kijken… We hopen eind juni in de buurt van Beaune te verblijven…
En m’n vrouw zegt “zet hem maar op je verlanglijstje”…
Dan lijkt 1 + 1 weer 2 :wink::blush:

1 like

Quelle beauté zoals ze daar zouden zeggen :+1::sunglasses:

1 like