NA: de grote 40 en een Nostradamus in een Jurk.

Waarschuwing; veel leeswerk. :grimacing::sweat_smile:

Heb een TLDR onderaan m’n tekst staan vlak voor de foto’s. Voor de geduldigen; :wink:

Vorig jaar net na aankoop van m’n Oris Aquis wist ik het, ik ga sparen voor iets gaafs voor m’n 40ste! Nog geen idee wat maar t potje maak ik vast.

Ik zat (en zit) al elke dag op HF maar wat is t toch heerlijk om zoveel te bekijken. zeker als t is om potentieel zelf te gaan aanschaffen.

Van alles schoot langs en zo mijn mening over wat te doen ook. Een aantal maanden terug zat ik op 3 horloges; Tudor BB58, Breitling Superocean (merk niet perfect maar super fotogeniek model) en een Seamaster 300m (eigenlijk boven budget en wist niet wat ik van de golfjes vond).

Een topic aangemaakt om jullie ongezouten mening te vragen. Super leuk en t leverde veel leuks op!

Oa dat ik ging kijken bij Nomos. Ja gaaf en prachtig gemaakt maar merk dat ik toch graag iets “vets” aan m’n horloge wil. Om die reden ook (nog?) niet toe aan oa GS en IWC wat langs kwam. Met meerdere van jullie daarnaast contact gehad en zelfs een hoop extra info van oa Michiel @mhoutman en Dan @pasd . Bedankt daarvoor!

De Breitling in t echt gepast maar toch in alles net té. Gelukkig, die valt al af. :sweat_smile:

De BB58 in t echt vond ik helemaal kloppen. Hoogstens te goed kloppend maar vet vond en vind ik hem nog steeds.

Niet veel later de Seamaster 300m gepast en toen wist ik t gelijk, ja die moet t worden en wel in t zwart met witte wijzerplaat. De klik zoals je hem wil! Wat zijn die golfjes mooi en hoe heerlijk doet die AR het aan 2 zijden!

Nu nog eentje zien te vinden. Eerst een paar keer net te laat, net niet de goede prijs of net niet de goede staat maar uiteindelijk raak hoor, mooi 3 weken op tijd voor m’n verjaardag. Afgesproken bij vd Valk en helemaal in m’n nopjes weer onderweg terug naar huis. Mooi de boel vast afgesteld en dragen maarrrr. Oh nee kak, ik had mijn vrouw beloofd hem pas te dragen vanaf mijn verjaardag. Ik opperde nog dat ik dat onzin vond maar gezien ik geen ruggengraat heb en mijn vrouw wel ging hij dus keurig de kluis in….

Tot gisteren! En f*ck wat ben ik blij met dit gave horloge. Dat licht op die wijzerplaat, dat gave uurwerk én wat ik blijkbaar ook heerlijk vind, t dragen van een Omega. Wat een heerlijke historie!

En hoe zit het met Nostradamus? Ergens begin ‘21 kreeg ik contact met Jur naar aanleiding van een geintje over een “beslisboom”. Als voorbeeld nam ik toen een Omega Seamaster. Nog geen idee hebbende dat ik die zou willen en kunnen aanschaffen. Ik vond de strip al gaaf maar nu is ie helemaal passend, super blij mee! Thanks @Jurk!

Nu dan echt genoeg. Hier komen de plaatjes, bedankt voor het lezen!

TLDR;
Seamaster gekocht, tekeningetje dr bij van Jur. :wink:

142 likes

Mooi horloge en leuke tekening van Jurk.
Groeten

2 likes

Leuk ding! Wat is de dia?

1 like

Die is mooi, ja. Veel plezier ermee.

1 like

Eindelijk! Van harte. Zie ik daar nou een butsje? :sweat_smile:

1 like

Bedankt! Had je hem zelf niet ook eens?

Merci! 42mm. Draagt imo smal door hoe de lugs lopen.

1 like

:joy::joy::joy: Ja joh, die boeien me niet zoveel! :stuck_out_tongue_winking_eye::sweat_smile::heart:

2 likes

Schitterende Seamaster :ok_hand:t2: gefeliciteerd!

2 likes

Staat je goed! Hij lijkt groter op de foto😄

1 like

Haha @Pim wie had dat gedacht hè! Super mooie aanwinst die Seamaster en gefeliciteerd met je 40ste verjaardag :ok_hand:
Geniet er van in goede gezondheid!

Die beslisboom :joy:🫣 hij blijft grappig. :laughing:
De digitale versie is heerlijk.

3 likes

Gefeliciteerd :tada: Toffe Na, toffe Jurk.
Veel plezier ermee!

2 likes

Cool!

Zowel de tekening als de seamaster.

Btw mooie foto’s, leggen echt goed de prachtige details van de dial vast.

2 likes

Jaaaaaa, heerlijk man :+1: eindelijk mag deze echt om de pols :partying_face: dubbel gefeliciteerd :partying_face:

1 like

Gefeliciteerd!

1 like

De zwarte, maar wel het vorige model met de glossy dial zonder golfjes.

Of bedoel je de tekening van Jurk? Die ook eentje idd :v:t2:

2 likes

2x lekker hoor :slightly_smiling_face:
Proficiat :star_struck:

1 like

Niks mis met Breitling. De uitvinder van de chronograaf zoals wij die kennen.

Terecht.

Dat was voor na het zuipen toen je 20 was. Voor je veertigste? Ach. Een tweede jeugd komt toch niet meer.

Gefeliciteerd! Ook met je verjaardag trouwens, en draag 'm in goede gezondheid. :+1:

1 like

afbeelding

En enigszins serieus; vind ik zelf op de foto’s (zoals bijna elk horloge overigens) ook lijken.

5 likes

Bedankt! Dat laatste is zeker het doel! :slight_smile:

Nou hè!? Vind ik nou ook! Die dubbele AR helpt daar ook bij!

Thankssss Dan!

Haha bedoelde het horloge maar bedenk me nu mijn verwarring. Als ik me niet vergis greep ik net naast de groene Oris Aquis met 2 banden toendertijd. Volgens mij zit daar mijn verwarring! Klopt dat? Anders sorry en dan ga ik iemand anders stalken… :wink:

1 like

Gefeliciteerd ouwe

1 like