NA: De Rotpunkt Stowa. M'n kortste bezit ooit.

Ik zie het niet echt, wat er nu zo ongelofelijk kut is aan dit horloge. Ik vind het niet mooi, true, maar da’s smaak. Komt het wel goed over op de foto’s, hetgeen waar jij je zo mateloos aan stoort? Als de wijzerplaat anders/beter/mooier/minder plastiek/minder-wtf-is-rotpunkt-eigenlijk was geweest, had ik het nog steeds niet mooi gevonden denk ik. Maar goed, ik zal ook wel geen smaak hebben. Geeft verder ook niet.

Vervelend dat ie zo tegenvalt, fijn dat de service zo goed is. Eigenlijk geen fuck aan de hand dus. Behalve dat je verder moet zoeken, maar dat is ook precies de verslaving volgens mij, dus… eind goed, al goed?

P.s. voor het eerst de muziek-voor-de-sfeer aangeklikt, dat doe ik dus nooit meer :smiley:

2 likes

Ik zeg nog zo: Het is geen positief topic. :rofl:

Dat heb ik ook niet gesuggereerd, he? Stowa pakt het prachtig en snel op, ze zijn vriendelijk, professioneel en zeer verbaasd dat ik het horloge niet cool vind. :slight_smile: Alle lof voor Stowa zelf.

1 like

Haha, ok, ok, bij je volgende laaiend enthousiaste NA geef ik het nog een poging :smiley:

Fair enough, ik kreeg een andere indruk door je herhaaldelijk ventileren van deze tegenvaller. Moet kunnen uiteraard! Fijn dat er niks aan de hand is, op naar de volgende.

1 like

En NA die je vol afgrijzen weer zo snel mogelijk terug de kartonnen doos ingooit, ondertussen rennend naar de schuur voor de ductape, is ook een NA.

Een vermakelijke NA ook nog!

2 likes

Weet je, als je denkt iets blaartrekkend moois en fijns binnen te krijgen, en de textuur valt je IRL zo tegen, dan doet dat gewoon even pijn, want tegenvallertje.

Dat laat onverlet dat er inderdaad niks aan de hand is, dat het om first world problems gaat en dat 99% van de wereld niet weet waar ik het überhaupt over heb. Maar m’n vrouw, die begrijpt dit grappig genoeg wel, dus da’s in ieder geval iets. :+1:

Heee… Heb ik ooit een horloge aan je verkocht? :crazy_face: :nerd_face:

2 likes

Nee, nog niet :innocent:

Maar het valt mij na wat aankopen op dat er een bepaalt type HF’ers zijn die nogal creatief zijn met ductape :sweat_smile:

1 like

Kan ik me goed voorstellen. Met mijn zeer beperkte ervaring nog niet aan de hand gehad. Wel vaak dat ik denk op basis van de renders op de site van een fabrikant (ook de grote, bekende, Zwitsers) dat ik iets prachtig vind, en dan zie ik echte foto’s op Chrono of een review en dan vind ik het spuuglelijk.

1 like

Ik snap helemaal wat je zegt hoor, vergeleken daarmee is dit inderdaad wel heel effen. Echter, veel van die klassieke porseleinen wijzerplaten van zakhorloges (en ik heb er 3 hier naast me hangen) zijn ook zo glad effen en eenvoudig dat ze ook wel “fake” lijken mochten ze niet alle drie lichtjes gebarsten zijn. Ik denk dat het effect dat Stowa hier wilt nastreven niet echt de meer handbewerkte “high end” enamel wijzerplaten is maar het industriële, goedkopere glanzend effen wit van zakhorloges uit de tijd van de echte “Marine Chronometer” zakhorloges.

Van de Marine Original is er trouwens ook een echte enamel imited edition, de “MOLE” . Ook daar zijn ze duidelijk gegaan voor effenheid over textuur wat mij doet vermoeden dat dit ook de bedoeling was.

Maar ik kan me er zeker wel in vinden dat je dit vond tegenvallen. Zeker in fel licht is het een perfect wit vlak waarin wat textuur mogelijk niet had misstaan.

1 like

Tja, ik had laatst dit in handen van @JackW:

Da’s next level, en heel mooi van structuur. Ik denk dat een 18e eeuwse emaillebakker misschien wel perfectie na zou streven omdat perfectie toen niet van de band rolde, maar dat van die hipsters zoals ik tegenwoordig in een gestroomlijnde automatiseringswereld liever een levend object in handen krijgen.

Blijkbaar komt mijn visie niet overeen met die van Stowa. :slight_smile: Uiteindelijk is het een smaakzaak. En ik ben een leer-ervaring rijker.

3 likes

Die dingen zijn werkelijk prachtig, hele mooie textuur :star_struck:
Gelukkig is Stowa inderdaad de moeilijkste niet en kun je op zoek naar iets dat beter aan je eisen voldoet. Hopelijk kan Archimede je verder helpen :+1:

Ik vrees dat ik bij Tourby uit ga komen. Die zijn toch stukken mooier dan Dekla, ook al zijn ze fors duurder. Archimede doet op het moment alleen een 42x51mm Deck watch die ook mooi is, maar veuls te groot. Tourby en Dekla zijn de enigen die de kast naar 40mm terug hebben gebracht en de L2L hebben verkort.

