NA: De Rotpunkt Stowa. M'n kortste bezit ooit.

Het bereik is niet zo groot, maar volgens mij kan je het uurwerk eerst op de oude manier grof afstellen door de spiraal te verschuiven, en daarna als laatste de fijnafstelling gebruiken voor het precieze werk.

1 like

Je kunt ook het kompas nog onafhankelijk verschuiven, voor grotere correcties. Is wel een tricky klusje qua uitschiet-gevaar.

Had Diashock’s reactie nog niet gelezen. :grin:

1 like

Heb je al eens een derde Seiko duiker overwogen? Ik denk dat er vast wel iets bestaat met blauwe wijzers?

iemand moest het doen :angel:

1 like

Jammer dat de Stowa zo tegen viel. Moet zeggen dat de klassieke, Romeinse cijfers bij mij meer oproepen dan de ultra gladde wijzerplaat, maar die zijn onderdeel van de deck watch vibe als ik het goed begrijp.

Zijn die er achteraf niet op te zetten? Moet zeggen dat de Tissot van @Master_Fan, Tourby met bladwijzers & art deco cijfers en de Nomos in mijn ogen wel een totaal ander aanzicht hebben. Veel strakker dan de “grootouders klok” look die de breguet cijfers en marine wijzers geven.

En een Staudt?

Wel prijzig.

Edit: En voldoet niet aan de rest van je eisen (dikte, water bestendigheid, diameter). Schrappen maar. :grin:

1 like

Die Staudt is exact hetzelfde als die Tourby, maar helaas met een paar tics die ik niet kan vergeven:

• 42,5mm groot, maar erger nig 51,2mm lang en 12mm dik. Wow. Da’s groter dan de grootste Stowa
  • Exact hetzelfde uurwerk, glas en wijzersetje voor 500 Euro meer dan de Tourby
  • Voor die 500 ballen meer heb je dan wel mooi maar 3ATM WR ipv 5ATM.
  • Een vouwsluiting. Die moeten helemaal ritueel verbrand en omgesmolten worden.
  • Syntax fouten in het Engels op de Staudt website die suggereren dat het uit Google translate rolt.

Als added bonus krijg je op de Tourby dan nog een setje geskeletteerde opwind-raderen van die Unitas, dat doet Staudt niet. Ook geen Sonnenschliff.

Yup.

Want prijzig en minder van specificatie. Ik vind Staudt sympathiek, maar de enige die qua maat in de buurt zit is de Petit, en die heeft met een top grade 2824 / sw200 dan weer een beetje weinig unieks voor best veel geld.

Kortom:

• Tourby voor de mooi
  • Dekla voor de budget

Dat lijken de keuzes te zijn.

• Allebei met zilveren dial en unitas
  • Tourby met 3/4 brug, zwanehals, circulaire cotes op de brug, chatons, etc
  • Dekla zou ik alleen in Romeins overwegen
  • Tourby in art-deco cijfers
  • Allebei 5ATM WR
  • Allebei 40x48x10mm groot.
2 likes

Onvergeeflijk! :slight_smile: