NA - De start van een collectie.

Bij deze een foto van mijn verzameling.

Het heeft even geduurd, ik had namelijk geen foto waarop ze allemaal staan. Ook nu ontbreekt er eentje, die ligt bij de horlogemaker. Op de foto zie je de rest van mijn verzameling.
Mijn eerste horloge ontbreekt, die ben ik helaas kwijtgeraakt. Ze liggen op volgorde van aanschaf.
De meest linkse heb ik gekocht toen ik dertien was. Die moest waterdicht zijn vanwege de waterscouting. Het horloge daarnaast heb ik gekocht omdat de linkse stuk was en ik toch iets om de pols wilde hebben. Ik zal toen veertien of vijftien zijn geweest.
Vervolgens een zakhorloge dat ik kocht in Turkije na mijn havo-diploma. Heb het als dagelijks horloge geprobeerd, maar ging snel stuk en heb ik niet meer laten repareren.
Dan volgt het horloge dat er niet op staat omdat het bij de horlogemaker ligt. Een Seiko snxs deze heb ik gekregen voor mijn dertigste verjaardag geloof ik.
Het volgende horloge heb ik van een collega gekregen. Een echte Lidl. Het batterijtje is eruit. Ik kreeg het omdat de Snxs stuk was.
Op mijn veertigste heb ikhet volgende horloge, een Seiko (snzb19k5) gekregen. Dat draag ik nog steeds als dagelijks horloge.
Tenslotte een Poljot wekkerhorloge. Die heb ik niet uit noodzaak gekocht maar vanwege de wekkerfunctie. In een mechanisch horloge zie je dat niet vaak. Toen @mechaniekje hem aanbood wist ik niet hoe snel ik moest toeslaan. Ik gebruik hem nog steeds als wekker. Hij hangt normaal gesproken aan een spijker boven mijn bed.

1 like

Ook erg leuk verhaal achter elk stuk! Zeker de wekkerhorloge :grin:

1 like