NA: De Grand Seiko Basic Bitch - een evolutie in m'n denken

…mooi! Als rechtgeaarde watervrezer en watermijder kan ik je keus alleen maar toejuichen. :ok_hand:

1 like

Leuk dat je jouw vrouw de horloges laat zien. En dat zij het basis model kiest wat jij eigenlijk niet wilt.

Soms moet je naar je vrouw luisteren.

Prachtig horloge. Geniet ervan.

1 like

Een schoonheid. Dit is er een die ik ook bekoekeloer, gefeliciteerd!

1 like

Ik heb haar inderdaad sinds haar album van 2019 in het snotje, maar dat optreden zorgde er voor dat ze nog meer in m’n achting steeg. Goed hoor.

Dank je. Het heeft me doekoe en slaap gekost, maar we zijn er. :slight_smile:

Ik durf te stellen van niet. Ik ben er inmiddels goed achter waar ik voor ga met staying power, zeg maar. Dat had ik eigenlijk sinds de Nomos in 2017 al kunnen weten, maar een mens is soms eigenwijs.

Thanks man!

Ik eerlijk gezegd ook niet. Mentaal ben ik niet over de horde van de 6500 ballen voor een horloge heen, daar loop jij in voor, maar los daarvan zijn er dan horloges tussen de 15-18K te vinden die me zeker net zoveel bekoren.

Maar man, man, man, wat een bedragen zeg. Als ik m’n moeder zaliger toch nog eens kon zien… “ah, m’n kneacht, julder 'aeh held te veej, eej?”

Ja, dat dacht ik ook een week, maar toen begon het te dagen dat ze gelijk had.

Mijn vrouw is een beetje deelachtig in de hobby. Ze heeft een kist met 5 Seiko’s (38mm Tuna, 3 dames quartzen, Seiko 5je), een Mühle Glashütte en een Cartier Tank. Dus die heb ik aardig meegenomen in het verhaal.

5 likes

Pracht door eenvoud. Veel plezier ermee!

1 like

Wat een mooi verhaal, wat een mooi horloge. Mooie Mcusta okk. :star_struck:

1 like

1 mm dikte vind ik een flink verschil.

2 likes

Bedankt voor dit heerlijke verhaal. En wat een schoonheid draag je om de pols😍

1 like

Mooi verhaal en proficiat.

Mooi om te zien dat GS liefhebbers zo vol passie zijn. Ik weet nog niet zo goed wat ik er van vind.

1 like

Wat een verhaal, geweldig om dit alles zo te horen

1 like

Top verhaal, met veel plezier gelezen.
Wat een pracht horloge. Ik betrapte me erop dat ik nu al een aantal malen heb teruggescrold om de fotos opnieuw te bekijken.

Mijn voorkeur ligt bij de vintage Seikos, waar ik er nu een aantal van heb (LM’s, Seikomatic’s en een KS onderweg). Ik hou van hun eenvoud en strakke vormgeving.

De eenvoud van deze GS maakt hem een absolute topper. Geen datum- en dag en geen regels tekst op de wijzerplaat, geweldig! Daarbij een pracht handwijzer uurwerk, met een net iets grotere kroon, waardoor het opwinden een ochtend genotsmomentje is. Ik snap helemaal waarom je hier voor gevallen bent.

2 likes

Dank je! Ik heb naast de friction folder ook nog een Fusion met gehamerd lemmet. Die is ook zeldzaam mooi. Ze maken coole dingen in Japan.

image

Help me je te helpen: Waar zit de twijfel?

Of ik zo ver ga als genot weet ik niet, maar het is zeldzame klasse. Echt een vertrouwenwekkend uurwerk. Maar dank je!

2 likes

Inderdaad simpelweg een van de mooiste GS-en deze. Eenvoud perfect uitgevoerd. Gefeliciteerd.

2 likes

Dank je, ik had dit jaren eerder moeten doen. Ik kon er ooit eentje overnemen van @HanDavinci, maar was eigenwijs over waterdichtheid. Maar goed, achteraf kijk je een koe in z’n kont.

5 likes

:grin:
Discussies daarover herinner ik me nog wel.

Trouwens: deze wijzerplaatvariant is inderdaad gewoon de mooiste, zoals je vriendin al zei. Luister meer naar haar, en naar mij. (Fijn ook dat het rijmt).

Ik heb nog nooit een GS gehad, dat was een andere Han.

4 likes

Leuk verhaal over een mooie NA.

Fijn dat je het ook zo lekker beknopt hebt weten te houden dit keer :wink:

Veel draag- en kijkplezier gewenst.

Saai. Maar de VC Overseas zou ik wel willen en die is niet minder saai. Ik ben nog in ontwikkeling Fate :wink:

Wie niet?
Maar toch niet te vergelijken met een instap GS?
Hier kan geen twijfel zijn.

Niet als je zulke gevoelloze polsen als ik heb :wink:

1 like