Christopher Ward C63 Sealander GMT; 39mm kast, aangedreven door Sellita SW330-2 GMT
Squale 1521 Green Ray rubber; 42mm, SW 200-1 van binnen
Nomos Orion Olive Gold; 41mm, eigen kaliber DUW 6101
Glashütte Original SeaQ; 43mm, eigen kaliber 36-12
Glashütte Original Sixties Chronograph; 42mm, eigen kaliber 39-34
Jaeger-LeCoultre Polaris; 42mm, eigen kaliber 899
En de winnaar is….Christopher Ward! En wel hierom:
Eén: de GO SeaQ was ‘in real life’ toch minder speciaal dan ik hoopte/verwachtte
Twee: de GO Sixties is wél echt spectaculair — maar ik vroeg me in alle eerlijkheid af of ik ‘m over twee, drie, vijf jaar…nog steeds zo mooi zou vinden
Drie: de JLC Polaris is een geweldig horloge. Maar deze specifieke groentint was toch net niet wat ik zocht. En voor deze prijs moet wel echt alles kloppen.
Vier: de Nomos ziet er heel mooi uit, met fraai olijfgroene plaat en heel netjes afgewerkt. Mét een eigen kaliber, voor 1/3 van de prijs van een GO of JLC. Maar hij lijkt teveel op horloge dat ik al heb.
Vijf: ik vind de Squale ook echt leuk. Maar leuk vinden en perse willen hebben, zijn toch verschillende dingen. En heb al een Squale!
Dus: de Christopher Ward! De handbewerkte plaat en deze groentint spreken me erg aan. De afwerking is top voor dit prijspunt (iets > 1k). De GMT functie is niet noodzakelijk - maar zeker handig - en geeft ook wat ‘visueel gewicht’ aan een anders niet al te grote 39mm kast. De contrasterende oranje GMT wijzer steekt ook mooi af.
Gefeliciteerd! Interessante selectie. Allemaal groen(ig). Maar heel verschillend. Aantrekkelijk aan de CW vind ik dat het een GMT is, hij een mooie dial heeft en sowieso een sympathiek merk, met uitstekende prijs-/kwaliteitverhouding. Dus, begrijp het wel. Veel plezier ermee!
ja, meestal kom je bij dit soort vergelijkingen toch op de duurste uit Duidelijk dat de CW het technisch en qua afwerking niet haalt bij de Nomos, GO’s of JLC. Maar voor een 1/10 (!) van de prijs van die laatste twee leveren ze echt een heel goed product.
Interessante groep horloges zo bij elkaar. Toen ik begon te lezen moest ik wel erg lachen.
Nee de SeaQ is het niet. De Polaris ook niet. Maar het is de Christopher Ward geworden.
Prijzen liggen mijlen ver uiteen.
Doet me denken aan deze
. NA: De strijd van de ijsblauwe wijzerplaten heeft een winnaar opgeleverd.
Vijf: ik vind de PRX ook echt leuk. Maar leuk vinden en perse willen hebben, zijn toch verschillende dingen. En heb al een Tissot!
.
.
.
Dus: de Christopher Ward!