NA: De Grand Seiko Basic Bitch - een evolutie in m'n denken

de Asa, bracelets zijn geen gezicht op Japanse horloges :relieved:

3 likes

Had hem al op het oog :grin: Alleen het formaat doet me enorm terughouden :see_no_evil:
Ben bang dat 37 mm wat aan de kleine kant is…:disappointed_relieved:

Prachtig Chris.

:smiling_face_with_three_hearts:

Gefeliciteerd met deze prachtige GS :heart_eyes::partying_face:!

Klinkt goed , alleen wel te kort voor alle tekst :laughing:

Echt prachtig :+1:

Zeker, ik wens je dan ook veel draagplezier.

2 likes

Schitterende aanwinst. Ik heb een aantal sportieve GS’en gehad en toen kwam er hier ook een 231 binnen… ik was van mijn sokken geblazen! Hier komt het polijstwerk en de GS elegantie echt tot zijn recht. Heel mooie aanwinst :+1:

Als er hier nog eentje komt is het ook een dressy variant. De Asaborake SBGY011 staat het hoogst op mijn wishlist!

3 likes

Bij deze, like nr.100. Hij is simpelweg prachtig.
Tijd zal leren of dit een blijvertje wordt. Je zult er sowieso van genieten. Bedankt voor de uitgebreide info :ok_hand::+1:

1 like

Een prachtige GS met een juist erg mooie wijzerplaat. Staat bijna bij alles. Gefeliciteerd en veel plezier ermee.

1 like

Wat een topper weer. Hoe de eenvoud het juist bijzonder maakt.

1 like

Prachtige aanwinst en een leuk aanstekelijk enthousiast verhaal. Ja jongen…je bent nu een GS adept. Welkom. :handshake::sunglasses:

IMG_7723

2 likes

Prachtig horloge, veel draagplezier!

1 like

En wat voor een. Geweldige artiest.

Verder enorm gefeliciteerd met de mooie GS. Een van de mooiere modellen die ze hebben!

1 like

Heerlijk stukje leesvoer! Super mooie GS :heart_eyes:

1 like

Mooi hoor! Heel veel plezier ermee!

1 like

Weer een mooi voorstel topic van een nog mooiere Grand Seiko.
Ik ben wel van de basic modellen, dus zou hier gerust mee rond durven lopen.

Geniet van je laatste aankoop dit jaar :joy: :face_with_monocle:

1 like

Mooi beschreven. Ik hoop dat je ervan gaat genieten! Ik vind het een enorm sympathiek horloge. En topkwaliteit.wat je beschrijft over de geschiedenis van MEMS etc en de 72 uur power reserve, 6 posities zijn echt geen gemeengoed bij zwitserse merken. En dan ook nog eens is de grand seiko standaard nauwkeuriger dan cosc.

1 like

Dat heb ik ook regelmatig!

1 like

gefeliciteerd

1 like

Ik volg deze al een tijdje. Maar ik vind ze de 20-25k niet waard. Zonder doos, zonder papieren. Alleen omdat de wijzerplaatfabrikant wijzerplaten voor de dufour simplicity heeft gemaakt, en het uurwerk mooi is afgewerkt.

Let wel op enthousiaste googelaars, alleen de versie met het 1.96 uurwerk is gewild. De rest is niet voor niets goedkoper. En denk ik meer in lijn met de werkelijke waarde. Maar de ‘want’ factor is voor iedereen anders natuurlijk.

1 like

Goed verhaal!
Ziet er uit als een blijvertje!
Klassiek en tijdloos ontwerp, eenvoud en perfectie zijn moeilijk om afscheid van te nemen.
Geniet er van!

1 like