NA: De Grand Seiko Basic Bitch - een evolutie in m'n denken

Haha, weer leuk om even meegenomen te worden in de FATC-denkwereld! :grin: Leuke soundtrack ook, met lekker groovy basje! En sowieso mooi horloge! Geniet ervan! :+1:

1 like

Mooi FATC, geniet ervan!

1 like

We zullen je eraan helpen herinneren :stuck_out_tongue_winking_eye:
Prachtige NA, gefeliciteerd. Tof verhaal, wederom en coole foto’s. Geniet ervan, is je van harte gegund

1 like

Heerlijke GS.
Gefeliciteerd met je allerallerlaatste aankoop.

Just. One. More. Watch.

1 like

Hele mooie GS heb je daar!

Leuk hoe je horloge-reis gaandeweg in ontwikkeling is en je zo nu en dan je mening kunt bijstellen om vervolgens weer voort te borduren op nieuwe inzichten.

Geniet van je mooie nieuwe Grand Seiko in goede gezondheid!

1 like

Holy shit, wat een nachtmerrie. Die was zo soepel als een trekkerband. En net zo dun.

Dat kon wel eens bewaarheid worden, in die zin dat ik op dit moment blij ben met alles wat ik heb, zowel qua comfort als qua uiterlijk.

Daarom staan ze er, dus wees welkom. :shushing_face:

Dat doen ze goed daar, dat viel me ook op.

Dank, allen!

1 like

Als dit dan basic is valt daar prima mee te leven lijkt me. Enjoy!

1 like

De basic bitch is ook een van mijn favorieten van dit merk. Een andere is de lichtblauwe plaat. Gefeliciteerd man, heel tof. :ok_hand:t3:

1 like

Prachtig in zijn eenvoud dit model Chris, ik kan deze ook wel smaken.
Geen datumvensters of lijnen tekst, de pure essentie.
Veel draagplezier toegewenst met de NA.

1 like

Wat een titel en wat een verhaal. Als jij half zo enthousiast bent op je werk, dan verdien je vast goed!

Zonder grappen een prachtige aanwinst. Van harte en veel draagplezier gewenst! :blush: :+1:

1 like

Wat een heerlijke NA is dit weer Chris, en ja heb echt alles gelezen. Moet zeggen dat ik deze wel heel erg mooi vind. Wel zo jammer dat je de andere GS’en weg hebt gedaan maar ja daar had jij wel goede argumenten voor. Dat je voor iets kleiners hebt gekozen buiten alle andere aspecten van deze begrijp ik helemaal maar qua dikte scheelt deze maar 1mm met de Springdrive SBGA211. Hoe jij de horloges analyseert leert mij toch maar weer om ook op een andere manier naar horloges te kijken. Heb dus nog een hoop te leren. Maar had ik toch wel een beetje gelijk in het andere topic dat je smaak toch bij het minimalistische of zoals jij het noemt basic ligt.
Over dat MEMS mag je lekker uitvechten met Horlogemakker :grin:

O ja, mag je er aan houden dat er dit jaar niets meer bijkomt. Dus ook niet die groene Breitling :wink:. Tja, dat je vrouw uiteindelijk toch gelijk had geeft aan dat ze toch in eerste instantie anders kijkt naar een horloge. Kreeg in een ander topic ook te horen dat mijn vrouw een goede smaak heeft, moet ik dan toch beter gaan luisteren naar haar?. Maar goed Chris, vind deze GS echt wel een knaller en wens je heel veel draagplezier :+1: :ok_hand:. En toch verwacht ik dat je de Skyflake Kishun stiekum ook wel mooi vindt :wink: maar ja dit jaar komt er niets meer bij, hou je in de gaten :smiley:
En mijn complimenten voor de foto’s, lekker scherp :+1:

2 likes

Prachtige foto’s! Van de ijzersterke basics krijg je doorgaans het minst snel spijt. Dat je er derhalve lang van moge genieten!

1 like

Mooi verhaal, mooie GS’en. Weer eens wat anders dan “mand”.

1 like

Tjemig wat een verhaal, ikdacht dat ga ik nooit helemaallezen, maar toch gedaan.
Dank voor de mooie leerzame beschrijving.
Heb er weer veel van geleerd.

Uiteindelijk zal er bij mij ook een GS in de collectie komen. :sunglasses:

2 likes

Lekker uiteen gezet Chris. Ik zou bijna zeggen vintage fatc. Die collareb staat er erg goed op.

Ik deel je gedachtengang over hoe heerlijk kleinere horloges dragen. Stop maar met reclame maken, het schiet nu al niet meer op bij de AD’s. :shushing_face:

Het hoeft je laatste aankoop niet te zijn dit jaar. Je stukjes blijven vermakelijk :v:

Hulde. Zelf ben ik ook in de hobby gestapt met het idee dat het 20atm moest zijn, of het gaat niet om mijn pols, maar zo loop je een pak mooie horloges mis. Als je de nodige GADA’s hebt mag er wel eens eentje tussen zitten waar je beter niet mee in bad duikt.

2 likes

Het jaar is nog erg lang, maar wel een schitterend horloge. Ik kan zo enthousiast worden Seiko’s grammar of design. Het is goed dat ze achter glas zitten want die wijzers zien er scherper uit dan dat mes.

1 like

Mooi man! Gefeliciteerd.
Past ook weer lekker in de collectie deze.

1 like

Tijd voor een nieuwe horlogedoos, dan mag je weer :joy:
Mooie aanwinst, gefeliciteerd :+1:

1 like

Ho ho, ik heb nu de SBGP011 nog, die donkerbruine sunburst quartz met die onafhankelijk verstelbare uurwijzer. Maar inderdaad, de drie die wel weg zijn is eigenlijk een beetje zonde. Aan de andere kant, de verzameling is goed zo.

Simpel lijkt inderdaad staying power te hebben.

Grijp je kans. Ik moet me inhouden om 'm niet te kopen voor dat geld.

Ware woorden. Ik keek in de kist en had inderdaad zoiets van “één op de 20 mag zo best lek zijn als grootvader’s horloge”. Het helpt ook dat ik merk dat ik betere horloges ben gaan waarderen, en in mijn hoofd mogen toolwatches niet duur zijn. Dus als het dan up-market moet, dan kom ik in de dresswatches terecht: Breguet Classique, LUC Chopard’s 196 uurwerk, Lange Saxonia, etc… En die zijn nu eenmaal wat fijntjes.

Dat klopt helemaal als ik naar het rijtje Seiko’s kijk. En trouwens ook de duikers en zo. Ik kan zeggen dat er een huisstijl lijkt te zijn.

Ik heb er nog eentje waarvan ik hoop dat ie stuk gaat. The Undead. The Battlescar Galactica. The Unkillable.

Als er ooit nog een luxe horloge bij komt is het een Spring Drive.

Ik zie drie kandidaten:

De Credor Spring Drive Grossdatum.

De 44GS Asaborake.

De witte Omiwatari.

Dan begrijp je direct waarom dat dit jaar niet meer gaat gebeuren. Da’s serieus geld, of lang geduld hebben tot je er eentje tweedehands vindt.

• Credor Grossdatum
  • Asaborake
  • Omiwatari
  • Welnee joh, gewoon een SPB317 scoren

0 stemmers

5 likes

100% :fire:

3 likes