NA: De SKX is dood, lang leve de SKX killer?

Die groene is heel erg leuk!:ok_hand::slightly_smiling_face:

1 like

Jammer dat ie € 649 kostte. Dat vond ik iets te gek.

1 like

Helemaal gelijk in! Vind ik ook teveel geld voor dit horloge. Kunnen we best andere leukere horloges voor vinden.:sunglasses:

1 like

Heb al eens gehoord dat dat kan met een föhn .
Klot dit ? en dan waarschijnlijk niet die van mijn vrouw uit de badkamer :wink:

Hahahaah… erg vermakelijk leesvoer, dank hiervoor.

Ik lees tussen de regels ook iets waar ik mee stoei. Zorgvrij draaggemak. Ik heb kort vol met de neus tussen de vintage gezeten, fantastische horloges met veel geschiedenis, mooie designs en veel zachte prijsjes. Maar het is geen zorgvrij draaggemak. Regen, of mee de kroeg in, nee dat durf ik niet met mijn vintage. Hij zal maar beschadigd raken. En dat is ergens jammer want het haalt het genot een beetje weg. Ik vrees ook dat het zorgvrij dragen ook een beetje aangetast wordt als de horloges steeds duurder worden. Gezien de vele berichten over berovingen, durft iedereen nog met zijn Rolex om de pols Amsterdam in? Daar wil je toch helemaal niet mee bezig zijn, je wilt genieten van je horloge. Mijn Squale aankoop was daarin een openbaring, ik weet niet helemaal waarom maar die 30 Atmos GMT was vrij snel voor mij de nieuwe beater, de kroegtijger, de wingman. Het zorgvrije draaggemak en toch een te koesteren knaller.
Geniet van je Seiko (zal het geen turtle noemen) en hopelijk geeft hij je dat skx gevoel weer.

3 likes

Nee niet met föhn. Je moet iets hebben, een gas soldeer apparaat bijvoorbeeld, waarmee je op een kleine plek even flinke warmte kan maken. Ik heb het 3x gedaan met een gasaansteker.

Oké, thanks

Heel strak, zeker op die natos staat hij gaaf!

Mooi verhaal, hier ook een mini turtle. Geen spijt van

5 likes

Ik zit ook te loeren naar een (mini-) turtle…

Iemand die beide heeft?? Vind de normale turtle mooier, maar wellicht wat groot…

Dat is het nou exact. Grappig genoeg zijn er een paar horloges die ik mooi vind in mijn verzameling die exact dat doen. De Squale 1521, de Mini Turtle, de Grand Seiko quartz, de Glycine Vintage Combat 7 en de SARB’S. :grin:

De rest is niet zo zorgeloos, om wat voor reden dan ook. Dat kan vintage, WR of draagcomfort zijn. De Nomos, ondanks wr, grootte en specs, is niet zo comfortabel als de bovengenoemde horloges.

1 like

Er staan genoeg YouTube videos online met vergelijkingen.

Marc doet een prima vergelijking:

…ik zit óók te twijfelen om een zwarte te kopen…maarja…waarom? :shushing_face:

Ik heb óók al een SKX009 waar ik érg gesteld op ben…:roll_eyes:
Of tóch een blauwe? :see_no_evil: :turtle:

@Motormuis: hoe bevalt ie???

3 likes

Perfect! De twee dagen dat ik hem had. Alweer verkocht namelijk :smile:

2 likes

Flipperaars hier! :joy:

1 like

Of dit een (SKX) killer mag ieder voor zich uitmaken. Ik vind het een leuk alternatief als een zwarte duiker zoekt met bescheiden afmetingen.

2 likes

Leuke Squale!

1 like

Zijn er eigenlijk al mods voor deze seiko? Bijv een keramische insert?

2 likes

tenor

1 like

Ik ben bang dat je dit niet gaat redden Chris maar complimenten over je poging en dit gifje. :joy:

2 likes

Alleen als je kunt modden wordt het misschien (ooit) een SKX killer :wink:

Het horloge heeft heel veel voor zich spreken maar persoonlijk kan ik nog niet wennen aan de wijzerplaat

1 like