Enige tijd geleden zag ik hier op het forum plaatjes voorbijkomen van de Tourby Marine 40 van @Fate_Amenable_To_Change, mooie lichte wijzerplaat met geblauwde wijzers een design waar ik helemaal weg van was.
Ik heb toen contact met hem gezocht en na wat over en weer stond mijn besluit vast, er moest en zou een Tourby komen en ben gelijk een spaarpotje begonnen te maken voor dit doel .
Hier de Tourby
Maar zoals zo vaak liep het allemaal anders, een paar weken geleden kwam er in mijn google feed en advertentie langs van een Chinees microbrand genaamd Halcyon en het horloge in de advertentie was genaamd Journey een horloge met een echt porseleine wijzerplaat Chinese Suzou numerals (Suzhou numerals - Wikipedia) en ook nog eens geblauwde wijzers.
Hier de Journey
Hier een aantal andere modellen van Halcyon welke meer op de Chinese markt gericht zijn
Dragons
Evergreen
Sea and cliffs
De dagen erna liet het horloge mij niet meer los, wat reviews gelezen op internet , contact gehad met Halcyon over een paar vragen die ik toch had zoals is het wel echt porselein en geen emaille of zo,en zijn de wijzers echt met hitte geblauwd?
Deze vragen werden positief beantwoord, dus ik heb de knoop doorgehakt het Tourby fonds opengebroken en er een besteld.
En na twee weekjes wachten was het zover , een pakje uit China werd gebracht door UPS en het uitpakken kon beginnen.
Horloge kwam in redelijk standaard groene box, en eerste aanblik was echt van wow wat is ie mooi !
En dan eindelijk om de pols, helaas is foto’s maken van horloges maken niet mijn sterkste punt en die wijzerplaat komt op de foto’s ook niet uit zoals hij in het echt is.
Hier nog wat specificaties
Case Diameter: 40 mm
Thickness: 10.3 mm
Lug width: 20mm
Lug-to-Lug Size:46 mm
Case Finish: 316L stainless steel
Glass: Sapphire Crystal Curved Glass
Movement: Miyota 9039
Water Resistance: 50 m
Hands: Heat-blued engraved hands
Dial: Genuine Porcelain
Strap: Original leather strap
En zijn ook wel wat kleine dingen wat minder , de kroon is vrij klein had iets groter gemogen , de website (https://halcyonwatch.com/) is niet geweldig en doet sommige virus scanners triggeren, de rotor van de Miyota 9000 is niet de stilste want als het heel stil is en je beweegt je arm dan hoor je hem wel.
Bedankt voor het lezen en ik benieuwd naar jullie reacties, in ben in ieder geval enorm blij met dit prachtige horloge en zal deze met trots dragen.