Tenzij… er is nog een dark horse.

De Nomos Ludwig 38 met gegalvaniseerde zilveren wijzerplaat. Ze hebben ook een “enamel white” versie, maar als dat hetzelfde gedonder is als bij die Stowa moet ik het laten. Probleem: De Nomos is veel couranter dan de Tourby, maar hij is ook maar 30m WR.

Ik word daar nou al ziek van.

Als ik echt, echt geld tegen het probleem aan wil gooien is er nog een vele malen darker horse:

De Ahoi Neomatik 36 in Signalweiss. Gewoon een tweede Ahoi.

200m WR, 36mm, 9,8mm dik, comfortabel als de hel, automaat, toch lume.

Maar ja, da’s heel erg geen deck watch meer. :slight_smile:

1 like

Staan prachtige horloges op hun site (tourby)
Echt mooi .

1 like

Beetje een janktopic dit,van ik heb een robijn gekocht maar verdomd hij lijkt niet op een diamant die ik eigenlijk wilde dus ik brand het merk maar af.
Je hebt het over emaille maar je koopt een wit gelakte versie
Van de Stowa site;

Zifferblatt:

weiß hochglanz lackiert, schwarz bedruckt

Precies geleverd wat je gekocht hebt dus.
Gratis tip;bekijk eens filmpjes op youtube van het gewenste horloge dat geeft een beter idee dan de gelikte renders die normaal gesproken op de sites van horlogemerken staan

Ik heb hier in vier posts, inclusief de topicstart, het merk heel erg niet afgebrand, maar ze gecomplimenteerd met hun service, snelheid en professionaliteit. Dat vind ik dus een beetje een jank-reactie van je.

Zeker wanneer je bedenkt dat ik de goedkopere Ikarus hier als een dolle heb lopen promoten in andere topics. Die heeft dan ook een prachtige wijzerplaat:

Ik zei letterlijk dat “ergens op internet” over een soort emaille-effect of porselein-effect gesproken is. Niet dat dat op Stowa’s site staat. Ik weet donders goed dat ik noch emaille noch een gegalvaniseerd zilveren versie heb gekocht. Sterker nog, ik heb Stowa vantevoren gevraagd of er een gegalvaniseerde versie van de 40 of 36mm uitvoering besteld kon worden. Antwoord: Nein.

No shit, sherlock.

Ik heb deze uitgebreid zitten bekijken, maar deze gast belicht het horloge wel op de meest flatteuze manier die hij maar kan bedenken, want alle plasticy glare die ik voor m’n mik kreeg is in die video niet aanwezig.

Dat heb ik nooit ontkend. Ik heb alleen gezegd dat ie in het echie gewoon echt niet mooi is.

1 like

Vind ik niet echt flatteus voor het merk maar dan heb ik je verder waarschijnlijk verkeerd geïnterpreteerd

1 like

Ik sta achter wat ik daar zeg. Het is de naarste wijzerplaat die ik ooit in m’n leven in handen heb gehad. Hij is zo perfect glad dat ie in de “uncanny zone” terecht komt. Kwaliteitsmatig is dat misschien prima gedaan, maar ik vind het gevoelsmatig grote rommel.

Dat Stowa prachtige Fliegers maakt, hartstikke leuke Partitio’s doet, en een mooie, maar helaas te grote Marine Original Silberblatt maakt laat in mijn ogen onverlet dat ze deze wijzerplaat gewoon echt grondig verneukt hebben.

Daar kun je het hartgrondig mee oneens zijn, maar je moet me niet aanwrijven dat ik Stowa affik, want dat is niet aan de hand. Sterker nog, je zou kunnen zeggen dat de scherpte van m’n kritiek voortvloeit uit het feit dat ik Stowa heel erg hoog heb zitten en Schauer eigenlijk wel een cool figuur vind.

Ok,dan lees ik het verkeerd,no hard feelings anyway
Als ik jou was zou ik toch de 40mm proberen,hier op m’n 17cm polsje.

1 like

Misschien dan uiteindelijk toch maar op voor een “echte” Dornbluth…:stuck_out_tongue_winking_eye:

Sorry, ik kon het niet laten…:joy::joy:

Heb weer genoten van je verhaal…:rofl:

1 like

Sorry hoor, maar dit is toch echt putdeksel lelijk…:confounded::flushed:

3 likes

Dat ga ik niet doen, want die zijn alleen hochglanz lackiert te krijgen, net als die 36. Daar ga ik me geen twee keer aan branden, sorry. Misschien dat de jouwe met het oude logo een andere wijzerplaat heeft, maar ik ga even elders kijken.

Tja. Ik heb ze net een mailtje zitten sturen voor een prijsopgave, uiteraard. :slight_smile: Want Nomos met 3ATM WR moet ik niet willen. Maar aangezien de gravures op de regulateur doen en sonnenschliff op de raderen staat Tourby wel met 2-0 voor.

Nee hoor. Mijn vrouw vindt 'm leuk, ik vind 'm leuk, maar evengoed voel ik wat je zegt. Het is niet courant, en ik zou eerder de rustige variant nemen.

Maar door je nuance moest ik even drie keer kijken wat je nou echt van dat ding vond. Dat moet je de volgende keer echt wat duidelijker maken. :+1: :rofl:

3 likes