NA: De Grand Seiko Milgauss

Ik ben al even in de ban van Grand Seiko en hun 9F quartz uurwerken. Prachtig hoe ze de
betrouwbaarheid van quartz combineren met wereld van de premium horloges. Ze doen gewoon hun eigen ding in hun eigen stijl en dat spreekt me wel aan. Maar ik heb het perfecte model nog niet gevonden… tot nu? De tijd zal het leren, maar deze benadert wel de perfectie :smile:

Het eerste model die geprobeerd heb, was de instapper: de SBGX261. Deze heeft de klassieke kast en GS wijzers in een tijdloze 37mm maat. Helaas bleek deze iets te generiek en miste ik wat lume op een allrounder.

De volgende was de GMT. Wat meer uitgesproken design, lume en een prachtig diepblauwe wijzerplaat met subtiele sunburst. Alleen schreeuwt de kast niet echt Grand Seiko en dat vond ik wel een must.

En dan kwam ik de SBGX343 tegen. Een soort van Milgauss alternatief, verborgen in de catalogus en enkel verkrijgbaar in Japan en GS Boutiques. En deze vinkt wel heel wat vakjes af… 9F, hoekige kast in een mooie maat met korte lugs, no date, stalen band… what"s not to like! Dus moest hij er wel komen :smiley:

De afmetingen nog voor alle duidelijkheid:

• 40mm diameter
  • 11,7mm dik
  • 45mm lug to lug
  • 20mm breedte aan de lugs

Tijd voor foto’s! Het licht speelt fantastisch met alle facetten van de kast, wijzers en markers. Dit is moeilijk te vangen met de camera van mijn telefoon helaas (en zeker als het snel moet met 2 kinderen thuis), maar here it goes:

Verticale brushing op de bezel

De wijzers vangen heel mooi het licht en een perfecte reflectie in de zijkant van de bezel

Eigenzinnig met de kroon op 4, classic Seiko

Een zonnetje doet wonderen

Een mooie matte plaat, zoals het een toolwatch betaamt

Een profielshot voor @daffie

Grand Seiko zoals we het gewend zijn

Mooi hoekig, volgens de Grammar of Design

En deze heeft zeker een mooi dopje op de secondenwijzer @PowerReserveFan

De caseback en de band zijn dan weer de minpuntjes, dat kan gerust een update gebruiken. Niet slecht, maar het kan niet op tegen de rest.

Een lumeshot mag niet ontbreken op vraag van @Jansd , met een speelse combi blauw en groene lume

En nog een paar wrist shots!

Bedankt voor het kijken! :+1: :smiley:

175 likes

Een mooie! Gefeliciteerd.

1 like

Hele toffe aanwinst! Geniet ervan :ok_hand::ok_hand:

1 like

Gaaaaaf!

1 like

Mooie GS met het juiste DNA👌

1 like

Gaaf horloge! Van harte gefeliciteerd met deze schitterende aanwinst!

1 like

Prachtig! Mooi en stoer tegelijkertijd. Veel draagplezier Jasper. :facepunch:

1 like

Mooi horloge, enjoy!

1 like

Stoer ding

1 like

Ziet er heel vet uit, geniet ervan!

1 like

Wat een mooie is dat zeg! Veel plezier ermee. En bedankt voor de foto’s.
Waar heb je hem uiteindelijk gevonden?

1 like

Mooie keuze :+1:t2:

1 like

Mooi!
Ik dacht: ‘Wat een bizarre borsteling op de zijkant van de lunette’. Maar na een tweede blik bleek dat de weerspiegeling van je kleed te zijn. :grin:

3 likes

Daar zijn ze heer en meester in inderdaad! :sunglasses:

1 like

Solojapan :blush: een van de weinige kanalen waar je ze kan laten verzenden vanuit Europa (Spanje) en zo geen verrassingen hebt aan douanekosten. Altijd even spannend natuurlijk.

Echt heel gaaf! Geniet ervan :+1:t2:

1 like

:laughing: same

Super tof ding trouwens!!

2 likes

Ah natuurlijk, Magi zoekt tot hij het vind. Heel betrouwbaar.

1 like

Prachtig!

1 like

Wat een gaaf ding, zou ook zo mijn keuze zijn geweest

1 like