NA: De Grand Seiko Basic Bitch - een evolutie in m'n denken

Ik herinner me dat jij mij ergens op een golfbaan een SBGW231 in de klauwen drukte, en na veel oeh, ah, en wat mooi je aangaf dat je je dood ergerde omdat je 'm moeilijk verkocht kreeg, en het absoluut niet gewend was om afschrijving te pakken.

Daarom denk ik dat je dit trauma verdrongen hebt. Maar er is hulp, mocht je er over willen praten: Bij stichting Korrelatie organiseren ze praatgroepjes waar zielige figuren als @Daffie, @WilSeiko, @amusicar, @koetsjh en ikzelf met onze ziel onder de arm over het geld komen praten wat we in GS hebben gepompt.

Wees welkom. Misschien dat je toch nog eens met een fatsoenlijk horloge naar huis gaat. :+1:

In het echie gezien? :wink:

Ik vind de Overseas zelf dan weer absoluut niet mooi. Als ik dan toch een Genta-esque ontwerp moest nemen, dan zou ik een Polerouter scoren. :slight_smile:

Toegegeven, de VC is cooler dan de Nautilus en de APRO, maar alledrie zijn het dan ook weer geen Parmigiani Fleurier Tonda GMT Rattrapante.

6 likes

Dit is nu echt een horloge waaraan alles klopt. Meer dan fijn. Gefeliciteerd ermee!

Trouwens, 30 meter is veel hoor. 10 verdiepingen :slightly_smiling_face:

2 likes

Grote zwembaden zijn meestal 25 meter lang…
Geen probleem dus.

4 likes

Bedankt voor het mooie uitgebreide verhaal. Veel plezier van je nieuwe aankoop.

1 like

De Polerouter is toch ontworpen door Genta? :flushed:
En die 35 millimeter, veels te klein.

1 like

Same. Zou afgelopen jaar naar een concert van haar gaan die niet door ging uiteindelijk. Jammer.

Dit jaar zal ze wel bij NSJ zijn, ben heel benieuwd.

SIMBI was echt een fantastisch album

1 like

Dat was zeker een andere Han inderdaad.

Een GS-meeting?

Oh, dat lijkt me echt top zeg. Nu al zin in.

1 like

Is die van jou inmiddels al verkocht dan?

2 likes

Wat vroeg ze?

Hi Sybren,

Grootste is idd 35.5 en ontworpen door genta. Je hebt ook 33, 34 en 35mm polerouters.

2 likes

Ja, ik kan het aanbevelen. Het rendement is niet heel hoog, maar het uithuilen, de fijne en gevoelige.gesprekken doen wat met je hoor… Echt. Zo fijn!

Ik heb wel eens een onderwerp geopperd. Afschrijving versus verslaving. Nou, dat was me wat. De begeleidend psycholoog, heeft linea recta een consult aangevraagd, voor zichzelf, bij een psychiater. Prognose is dat hij over 43 jaar weer aan het werk kan. Heel vervelend toch @daffie?

5 likes

De mooiste GS, simply the best, enjoy.

2 likes

Na een aantal keer besloten dat het een bodemloze put is en geen cure voor deze kwaal. Wij zieltjes dropen af met onze GS om de pols…gniffelend en wel. :innocent:

Best wel. Hoe gaat het er nu mee @vierport? :smiley:

2 likes

Leuk stuk tekst, leest makkelijk weg! Dit is ook altijd al mijn favoriete GS geweest en soms zie je hem inderdaad online voor heel aantrekkelijke prijzen beschikbaar komen. Veel draagplezier toegewenst!

1 like

Leuke, informatieve, NA verhandeling!

Geniet van je horloge! Pas op in de nabijheid van water :crazy_face:

1 like

Ik vind het nog steeds wel lastig hoor. Het zou gemakkelijker zijn als het verkopen van horloges iets sneller ging. Soms lijkt het wel alsof de markt stil staat.

Maar soms tel ik alles op dat ik heb, en dan vraag ik me af waarom. Maar dat heeft iedereen hier wel eens denk ik. Of je nu horloges van 500, 5.000 of 50.000 hebt. Ik zie ze als functioneel sieraad waar ik kan genieten van de techniek en de verhalen erachter.

Er is een categorie met opgepompte prijzen waar ik weiger aan te komen. Een eichi II voor 50k zou ik prima vinden. Een overseas/apro/enhieheetdiepatekookalweer niet.

1 like

61e

2 likes

Ik ben ook een heel zielig figuur Chris (algemeen bekend), hebben ze ook een praatgroepje over horlogeverslaving in Zuid-Holland :rofl:

1 like

Goeie keus Fate! Deze kon weleens langer blijven boeien dan de - overigens ook prachtige - sneeuwvlokjes, berkenbastjes e.d.
Groet van zijn tweelingbroer uit het andere Tytsjerksteradiel!

2 likes

Neuh, dat was indertijd de jumbo-maat. :slight_smile:

Ik zal het eens bekijken, ik heb alleen Grey Area en NO THANK YOU.

Hmmm… Dat heb ik een keer mee mogen maken, dat was leuk. Misschien een geinig idee om er weer eentje te organiseren.

Dank je, maar props voor de nickname met de dinosaurus. :+1:

Ho ho… Het gaat niet over horlogeverslaving. Het gaat om GS eigenaren. Maar nou meen ik me te herinneren dat jij ook zo’n ding hebt, dus er is hoop.

Exact het argument wat moeders de vrouw ook maakte. Maar toch blijft dit jeuken:

5 likes