NA: De Grand Seiko Basic Bitch - een evolutie in m'n denken

Zeker doen! De productie is ongekend goed. Mijn favoriete album 2021

1 like

Haha Chris, niet 1 maar 2 dus, blijf hoop houden en ga voor de verslaving dan maar in therapie :grin:

1 like

Erg mooie keuze!

1 like

Nu er grotere diameters zijn is 35 ienieminie, voor mijn polsjes.
Ondergrens is 36, geintegreed of op jubilee. Maar beter vanaf 38 mm.
Had net een 36 DJ om de pols, s&g, lekker scherp, mooie prijs ook, toch laten liggen door gebrek aan afmeting.
Leuk om te zien bij anderen, die Polaroutertjes, maar nee, dat kleine spul kan me niet bekoren, ook al was het vroeger een grote maat.

Tof. Ik zal mijn Grand Seiko’s meenemen.

4 likes

Zie je wel :joy:

2 likes

Ja, deze is ook wel echt serieus mooi! En een ander uurwerk natuurlijk, dus een reden te meer om hem voor erbij te overwegen… Daarmee creëer je tegelijk wel weer een nieuw luxe-probleem: welke zal ik nu omdoen vandaag?
Ik heb er ook twee die redelijk op elkaar lijken en de keuze is dan ook soms tamelijk willekeurig. Ze blijven overigens allebei in de collectie.

2 likes

Mooi verhaal en leuk om te lezen!

1 like

Ik vrees dat ik me ook aan dit soort onzin bezondig.

Allemaal 34-38mm groot, allemaal zilver / wit / champagne / beige, allemaal met bol / boxed glas, alle ontwerpen bestaan al sinds de jaren 50.

Ik zie niet in waarom je een keuze zou moeten maken tussen de sunburst en de eggshell. Totaal verschillende horloges. :slight_smile:

1 like

Dan moet je geen 2 baantjes zwemmen want dan zit je op 50 meter :thinking:

2 likes

Eens! Voor een buitenstaander zijn ze allemaal hetzelfde en wij zien juist de verschillen. Dat is voor mij een van de aardige kanten van de hobby: het hoeft geen zin te hebben, als we er maar lol in hebben.

2 likes

Van harte proficiat met dit prachtige horloge!
Ik heb em een keer bij van Willigen gepast en was diep onder de indruk.
Persoonlijk vind ik het een van de mooiste Grand Seiko’s die er zijn.

1 like

Wat een fantastisch mooi verhaal zeg! Gefeliciteerd met een prachtig horloge.

1 like

Fijn verhaal om te lezen en te leren. Beschrijving, enthousiasme en foto’s wakkeren direct mijn FOMO aan tot brandweer uitrukkend formaat.

:pensive: gelukkig, na enige reflectie geven de kastmaat en de laatste wrist shot (not your finest mate :wink:, de rest is weer van grote kwaliteit) rust in de horloge tent.

Blijft onveranderd, van harte en vreselijk veel en lang plezier er mee. Ik voorspel een NA nog voor de eerste zomerse dag conform KNMI maatstaven.

2 likes

Nog eens rustig doorgelezen en bekeken.
Bedankt :pray:t3: en geniet!

1 like

Schitterde aanwinst! En lekker leesvoer weer, waarvoor dank.

Geniet er van :ok_hand:

1 like

Ik haat wristshots. Ik doe het in dit soort topics om een idee van de maat te geven, maar wat mij betreft zou horlogefotografie zich verre van de mannelijke anatomie moeten houden. :slight_smile:

Als, dan zou er eerst een Squale uit moeten. :wink:

Maar dank, mensen.

1 like

:zipper_mouth_face:

Er zijn mij twee horloges bekend binnen jouw verzameling welke wat mij betreft nooit de verzameling zouden moeten verlaten :sweat_smile: de Squale en de Chronomaster

1 like

s/Squale/Cartier/

Even gefixet :sunglasses:

1 like

Het verschil tussen de Squale enerzijds en de Cartier en Chronomaster anderzijds is dat die laatste twee gewoon lekker dragen.

De Squale kan ik alleen op een NATO hebben, en dan alleen met korte mouwen. Maar als jij en @LVA die Squale zo geweldig vinden zou ik zeggen: doe eens een smerig bod. :slight_smile:

Biedingen op de Chronomaster en Cartier zijn helemaal zinloos.

1 like