Tja, toch maar weer eens “een zielloze Chinees”, zoals een forumlid horloges uit het Middle Kingdom onlangs kwalificeerde, uit Duitsland laten komen. Een onlangs uitgbrachte variatie op het, volgens eigen zeggen, orignele ontwerp van San Martin dat voornamelijk bestaat uit GMT’s met vaste lunette. Er zit, zoals zo vaak bij San Martin, een NH35 in van Seiko (goh…; waarom niet overstappen op de 9-serie van Miyota? Maar ach, hij loopt met +7 seconden zeer behoorlijk).
De afwerkingslat ligt voor dit prijssegment weer erg hoog, zonder gelukkig de gepolijste middenschakels van een vergelijkbaar model, waarmee het bling-gehalte net aan de goeie kant van het woonwagenkamp blijft. Bijzonder ingenomen ben ik met de aan de boven- en zijkant geborstelde en aan de schuine zijde gepolijste lunette (net zoals op mijn Serica Commando).
Ik vind hem leuk!
Veel geluk met je nieuwe aanwinst
Ziet er goed uit.
Gefeliciteerd met de aanwinst.
Mij spreekt die ook aan, veel draagplezier
Ziet er goed uit! Heb wel het idee dat San Martin algemeen de betere Chinese horloge klasse is.
Deze week alhier ook zoiets.
Ik was aangenaam verrast door de afwerking, en de nauwkeurigheid van een paar seconden per dag.
Zielloos zou ik dit frisse modelletje niet willen noemen
Zou je willen vertellen in welke prijsklasse dit dan zit?
Wat bedoel je met dat woonwagenkamp? Lopen ze daar allemaal met Chinese prullaria?
€256,43 vermoed ik.
Deze is alvast beter gecentreerd dan de gemiddelde S#!ko. Heeft ie een rammelband?
ook ik vindt hem er goed uitzien
van harte,
draag hem met plezier
klopt heel aardig, plus nog wat douanekosten
Hee wat leuk!
Ik heb dezelfde incoming
Tenminste waar voor je geld!
Bandje rammelt niet, heeft flexverstelling, en voelt solide aan. Goed waterdicht! Uurwerk is wel van Seiko dacht ik.
Hoe dan ook, daar kom ik de zomer wel mee door
Daar heb ik ook even naar zitten gluren, ja. Hele frisse combinatie. Veel plezier ervan deze zomer!
Ik heb uiteindelijk toch voor de Proxima gekozen, de kast is net wat platter en hij heeft de PT5000 met 4Hz:
Rammelband komt bij San Martin tegenwoordig echt niet meer voor. Bovendien met glidelock sluiting, dus aanpassen is kinderspel.
Dat is een zegen, zou op elke band moeten zitten!
Foto?
Prachtig horloge ook!
Nee hoor, via SKB Watches (verzonden vanuit Duitsland) slechts 211 euro’tjes, geen verzendkosten, geen invoerkosten, niente.
In elk geval wel met veel bling bling.