NA: De unlimited limited Glacier saga

Op papier donkerblauw. In werkelijkheid ook. :rofl:

Ik vind Japan interessanter dan Korea. Maar die SKXen zijn lood om oud ijzer. Baarlijke nonsens, dat vermeende verschil.

Geen idee. Ik bak mijn vlees niet in Joma.

Godsamme, ik wilde zeggen dat ik zo oud niet ben… Laat ook maar. :scream::sob::sneezing_face::unamused:

Van de wijzerplaat van die Sinn zou een mens zowaar vårkåt worden.

Niet dat die Baltics lelijk zijn, maar toch entwat saai ivm…

1 like

Ik hoor wat je zegt. Je hebt gelijk. Ik denk dat ik de SARB er nog een keer uitschop wegens overcompleet, en dan alsnog zo’n Sinn bestel.

@HanDavinci: Wanneer mag ik eens een paar uur in die opslag van jou rommelen om die bracelet op te diepen? Dan kan ik 'm doorschuiven. :slight_smile: Het is voor een goed doel: Ruimte voor de Sinn.

1 like

Fate, vraagje: ik zit al een tijdje met die LE glacier in mijn hoofd. De reden dat die er nog niet is gekomen is dat er eigenlijk telkens iets anders in de weg zat, maar ik wil hem nog steeds wel een keer.

Wat zijn precies de verschillen tussen de LE en de non-LE? De bracelet weet ik, maar verder zie ik ze niet zo. Ik vind de banden van de limited wel tof overigens, maar dat is nog geen reden om er 300 piek meer voor neer te leggen.

1 like

Die zijn er niet. Het head-only horloge is 100% gelijk aan de limited Glacier. OK, de Glacier heeft een Limited gravure op het achterdeksel en is genummerd. Voor mij is dat geen verschil.

Tja, ik heb iets tegen Seiko leer wat een vouwsluiting heeft. Dat zit nooit lekker. Maar die petroleum-band is wel erg mooi van kleur. De zandkleurige canvas kun je bij Morrelato voor 15 Euro bestellen met een gesp, dus die doet me niks.

Maar ik vraag me af of die petroleum-band niet als replacement-SKU ergens op de lijst staat. Ik zou bijna de mannen van horloge.nl aanschrijven om te vragen of ze die als reserveonderdeel kunnen leveren. Want ja, daar moet Seiko toch voorraad van hebben. Desnoods leather-only, kun je je eigen clasp er op knikkeren.

1 like

Dat was precies wat ik even wilde horen, thanks.

:point_up: Dat.

Misschien nog eens kijken of er ergens een los SARB017 achterdeksel te scoren is om hem helemaal af te maken.

2 likes

Dat is het overwegen waard, al vind ik dat hij verbazingwekkend lekker draagt op z’n bracelet zonder verdere wijzigingen.

1 like

Ondanks dat ik wel eens lees dat de stalen banden direct van de Seiko’s gesloopt worden ,omdat de kwaliteit niet deugd,heb ik er inmiddels 4 op staal en ze dragen alle 4 voortreffelijk.
Ik vind een stalen band een pluspunt vandaar dat ik er ook nog 1 voor m’n CW wil scoren maar die zijn erg stevig aan de prijs.

2 likes

Tja, ik heb nog een ouwe titanium quartz met geïntegreerde bracelet, dan de Grand Seiko met de halve schakels, er ligt een SARB035 bracelet in Twente en nu dus de nieuwe Alpinist: Alles wat bij Seiko een postzegel-sluiting heeft draagt voortreffelijk.

Uit ervaring kan ik zeggen dat alles wat een “Reverso-medium”-sluiting heeft gewoon ruk is. De Stargate, de Monsterband op de SRP639, de SKX-banden… En overigens de Aevig Balaur… Bah. Veel te groot, zo’n sluiting ter grootte van een jaren 30 art deco horloge. En helemaal als Seiko’s notie van een duikpak-extensie er aan zit. Die graven in de pols alsof het om geassisteerde zelfmoord zou gaan zeg.

Maar die iets kleinere bracelets: Echt goed. Veel beter qua kromming dan elke Seiko vouwsluiting die ik ooit op leer heb gezien, ook.

De ene vouwsluiting is de andere zeer zeker niet. :slight_smile:

1 like

De Sinn dan! vind ik echt een toevoeging qua look boven je andere fliegers.

baltic black op 2, de blue op 3 die zit teveel in het vaarwater van je GS / squale / 197

just my 2c

1 like

Daar heb je een goed punt.

En nog een punt. De Poll-deelnemers denken er net zo over. Maar eens even koekeloeren wat het vakantie-geld doet. :slight_smile:

Niet. Je zult nog gewoon even moeten wachten.

1 like

Op de huizenmarkt? Ik wens jou daar met name zelf succes mee. De Sarb vreet geen brood, maar man man man, wat een ellende zeg, verhuizen is nondedieu een wetenschap en een project inéén.

1 like

Helemaal eens. Ik heb twee eenvoudige Seiko quartzen op staal en beiden zijn super comfortabel. Mijn SARB017 draag ik nu op een leren band (nee, niet dat originele stuk krokodillenprinttriplex, driemaalwoordwaarde). Daar zou ik best nog een stalen band op willen. De band op de alpinist van FATC staat inderdaad heel goed. Als iemand zijn alpinist van het staal af wil hebben, dan zou ik daar met plezier bij helpen :sunglasses:

2 likes

Kijk niet naar mij. Ik fulmineer wel tegen staal, maar als ze goed zitten zijn ze goud waar. :rofl:

1 like

Hmmmm, goud in de band van een Alpinist vind ik dan weer net teveel bling bling. Gewoon strak RVS is voor mij “da bomb”.

1 like

Mooi man! Gefliciteerd!

Ik had je NA gemist zie ik, maar bij deze de complimenten. Zo zie je dat smaken verschillen want de mijne is toch naar @Dannyvanc gegaan. De plaat is echt inderdaad fantastisch, maar het model is verder “minder mijn ding”. Zoals het netjes heet.

Verder, absoluut wel veel horloge voor je geld. Zekers!

Geniet ervan! :+1:

2 likes

5 likes

Hahaha, ja, ik miste juist de koddige kast in de kist. Met deze wijzerplaat en de ar ook direct een stuk beter te dragen, maar het moet inderdaad je ding zijn.

1 like

Omdat je echt letterlijk nooit foto’s van dit ding op andere banden ziet, hier nog maar even een vuige crosspost voor degene die 'm overweegt op basis van deze of gene review:

Zo doet ie het op leer. Hoppa. Sorry voor de vieze meuk, sta te koken.

5 likes