NA: De unlimited limited Glacier saga

Lekkere review!

1 like

Tja, het is nooit een allemansvriend geweest, de Alpinist. :smile_cat:

Ik denk toch niet dat ik het ga doen. Ik mag de symmetrie op de wijzerplaat graag zien, maar de datum op half vijf is niet nodig.

Die kun je er vrolijk af bonjouren. :slight_smile:

Maar serieus, ik denk dat ik de moderne herinterpretatie met bracelet ga scoren. Moet alleen nog even zien hoe ze het glas hebben gemaakt.

1 like

Nice, dit is echt de vetste Alpinist tot nu toe, de LE (die ik graag wil hebben) even daargelaten. :ok_hand:

Die bruine 1959 re-edition is ook heel gaaf, maar ik las zojuist dat die maar 10 bar WR heeft, waar de andere allemaal tot 20 gaan.

1 like

Echt prachtig, volgens mij de enige sinds de groene sarb017 die ik geslaagd vind. Hou je hem op staal trouwens, jij bent meer van het leer toch?

Ik snap je kritiekpunten wel, zoals de zichtbodem. Maar ook eenvoudig te verhelpen toch? Misterlimited of iemand anders kan vast wel de dichte caseback bestellen. Of aftermarket maar meh.

Je bent zelf een toverbal.

3 likes

:joy:

2 likes

Mooie aanwinst, mooi verhaal en een van de weinige goede dingen die Amerika ons heeft geschonken, muzikale royalty…

Proficiat! :clap: :clap: :clap:

Wat ik wel een beetje mis uit de oude “groen-gouden-alpinist”-tijd, is dat het een echte topicstarter was. Het groen, maar ook het goud, in combinatie met de vorm van de wijzers, maakten dat het een polariserend effect had.

Ik werd minstens even vaak aangesproken over het "gedrocht " aan mijn pols als over de schoonheid vervat in de combinatie van kleuren…

Dit lijkt met deze versie wel passé…
Ik zie niet in waaraan men aanstoot zou kunnen nemen…
Wat mij betreft een gemiste kans van ome Seiko :wink:

2 likes

Mooie aanwinst hoor! Ik wacht mijne nog af, zeer benieuwd :grin:

1 like

SARB en GS bracelets, met die kleine drukknop van 2cm lang, doen het uitstekend. Die van de Chronomaster ook. Dus ik draag deze even op staal, maar heb nog wel een NATO en een leertje rondslingeren om er op te zetten als ik de geest krijg. :slight_smile:

:rofl: Dank je. Denk ik.

De koddige numerals en indices, de kathedraal-wijzers, de X en de datum-loep doen het nog prima hoor. Ook is het nog steeds een dikkertje, dus ik zie nog genoeg aanknopingspunten om het een totale hit or miss te noemen. :+1:

1 like

Prettig stukje leesvoer weer. Mooie foto’s van een evenzo mooi horloge! :+1: Geniet ervan!

1 like

Dank!

In de relatief korte tijd dat ik op dit leuke forum kom heb ik al verschillende mooie NA verhalen van jou mogen lezen. Ook dit is weer een heerlijke topic starter om te lezen. Zo met de real-life foto’s erbij ben ik het met je eens dat deze Alpinist een veel lekkerdere kleur heeft dan de sarb017; ziet er waanzinnig mooi uit. Gefeliciteerd!

1 like

Fat C is een van de weinige forumleden waar ik juist blij wordt als ik een lang bericht zie staan. :joy: :+1:

On topic: prachtig horloge, gefeliciteerd!

2 likes

Heb zelf de 199J1, ligt nog in de kast te wachten op verkoop…
de Alpinist bleek bij aankomst toch niet mijn horloge. net iets te dik voor de diameter, en die kompasbezel die er niet lekker strak in zit/makkelijk te verdraaien is is ook niet mijn complicatie blijkt.

Maar ik moet zeggen dat staal hem toch ook wel erg goed staat!
Geniet ervan :slight_smile: met dit weer valt die mooie dial goed op denk ik zo

1 like

Dat moet je inderdaad liggen. Ik vind het net kunnen, maar ik twijfel nog wel erg hard over de Sinn 356 SA II. 15mm dik wegens 7750, maar wel met 2,5mm gebold glas, dus een kast van 12,5mm.

Wat zeggen we hier?

Welke dan?
  • Baltic Aquascaphe Dual Crown blauwe sunburst
  • Baltic Aquascaphe Dual Crown zwart
  • Sinn 356 SA II, yolo

0 stemmers

Hoe ziet de rest van de collectie eruit/wat mis je nog?

Die Sinn is me wel echt té dik helaas. Anders was ie super vet geweest

1 like

Ik vind die kleine dikkertjes altijd wel leuk op de pols ter afwisseling.
Eneuh Baltic vs Sinn :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Zo. Sorry voor de kutfoto’s, ik gebruik een brakke tablet…

Ik ergens ook wel.

Waarom niet? Ik vind Baltic echt übercool en het zijn allebei enorme vintage vibe horloges.

Dank je! Eindelijk een helder antwoord. Teveel fake news op het internet van faux-zelfzekere Seikonistas.
Volgende vragen:

• wat is nou écht de kleur van de plaat van een SKX009?
  • is J beter dan K?
  • is Jomashop legit?

Keep it up! :+1:t3::+1:t3:

1 like

Spitting facts! You’re on a roll ouwe. Geef ze van jetje :grin:

1 like