NA: De ultieme laatste duiker die ik zal kopen

Leuk verslag en echt een heel gaaf horloge. Zit er zelf ook al een tijdje op te azen…
Ben benieuwd hoe die bevallen gaat. Kudos ook voor bitches brew trouwens :ok_hand:

1 like

Tot nu toe uitstekend, eerlijk gezegd. Het is early days, maar het horloge is fantastisch comfortabel en een genot om te zien om de pols. Zeker een aanrader.

Ik kom er over twee, drie jaar op terug.

2 likes

Oef, dat vreesde ik al en dat maakt de itch wel wat groter hier… Zag dat de Seiko Boutique hem momenteel niet op voorraad heeft maar ga er na de semi lockdown eens naar kijken. Nu even andere prioriteiten maar wellicht ergens komend jaar… :slight_smile:

Veel plezier ermee!

1 like

“De ultieme laatste duiker die ik ooit zal kopen”
Uhmm… ga je je account op hf verwijderen misschien? Anders zal er nooit een laatste aankoop in horloges bestaan😂

1 like

Zeker niet het laatste horloge. Maar wel het laatste duikhorloge. Ergens in mijn hoofd speelt de notie om zowel de stargate als de baby tuna weg te doen voor een SBBN031 MM Tuna Quartz, maar da’s niet iets wat ik waarschijnlijk ga doen.

Met de Squale, Uemura en Mini Turtle heb ik het genre duikers redelijk uitgespeeld.

1 like

Ik zou je ook heel erg willen bedanken voor het horologische wellnessprogramma dat je voor ons hebt gecreëerd; een feest voor de zintuigen dat mijn zondagavond zeer aangenaam heeft gemaakt!

Echt geen idee hoe men dit kan overtreffen; een post met een aanbevolen drankvolgorde misschien? :stuck_out_tongue_winking_eye::champagne: :wine_glass: :cocktail: :crazy_face:

2 likes

Wat vind je van een passende zwarte NATO? Ik streef er naar om de itch zo groot mogelijk te maken. Uemura to the people!

Serieus, ik ben bij met de nieuwe NATO’s die ik binnen heb, want Classic Bond vond ik iets te druk, die ligt nu weer om m’n Mini Turtle.

9 likes

Ziet er heel goed uit. Vraag mij ook af wat de alternatieven zijn. Hou zelf niet van al te drukke banden. Zou zelf voor een zwarte nato en een tropical strap gaan denk ik…

Geniet ervan!

1 like

Ik heb een groen-zwarte bond nato gekocht, en nog een olijfgroene. Tzt komen er wel weer foto’s. Rubber valt voor mij af omdat ik gewoon een hekel aan rubber heb. Of aan siliconen. In horlogebanden, het moet gezegd.

Ik zou het wel doet de sbbn031 tuna is superieur aan bijna alle mechanische seiko duikers en afstammeling van een van de meest iconische duikers.:yum:

1 like

Heb het nu pas gelezen, in oktober ben een beetje offline geweest. Mooi nummer van Madeleine “Careless Love” ook omdat er een Hammond orgeltje in mee doet. Weer een leuk geschreven topic Chris, ik ben een fan van jou!

2 likes

Wat een fenomenaal horloge! Wat mij betreft gaat de Alpinist eruit en komt deze erin! :heart_eyes:

1 like

Klopt, maar aan de andere kant heb ik nog nooit een duikhorloge gehad wat comfortabeler zat dan de Mini Turtle en deze Uemura.

Baby Tuna’s, SKXen, Stargates, Turtles, Squale, Glycine, Citizen duikers… De opstaande kastvorm van de Mini Turtle en Uemura zijn voor mij de absolute bom.

Dat de SBBN31 übercool is is een gegeven, het uurwerk is fantastisch, ding is gebouwd als een tank, allemaal waar, maar ik weet ergens dat ik 'm niet ga dragen. Dus weet ik niet of ik het moet doen. :slight_smile:

Mevrouw Peyroux doet het goed bij me, ook op haar country-achtige platen. Maar leuk dat je het cool vond, ook al waren de graphics wat vernaggeld.

Er is voor allebei wat te zeggen. Als je wilt mag je 'm ook een week lenen, dan kun je 'm er naast houden. Iemand die zo maniakaal krassen probeert te vermijden vertrouw ik er blind mee. Ding heeft DiaShield.

Ik zou bijna een weekje ruil voorstellen voor die Alpinist, maar het laatste wat jij moet doen is je Alpinist aan mij uitlenen. Ik zou 't niet aandurven. :slight_smile:

4 likes

Ik overweeg hem ook aan te schaffen. Ben alleen geen fan van horloges op een nato… :blush:
Is het puur persoonlijk dat de rubber band niet bevalt bij jou of is deze kwalitatief niet goed?
“Alternatieven” zijn er niet echt denk voor op dit type horloge…(?)

Overigens; met veel plezier de muziek geluisterd en het stuk gelezen :+1:t2::+1:t2::+1:t2:

1 like

De rubber band is in feite een siliconenband. Hij is soepel, comfortabel en goed uitgevoerd. Maar ja, ik haat rubber, latex en siliconen inzoverre we het niet over seksuele toepassingen, muurverf of auto- danwel motorbanden hebben. :slight_smile:

Ik vermoed dat je ieder vermoeid bruin, zwart of donkergrijs leertje er wel op zou kunnen knikkeren. Dus NATO, perlon, parachute-elastiekskes, leer, canvas, sailcloth en leer zijn opties.

Wel denk ik dat een milanaise, mesh of stalen band als een lul op een drumstel zou slaan, maar dat kan een persoonlijke mening zijn. :wink:

1 like

Heel gaaf horloge!!! Zat al tijdje verlekkerd te kijken naar dit model, hoewel ik de spb147 ook gaaf vind. Iemand daar ervaring mee / weet iemand of daar een NA van is?

1 like

Hier staat wel een en ander tussen: Seiko SPB149, 62MAS, collectie-2020 / Eindelijk een 40.5mm diver van Seiko!

1 like

Staat heel goed! Mag ik vragen wat je polsomtrek is? Mijn pols is zo’n 17-17,5 cm dus met sommige modellen van +40mm wordt het soms al snel een beetje te fors.

Hij is kleiner dan je denkt hoor. Mijn pols is groter dan 17.5cm, maar hij zal niet te fors zijn bij je.

Dit is die van FattyC.

1 like

Hier ook rond de 17,5. Sterker nog, als ik het me goed herinner misschien een mm groter dan die van @HanDavinci, zijn spul zit me altijd net een tikje strak, ook al krijg ik de bracelets dicht.

Fixed that for you, anders zouden jouw bracelets me niet te strak zitten. :slight_smile:

2 likes