Top!
Helaas, geen like van mij.
Zo’n mooi horloge een zielloze chinees re noemen.
Shame on you.
Mooi ding, heel veel plezier ervan.
Jammer dat aanhalingstekens niet meer begrepen en teksten niet meer helemaal gelezen worden…
Wel leuk dat je het een mooi horloge vindt, vind ik namelijk ook
Net als een knipoogje bij een text
De bouwkwaliteit van San Martin wordt al jaren alom geprezen, en terecht. Ze maken echt geweldig goede horloges. Wat mij altijd heeft tegengehouden waren de gekopieerde designs. Nu ze dat ook stukje bij beetje laten varen wordt het een levensvatbare optie… Als dit horloge uit Zwitserland zou komen zou het minimaal het vijfvoudige kosten. Gefeliciteerd met de aanwinst! Deze wijzerplaat vind ik persoonlijk in elk geval zeer geslaagd.
Daar tellen ze met hart en ziel hun centen!
En daar komt u nu mee
kost Iets meer, maar toch voordeliger dan dat ding van mij. Heeft ook nog 3 weken bij de douane gelegen
Ik blijf me verbazen hoe het mogelijk is om zoiets te kunnen maken voor zo’n prijs.
Je zou zeggen dat het voor zo’n prijs in no time uit elkaar zou moeten vallen.
100 meter diep mee duiken zal ik er niet snel mee doen… maar ja wie doet dat
Ho ho. Alleen hommages, he? Niks tegen een Seagull 1963 of dit soort hersenspinsels van Logan Kuan Rao:
Dat er zielloze Chinezen zijn wel niet zeggen dat alle Chinezen zielloos zijn. Dat geldt ook voor andere nationaliteiten. ,
Deze San Martin lijkt heel erg zijn eigen ding te zijn. Ik zie de invloeden van de band, maar het is geen cover, toch? Ik vind hem geinig, met een mooie wijzerplaat.
Gefeliciteerd! Veel plezier er mee.
Tja, interpretatie blijft toch lastig, want het dat ik bij mijnreactie plaats geeft toch ook aan dat … etc.
Nou ja, we zijn het er in elk geval over eens dat het een geslaagd horloge is
Niks mis mee. Ziet er prima uit.
De band is dezelfde die ze op vrijwel al hun horloges gebruiken (er is ook nog wel eens een bor te bespeuren) en die komt duidelijk uit de Rolex en Tudor-stal (of die Zwitserse boys de banden inmiddels ook, geheel of in onderdelen, uit China laten komen, het zou me niets verbazen), maar de kast , wijzers, wp en indexen lijken inderdaad een eigen ontwerp. En voor 211 euro…
Ook zij strooien met kortingscodes, er is altijd wel iets met SM10, of SPRING10 (vul het seizoen maar in) dat nog een extra paar euro’tjes van de prijs afhaalt.
Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.
Zeer mooi horloge, ik denk dat we de chinezen niet moeten onderschatten
Toffe wijzerplaat! De kast is een kopie van de Grand Seiko evolution 9 GMT mocht je dat nog niet weten. Gewoon dragen waar je blij van wordt, meningen van andere doen er niet toe👍🏻
Kopie toch net niet…maar er is wel veel inspiratie bij opgedaan, idd. Dat maakt het plezier om het horloge er echter zeker niet minder om!
Die prominente “made in China” is een prachtige knipoog naar de algehele opvatting dat Chinees gelijk staat aan goedkope massa productie. Erg leuk gedaan.
Terug naar de San Martin van TS;
Leuk horloge voor het geld! Is die kast echt van de evo 9 GMT? Als ik nu nog eens kijken zie ik inderdaad de inspiratie maar het lijkt me niet echt een klakkeloze kopie.
Ben blij om te zien dat ze voorzichtig verschuiven naar eigen ontwerpen. Dat mag imo doorgezet worden want de kwaliteit die ze leveren binnen het lagere segment is geweldig! Met de gebruikte werkpaard Seiko uurwerken zitten ze sowieso goed. Die gejatte glide lock is fenomenaal. Je zou toch zeggen dat huizen zoals Seiko ook een vergelijkbare clasp moet kunnen ontwikkelen over al hun lijnen. Mijn recente Seiko solar heeft ansich een krachtige gefreesde sluiting, als die 15 jaar geleden gemaakt was… Dit kan en moet eigenlijk beter als je ziet waar merken als San Martin mee komen.
Het jammere is dat ze waarschijnlijk meer kopieën verkopen dan eigen modellen en als ze uiteindelijk de volledige overstap willen maken, zouden ze het best de hommage afdeling verbranden. Maar zou het merk dan overleven?