NA: De SKX is dood, lang leve de SKX killer?

Complimenten voor de leuke en tegelijkertijd mooi geschreven review. Ik herken veel van wat je schrijft over de Mini Turtle. Ik heb zelf de PADI versie en ik heb gekozen om er DD saffier in te laten plaatsen. Een blijvertje!

2 likes

Het blijft natuurlijk toch echt wel een turtlešŸ˜€, maar ondanks dat is het een mooi horloge! De kroon op drie vind ik mooi en dat bultje op het ā€œglasā€ vind ik niet eens lelijkšŸ˜€. Natuurlijk is de zwarte bezel mooi dat heb ik ook uitgezocht op mijn traditionele SKX007. Weer een mooie bloemlezing zoals we gewend zijn van jouā›³ļø.
Gefeliciteerd met je aanwinst en veel plezier er mee!

2 likes

Heel leuk verhaal! Opeens kijk je toch wat beter naar een Seiko die je eerst links laat liggen.
Ik ben erg gecharmeerd van de kastvorm/grootte/lug width. Hij lijkt me lekker op de pols.

Maarā€¦ ik vind het geen SKX killer (waarom zou die er moeten zijn?). Naast elkaar vind ik de SKX toch meer eigen smoel hebben.
Met name de indices doen me aan een ā€˜5ā€™-je (srp743 bv) denken, erg rommelig. De ā€˜Xā€™ stoort me ook.

Voor het typen dacht ik dus: nee.
Terwijl ik dit type denk ik: modje met andere wijzerplaat! :face_with_monocle::joy:
Must. Stay. Away. From. Eglobal.

Goed weekend!
Ik ga mn pyf028 edit: tuna (helemaal van t pad) nu omslingeren!

3 likes

Grappig, dit. Ik heb er een tijdje over nagedacht, en voor mij is het omgekeerd. :upside_down_face:

Als je het artikel van W&W leest zie je dat zijn vinden dat dit horloge de kastvorm heeft van een Turtle/Willard, maar ik zie er vanuit alle hoeken eerder een 6215 in. En die is ouder dan de Turtle.

Dan de hamvraag: hoe oud ben jij? Ik 44, en voor mij is eind jaren zeventig en midden jaren tachtig design niet iets wat ik als retro kan zien. Het kan dus een leeftijdsvraag zijn. :hugs::hugs:

Ik had het kunnen weten toen ik 'm naar @anon50762135 doorschoof :wink:

Mooie review van een mooi horloge. Ik heb ook met een schuin oog naar dit model gekeken, maar heb met mezelf afgesproken dat ik geen horloges groter dan 40 mm meer koop.

3 likes

Hij draagt erg klein en compact. :slight_smile: Ik wil je natuurlijk niet van je principes af praten, maar ik zou het doen. :slight_smile:

1 like

Zo, flink stuk leesvoer en leuke review :+1:
Even kort inhoudelijk, ik vind het nog steeds niks die Seiko duikers maar dat wist je al :joy:

De keuze voor een zwarte duiker vind ik dan wel tof dus ik heb ook een zwarte ā€œduikerā€ erbij sinds deze week :wink:

3 likes

Heb jij soms van die antennes, die iedereen die van het pad Seiko (mods) lijken af te raken, lijken te scannen en jouw dan weer een foto van een ubergeile seiko mod, ergens in een random topic laten plaatsen om de afglijders weer terug in de gelederen te krijgen???

Zo niet cool @HanDavinci!!

1 like

Ik houd gewoon van moddenā€¦ en van Rolex :revolving_hearts:.

3 likes

Werkelijk waar, ik zou bijna op social media gaan om op jouw mods op insta te geilenā€¦ Maar gelukkig vind ik dit forum al sociaal genoeg voor meā€¦

Edit: dat kan dus ook zonder accountā€¦ Lekker gluren zonder te hoeven liken :joy:

2 likes

Ubercool, serieus? Ik dacht nog, ik ga dat voorstel verder negeren, maar hij komt maar terugā€¦

Faux aged lume, een nog veel vettere prospex-tekst op de dial, en dan tot overmaat van ramp een 660ft tekst er bij, om een soort van Submariner hommage te worden? Ik vind Seiko juist cool omdat ze het altijd over 150, 200 of 300 meter hebben. Die 660 ft heb ik ook nooit begrepen. Is dat om rijke Amerikanen geil te maken? En dan die Sub driehoek op 12. Bah.

Dus die mod is gewoon spugen in het aangezicht van een stuk fatsoenlijk Seiko-ontwerp. Koop dan gewoon zoā€™n vintage Sub, Ginault of een Steinhart, die maken dit soort onzin van nature. Daar hoef je geen Seiko voor te verneuken.

Mijn duikertje zou je uit mā€™n koude, dode, stijve vingertjes moeten wrikken als je er dit soort onzin mee uit wilde halen.

3 likes

Wacht effe, is dit een bestaand model? Want die is prƔchtig!

Is een mod dus. Verder lezen was beter geweest. :slight_smile:

Jullie lopen gewoon met me te fokken in dit topic. Hou daar eens mee op, met die blasfemie. Zeg @HanDavinci, schop nog eens nieuw leven in Ć©Ć©n van die mod topics van je zodat dit gespuis gewoon vrolijk elders onzalige ideetjes met Seikoā€™s kan gaan lopen bekwijlen! :wink:

2f7

2 likes

Ik bespeur een lichtelijke frustratie :joy:

Dat is het verschil tussen jou en mij, ik ben zo groen dat mijn smaak nog steeds alle kanten op stuitert. En eerlijkā€¦ ik vind mods zooo leukā€¦

OkĆ©, ik kijk dan weliswaar enkel naar de esthetics, als het plaatje in mā€™n ogen klopt, dan klopt het.

Dus excuses als de nekharen overeind komen door mijn smaakā€¦ Maar ik zou je toch willen adviseren er mee te leren levenā€¦ :grin:

2 likes

Een subtiele mod moet toch kunnen?
Een dial zonder X/Padi en een saffiertje zonder pukkel maken ā€˜m nog toffer :+1:

1 like

Nee hoor. Net wat ik zei, je wilt dus gewoon een vintage sub, ginault of steinhart hebben omdat je dat mooi vindt. Dan krijg je als bonus ook nog eens een beter passende bezel bij. :slight_smile: Daar is niets mis mee, daar komen geen nekharen van overeind. :+1:

Yup. Zeker. Subtiel, zelf ook gehad, prima.

Maar zodra je submariners in mā€™n SKX gaat stoppen word ik pis- en pislink.

4 likes
8 likes

Langs deze weg wil ik ook nog mijn excuses aanbieden voor het slechts liken van jouw topic.

Ik wilde reageren, maar alvorens ik dat altijd doe, lees ik ook alle reacties. En ja, toen kwam die mod inderdaad voorbij enā€¦ Ja, ik reageerde eerst op de mod van Han.

Uiteraard heb ik jouw topic met veel plezier gelezen en moet ik zeggen dat ik nog nooit zo naar een miniturtle heb gekeken, zoals jij het nu hebt verwoord.

Mede door jouw topic heb ik de mini Turtle ook op mā€™n lijstje gezet om eens in het echt te gaan aanschouwen!

Dus @Fate_Amenable_To_Change bedankt voor deze diepte reviewā€¦ En nee, niet sarcastisch bedoeld!

2 likes

Eh, je weet dat ik met name grappen aan het maken ben, he? Dus:

Mag wel hoor. Lekker lekker. :joy: :joy:

Dank!

2 likes