NA: de volgende "zielloze Chinees"

Daar hebben ze Oeigoeren-kampen voor.

2 likes

Eerlijk: de algemene bouw- en afwerkingskwaliteit van mijn San Martin is echt merkbaar beter dan de meeste merken <1000 euro.

San Martin is ook de fabriek die een heel pak horloges bouwt voor de bekende micro brands. Het schaalvoordeel dat ze hebben daardoor is niet te onderschatten. Als dit je opvatting is dan zou ik wegblijven van zowat elke micro brand en zowat alles Zwitsers < pakweg 5000…

Die maken geen horloge onderdelen en dienen voornamelijk als levende orgaan kweek voor elite.

San Martin is gevestigd Dongguan, boven Shenzhen. Daar zitten Voornamelijk Kantonese. Hard werkend volk.

China is immens groot. De Kantonese horloge industrie verwijten wat de overheid uitvoert in Xinjiang vind ik niet op zijn plek. De mensen in China hebben niks te willen over het beleid van de overheid en al helemaal niets over het beleid in een provincie die meer dan 2000km verderop ligt. Istanbul is minder ver van mijn huis, dan San Martin van de Oeigoeren.

3 likes

Daar gaan we weer met onze ongefundeerde aannames.

1 like

Denk dat een aantal Grand Seiko modellen als inspiratie hebben gefungeerd, maar SM is inderdaad bij deze (en een aantal andere modellen) weg gestapt bij de kopieermachine. Echt een enorm goede ontwikkeling. Ze doen bij sommige modellen zelfs aan zaratsu. Verre van GS qua perfectionisme natuurlijk, maar er valt veel te vergeven voor minder dan 1/6e de prijs. :grin:

Voor mensen die op zoek zijn naar een hoogwaardige aftermarket bracelet met rechte endlinks kan ik ze ook sterk aanraden. Deze ‘mesh’ met on-the-fly adjustment (normale endlinks komen nog op de site) en de andere met Beads of Rice zijn echt belachelijk goed en voor minder dan €80 binnen te halen.

2 likes

Ik vind hem zeer geslaagd.
Geniet ervan.

1 like

Mijn beste,

“Altijd lief zijn voor je Ziel” :blue_heart:

Ziet er toch prima uit!!
Geniet er met volle teugen van.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Ziet er goed uit!

1 like

Oldheritage… daarom ook mijn verbazing. Ik vind dat San Martin zichzelf te kort doet om zo te stunten met de prijs. Het is een prachtig horloge om te zien.

2 likes

Niet zo kinderachtig doen, daar is het toetsenbord waar je dat op schreef namelijk gemaakt.

1 like

Was dat niet die heilige die de helft van zijn mantel afhakte om aan een bibberende bedelaar te geven?
:tongue:

2 likes

Mooi klokkie hoor, ik ben zelf een fan van San Martin horloges en vind het echt geen zielloos merk hoor, ik heb er nu twee waarvan 1 met pt5000 uurwerk en de ander hweft een NH34 uurwerkje en bijde lopen zeer goed op tijd (zeker vergeleken met mijn SKX007 van Seiko)

Ps het gepolijste middenstuk van dit soort banden kan je makkelijk verwijderen met een schuursponsje!
(wel netjes één richting in schuren uiteraard)

Veel pleIer met je aankoop :wink:

1 like

Ik vind een mooie NA voor scherpe prijs :+1:

1 like

Mooie na !

1 like

Tof, gefeliciteerd

1 like

Mooie aanwinst :+1: veel draagplezier gewenst.

1 like

Veel plezier ermee.

1 like

Van harte, mooie wijzerplaat :blush::+1:

1 like

Hoe dan ook, ik vind het een mooi horloge :slightly_smiling_face:

2 likes

Mooi ding! Nog nooit een sm gekocht, maar dit is een goede kansmaker!!

1 like