NA: De Rotpunkt Stowa. M'n kortste bezit ooit.

Die vind ik werkelijk erg mooi, misschien zeg ik het verkeerd, maar hier voel ik “Bauhaus” stijl met prachtige kleur nuances.

1 like

Klopt. Bijna niet te servicen, zo fragiel.

1 like

Daar is niks verkeerds aan, de vraag is alleen of het niet een beetje belachelijk is om twee keer exact hetzelfde horloge te kopen, maar dan in een ander kleurtje. :slight_smile:

Maar inderdaad. Een fantastisch bauhaus-horloge van een bedrijf wat in mijn ogen meer dan goed is met kleurpaletten.

Hee, uit nieuwsgierigheid… Hoe zit dat met de Unitas 6498-1? Zeker de 18.000 bph versies?

1 like

Dat had ik eventjes niet helder, prachtig Chris!

1 like

Dat zijn eitjes. :ok_hand: In feite zakhorloge-uurwerken. Eerste uurwerk wat je als leerling uit elkaar haalt. Maar met die Peseux word ik geen vriendjes.

1 like

Dat spreekt dus voor de Tourby, die kan ik op elk moment bij jou over de schutting gooien zonder dat jij binnensmonds moet gaan vloeken. :+1:

1 like

Verhaaltje zeg ……jammer als je je zo verheugd.
Ben zelf voor deze gegaan na onderzoek

8 likes

Supercool. Klassieke kast met body, mooie cijfer-track, vintage Tissot logo, het is prachtig. Als ik nou toch de notie van blauwe wijzers eens met rust zou laten. :slight_smile:

1 like

Dit een Nomos die ik zou overwegen, behalve die lugs. Gruwelijk. Dit soort type lugs (ik kan ff niet op de naam komen) vind ik er echt heel goedkoop en kwetsbaar uitzien.

Laat het los, met een beetje rond kijken voor een schappelijk prijs te krijgen. En met volle kast eta unitas 6498 uren wijzer tot aan de rand, cote de Genève stripes en blauwe schroeven……mini concessie op de wijzer kleur dus ……kan verkeren toch :rofl:

Sorry voor het niet geheel correcte Nederlands, ik heb een glas ardberg op :crazy_face:

Uhhh zo iets….

3 likes

Grappig genoeg heb ik dat ding al vier jaar, en zijn die lugs aanzienlijk sterker dan de wire lugs die op de Hamilton Navy Pioneer zitten.

:rofl:

Ja joh. Schuffel het hoofdpunt waar ik naar op zoek ben even van tafel als een mini-concessie.

Nog even en iemand stelt een derde Seiko duiker voor. :slight_smile: Omdat dat kan.

Proost.

Hahahaha… Ja, exact dat, maarrrrrrrr… 47mm groot, en voor 2000 ballen te koop. Da’s 7mm too rich for my blood. Ik vind de Hammie nog steeds geweldig, begrijp me niet verkeerd.

Maar als ik weet dat ik me dood erger aan een 47mm lange Tuna waar de lugs onder zitten, dan weet ik dat ik een 47mm Hammie met uitstekende wire lugs maar even niet moet doen.

2 likes

Lijkt me op te lossen… Bezoekje aan de horlogemaker en die kan de wijzers vast wel vervangen door mooie oude geblauwde. :upside_down_face:

1 like

Ik zie er eentje voor 390 USD staan bij Jomashop. Maar 42mm breed bij een lug to lug van 52 is gewoon voor mij geen doen. Met name dat laatste. Ik ga dat nooit of te nimmer dragen.

Dus als, los van het vervangen van de wijzers door hitte-geblauwde exemplaren, de horlogemaker dan ook de lugs nog met 4mm in kon korten, dan hadden we het ergens over. :slight_smile:

1 like

Hee, voordat ik iets met Tourby ga doen… Mij viel dit op:

Hun premium unitas zou voorzien zijn van driekwarts-plaat als main bridge, skeletonized opwindraderen en zwanehals-regulering. Nu zie ik dat er helemaal geen fijnregulerings-schroef te bekennen is in deze swan neck veer.

Hun top grade unitas heeft ook een zwanehals-veer, maar deze is met correcte regulerings-schroef afgebeeld:

image

Ik heb een mail naar Tourby gestuurd die in principe op een “What. The. Fuck.” neer kwam, maar dan vele malen beleefder, maar wilde even verifiëren dat ik niks gemist heb.

Da’s toch raar, of?

1 like

De schroef die je ziet is waarschijnlijk voorzien van een nok, bij draaien verschuift de naald.
Net zoals bij deze Lip.

lip chronometre

3 likes

Bij de Tourby zit denk ik een excenter-schroef, die er uitziet als een normale schroefkop.

2 likes

Da’s het halve werk :+1: .

1 like

:point_down:

Is dat schroefnokje dan groot genoeg om een betekenisvolle verschuiving te realiseren? De implementatie met de schroef door de veer lijkt mij een bredere spanne te geven.

Maar als jullie daar geen technisch nadeel in zien ben ik gerust gesteld.

1 like

Wel knap dat je dan al zo’n verhaal kan typen. Dat kan ik na jaren met een horloge nog niet.

Maar goed, lekker weg wezen.

1 like