NA - de Zelos broeders

Sinds ik lid ben op het forum heb ik meerdere malen al mijn liefde voor microbrands verklaard. Dat blijkt ook wel uit de collectie, waar o.a. een Dan Henry 1970, een Hyakuichi 101 en een Florijn 1 in zitten.

Zelos was toch wel vanaf het begin een van de favoriete microbrands: mooie modellen, variatie genoeg en ook betaalbaar! Enige nadeel? Nooit op voorraad (binnen minuten uitverkocht) én als occasion duur(der).

Daarom na heel veel zoeken (op allerlei fora) me gericht op andere merken en dat ging eigenlijk helemaal prima. Tot ik op Reddit WatchExchange een betaalbare Zelos Swordfish “Desert Grey” tegen kwam! Na goed contact en vooruitbetaling richting Canada begon het wachten… Tja dan gebeurt er iets geks, ik zie namelijk op marktplaats.nl een advertentie van een Zelos Mako V3 in de kleur “Steel Teal”. Hier, in Purmerend :smiley:

Deze Mako gauw opgehaald en dezelfde dag kwam ook het broertje uit Canada binnen, een echte familiereünie dus!!

42 likes

Leuk merk vind ik het. Vooral de unieke wijzerplaten zijn gaaf. Het is weer eens iets anders.
Veel plezier met je duo :sweat_smile:

1 like

Gefeliciteerd !
Leuk duo.

1 like

Whooow mooi duo :+1:

1 like

Tof man :+1:t2: gefeliciteerd!

1 like

Purmerend, zo gek nog niet…:wink:

1 like

Heel mooi duo👍🏻

Zelos maakt hele mooie horloges…

2 likes

Leuk duo. Veel draagplezier.

1 like

Ik vind Zelos top. Gefeliciteerd! :+1:t2:

1 like

Hey, een neefje! Mooi hoor :wink:

1 like

haha het zal toch niet?

1 like

Mooi duo! Groeten van zijn rode broertje:

3 likes

Dank! Die bezel insert van de Blacktip is toch geniaal zeg, moeten ze op meer modellen gebruiken vind ik!!

1 like

De stijl is prachtig, de afleesbaarheid iets minder. Ik heb al een aantal keren naast een Mako gegrepen op het Duitse Uhrforum, oa inderdaad een Teal V3. Toen deze voorbij kwam maar snel gehapt. Hoe bevallen de stalen banden van die van jou?

1 like

Van harte! Veel plezier ermee (is een leuk merk met leuke horloges!)

1 like

Grappig/fijn dat je er naar vraagt! Ik kreeg gisteren als eerste dus de Zelos Mako V3 binnen. Daarvan werd bij alle reviews aangegeven dat ook de nieuwe stalen band een enorme verbetering is. Nou ben ik een totale noob als het gaat horloges op staal, dus nietsvermoedend de stalen band geprobeerd op maat te krijgen, maar… Géén micro-adjustment op de band!!! Vond ik al raar en niet echt handig…

Nou ja, dan maar oldskool pinnetjes eruit om te komen tot de juiste maat, toch? Ook geen succes, omdat Zelos gebruik maakt van schroefpinnen die echt minuscuul zijn haha!

Daarom nu maar even via Amazon een setje schroevendraaiers besteld! En nu dus tijdelijk op een ander bandje, de stalen band van mijn Vostok Komandirskie die geen clasp heeft (wat ik eigenlijk best mooi vind!!). De aansluiting op het horloge zelf is wel echt afschuwelijk, een enorm gapend gat te zien zo…

En toen kwam de Swordfish binnen, met een andere band. En dat is nu een band waar naar mijn mening alles aan klopt!! Zit ook heerlijk, dus of de bracelet van de Mako V3 nu echt een verbetering is vraag ik me oprecht af (kost ook los maar liet €90!).

1 like

Ik denk dat je de micro-adjustment niet gezien hebt. Zo te zien is dit de nieuwe versie, die je kan verstellen in de sluiting zonder tools. Kijk een naar de binnenkant van mijn Blacktip band:

Klein:

Groot:

Even het schuifje naar de pennetjes toe duwen en de juiste positie kiezen.

1 like

Ja helemaal correct alleen voor mij dus net niet voldoende om de band zonder pinnen eruit helemaal naar wens te krijgen… De swordfish dus wel :smiley:

1 like

Nee, hier ook niet. Ik heb er totaal wel 5 of 6 schakels uitgehaald. Ging vrij makkelijk met een goede Bergeon schroevendraaier. Maar micro adjustment heeft hij dus wel, vandaar dat je geen verschillende maten schakels hebt.

1 like

Heel veel plezier ermee. Een merk die bij mij ook al lang op de lijst staat. De abyss 3 meteorite zou ik nog wel eens een keer willen proberen.
Maar een mooie blauwe dial zoals deze is ook prima. Enjoy!!!

1 like