Heel goed
Er was ook een limited van de Mark XII wat de enige was waar een 2892 inzat ipv een JLC. Ik ben even mijn resource kwijt en ik ben nu geïrriteerd dat ik het niet meer weet
Edit, dat was dus de SAAB Mellow Yellow hierboven. Als zodanig is het dus eigenlijk een transitional naar de XV
Bedankt & echt leuk om er weer iets nieuws over bij te leren!
Ik denk dat we het nu wel weten, Titanium dus
Ik vind jouw horloge knap, vooral met de metalen band.
Nooit te laat voor een compliment hoop ik, maar schitterend horloge. Jouw verhaal heeft mij bevestigd dat de XV in mijn ogen ook de beste match is.
Wil je eens delen welke horloge band de bruin leren band is?
En weet iemand wanneer er dubbelzijdige ontspiegeld saffierglas gebruikt is in deze modellen? Ik heb er sindskort 1 maar deze heeft geen blauwe gloed/coating. Hij heeft wel het 30110 uurwerk dus het is wel een later exemplaar.
Alvast bedankt.
Groet Mark
Bedankt voor jouw mooie reactie Mark. Ook veel plezier gewenst met jouw eigen Mark XV, het is een prachtig model.
De bruine band is de volgende van Colareb: https://colareb.it/en/products/bologna?variant=39249780867252
Als reactie op jouw vraag rond het dubbelzijdig ontspiegeld glas, het lijkt erop dat IWC hiermee begonnen is rond 2004 - 2005. Modellen van de jaren hiervoor hebben dus geen AR coating op het glas zitten, tenzij dit vervangen werd tijdens een service. Momenteel is het glas voor de Mark XV met AR coating nog steeds te krijgen via IWC, zij zullen ook altijd deze variant plaatsen tijdens een service waarbij het glas vervangen moet worden. Het glas zonder coating is niet meer te vinden.
Op mijn XV specifiek lijkt het er dan weer op dat de coating aan de binnenkant nog aanwezig is, maar de bovenkant eraf gepolierd werd. Dit wordt wel vaker gedaan omdat deze coating snel krassen toont.
Hopelijk kan je hiermee verder! Fijne avond nog.
@markTH Edit: Blijkbaar zijn ze begonnen met de coating rond 2003. Mijn bovenstaande info is dus niet volledig correct. De eerste Mark XV’s zijn van 1999 dacht ik.