Heb je de schuimpjes ook uit de doos gehaald? Kan zijn dat daar het schroevedraaiertje zit.
Alles nagekeken, zat er niet bij helaas.
Ok, met een klein schroevedraaiertje is de band zo op maat gemaakt.
@Zuid, op jou aangeven en ik moet je gelijk geven.
Ik vind hem zelfs mooier dan de echte plastic versie
Enjoy !
Ik heb echt nog geen nadeel kunnen ontdekken, geen last van vocht en hij doet het nog steeds.
+1!
Heb hem zelfs al een grondige warm water zeep tandenborstel badje gegeven en kurkdroog en perfect functionerend.
Loopt ook nog eens zeer constant, afwijking tot nu toe <1,sec. (Hij verspringt nét, maar dan ook nét, niet gelijk meer met de exacte seconde tijd).
Ben verder wel benieuwd met hoevelen we inmiddels zijn in the deep dark dungeon…
- Ik, zei de horloge gek, in ieder geval!
- …
Haha, ik denk dat de dungeon overcrowded is.
De discussie over de hulde voor deze hommage’s/fakes komt maar niet van de grond. Denk dat teveel HF-ers hebben gezondigd.
Dat een kantoor een dungeon is een feit. Met of zonder Pagani
De 5kx heeft ondanks de forse prijs helaas holle endlinks.
Kwam deze variant tegen. Wie weet iets voor deze zomer. Wel jammer van die gedeeltelijk zwarte wijzers
Is deze “alaska” variant precies op deze manier uitgebracht los van de moonswatch variant?
Dus, wacht even… Een SKX had in 2015 - 2017 een MRSP van 350 Euro. Een 5KX in 42mm heeft op dit moment een MRSP van 310 Euro voor een standaard versie, wat iets meer kan zijn als je DLC hebt, of exotische bezels. Een nieuwe 38mm variant heeft ook een listprijs van 350,- Euro.
Kortom, alle 5KX horloges zijn goedkoper dan of op z’n ergst even duur als een SKX 7 jaar geleden, terwijl we de afgelopen 7 jaar wel zeer forse inflatie te slikken kregen. Nu zul je over 200m WR beginnen te zeiken, maar we hebben de schroefkroon ingeruild op een beter uurwerk en meer kekke dials met opgelegde details ipv die skere geprinte plaat.
Wat is die “forse” prijs exact?
Iedereen herinnert zich de SKX tegen de afbraakprijs van 180 ballen op eGlobal, maar laten we wel even appels met appels blijven vergelijken, alsjeblieft. Dat de straatprijs nog gaat zakken, soit, maar ik ervaar het als een godswonder dat die 5jes niet duurder zijn geworden. “forse prijs”… ga je schamen, zeg.
Ik zou me dood lachen als Seiko en Citizen de volledige OEM markt de nek om draaiden door op te houden met het leveren van losse uurwerken, eerlijk gezegd. Dan zijn we in één klap van al dat vuige low budget jatwerk van al die Chinese toko’s af.
Ik niet. Van mij mogen ze allemaal failliet. Als ik Seiko en Citizen was zou de uurwerk-stroom per direct opdrogen. Ik snap niet dat ze die business ondersteunen.
Maar de rode is er niet precies zo toch? Los van de moonswatch.
Dan zou het een “hommage” van een plastic horloge zijn. Dat zou toch moeten kunnen
Nee, ik duik nooit maar kan de plaat meer waarderen dan die van de skx. In heb ze beide gehad en zou elke dag de 5kx kiezen.
Ik heb destijds €350,- betaald bij horloge.nl. Als je dat vergelijkt met andere horloges in die klasse, is dat prijzig. Zeker gezien de bouwkwaliteit van de band belachelijk is. Niet alle schakels zijn netjes gevouwen. In sommige schakels zit nog een flinke kier. De endlinks kunnen iets schuiven. De sluiting is om te janken. En bovendien de band en de sluiting rammelen zelfs als ik ze vrij strak draag.
Nee
Tja, waar hebben we het over? Er is een keer de Orient Kamasu in die klasse, en er is een keer de Citizen NY00040. Allemaal met hun eigen issues, zoals het absurd spiegelende en fletse saffier van de Kamasu, en het belachelijk zachte kristalleke van de Citizens.
Er zijn niet zoveel mechanische sporthorloges voor een listprijs van 350 Euro of minder te vinden, eerlijk gezegd. Elk A-merk op de planeet is dan al lang een quartz aan het aanbieden.
Zoals gezegd: Horloges onder 350 Euro zou je als “scheet en knikker” weg mogen zetten.
Dat van die rammelende bandjes en gestanste sluiting was bij de SKX ook al zo, maar eerlijk is eerlijk… Wanneer heeft een gestanste vouwsluiting het ooit begeven? Want zeg nou zelf: Kapot gaan doen ze niet.
Maar mocht het een troost zijn, ik kan nu ook niet zeggen dat de band van de Santos van 20x de prijs een schoonheidsprijs verdient. Ja, het no-tools systeem is mooi als trucje, maar eerlijk is eerlijk… Ze articuleren voor geen meter, er zijn geen halve schakels, en ze ontbreken elk snelverzet. En als ik heel, heel erg eerlijk ben vertrouw ik de quick-release niet genoeg om te garanderen dat die het 20 jaar vol gaat houden.
Dus nogmaals:
We blijven hier een fris meningsverschil houden.