NA: De Grand Seiko Basic Bitch - een evolutie in m'n denken

Top verhaal, met veel plezier gelezen.
Wat een pracht horloge. Ik betrapte me erop dat ik nu al een aantal malen heb teruggescrold om de fotos opnieuw te bekijken.

Mijn voorkeur ligt bij de vintage Seikos, waar ik er nu een aantal van heb (LM’s, Seikomatic’s en een KS onderweg). Ik hou van hun eenvoud en strakke vormgeving.

De eenvoud van deze GS maakt hem een absolute topper. Geen datum- en dag en geen regels tekst op de wijzerplaat, geweldig! Daarbij een pracht handwijzer uurwerk, met een net iets grotere kroon, waardoor het opwinden een ochtend genotsmomentje is. Ik snap helemaal waarom je hier voor gevallen bent.

2 likes

Dank je! Ik heb naast de friction folder ook nog een Fusion met gehamerd lemmet. Die is ook zeldzaam mooi. Ze maken coole dingen in Japan.

image

Help me je te helpen: Waar zit de twijfel?

Of ik zo ver ga als genot weet ik niet, maar het is zeldzame klasse. Echt een vertrouwenwekkend uurwerk. Maar dank je!

2 likes

Inderdaad simpelweg een van de mooiste GS-en deze. Eenvoud perfect uitgevoerd. Gefeliciteerd.

2 likes

Dank je, ik had dit jaren eerder moeten doen. Ik kon er ooit eentje overnemen van @HanDavinci, maar was eigenwijs over waterdichtheid. Maar goed, achteraf kijk je een koe in z’n kont.

5 likes

:grin:
Discussies daarover herinner ik me nog wel.

Trouwens: deze wijzerplaatvariant is inderdaad gewoon de mooiste, zoals je vriendin al zei. Luister meer naar haar, en naar mij. (Fijn ook dat het rijmt).

Ik heb nog nooit een GS gehad, dat was een andere Han.

4 likes

Leuk verhaal over een mooie NA.

Fijn dat je het ook zo lekker beknopt hebt weten te houden dit keer :wink:

Veel draag- en kijkplezier gewenst.

Saai. Maar de VC Overseas zou ik wel willen en die is niet minder saai. Ik ben nog in ontwikkeling Fate :wink:

Wie niet?
Maar toch niet te vergelijken met een instap GS?
Hier kan geen twijfel zijn.

Niet als je zulke gevoelloze polsen als ik heb :wink:

1 like

Ik herinner me dat jij mij ergens op een golfbaan een SBGW231 in de klauwen drukte, en na veel oeh, ah, en wat mooi je aangaf dat je je dood ergerde omdat je 'm moeilijk verkocht kreeg, en het absoluut niet gewend was om afschrijving te pakken.

Daarom denk ik dat je dit trauma verdrongen hebt. Maar er is hulp, mocht je er over willen praten: Bij stichting Korrelatie organiseren ze praatgroepjes waar zielige figuren als @Daffie, @WilSeiko, @amusicar, @koetsjh en ikzelf met onze ziel onder de arm over het geld komen praten wat we in GS hebben gepompt.

Wees welkom. Misschien dat je toch nog eens met een fatsoenlijk horloge naar huis gaat. :+1:

In het echie gezien? :wink:

Ik vind de Overseas zelf dan weer absoluut niet mooi. Als ik dan toch een Genta-esque ontwerp moest nemen, dan zou ik een Polerouter scoren. :slight_smile:

Toegegeven, de VC is cooler dan de Nautilus en de APRO, maar alledrie zijn het dan ook weer geen Parmigiani Fleurier Tonda GMT Rattrapante.

6 likes

Dit is nu echt een horloge waaraan alles klopt. Meer dan fijn. Gefeliciteerd ermee!

Trouwens, 30 meter is veel hoor. 10 verdiepingen :slightly_smiling_face:

2 likes

Grote zwembaden zijn meestal 25 meter lang…
Geen probleem dus.

4 likes

Bedankt voor het mooie uitgebreide verhaal. Veel plezier van je nieuwe aankoop.

1 like

De Polerouter is toch ontworpen door Genta? :flushed:
En die 35 millimeter, veels te klein.

1 like

Same. Zou afgelopen jaar naar een concert van haar gaan die niet door ging uiteindelijk. Jammer.

Dit jaar zal ze wel bij NSJ zijn, ben heel benieuwd.

SIMBI was echt een fantastisch album

1 like

Dat was zeker een andere Han inderdaad.

Een GS-meeting?

Oh, dat lijkt me echt top zeg. Nu al zin in.

1 like

Is die van jou inmiddels al verkocht dan?

2 likes

Wat vroeg ze?

Hi Sybren,

Grootste is idd 35.5 en ontworpen door genta. Je hebt ook 33, 34 en 35mm polerouters.

2 likes