NA debuut ... en meteen een knaller

Dag liefhebbers,

Sinds vorige week heb ik mij op HF voorgesteld en probeer sindsdien aanzienlijk actiever te zijn. Vandaag draag ik graag een beetje aan de horloge vreugde door mijn nieuwe aanwinst voor mijn collectie met jullie te delen.

Ik heb lange tijd vooral oog gehad voor de horloges die bij het brede publiek bekend en geliefd zijn. De laatste tijd merk ik dat ik toch wat meer oog heb voor de horloges die wel bekendheid hebben onder liefhebbers vanwege de historie of technisch hoogstaande uurwerken maar voor leken totaal onbekend zijn.

Ik zal stoppen met ouwehoeren en overgaan tot de foto’s van mijn 1st gen. Croton Nivada Grenchen Chronograph Aviator Sea Diver met Venus 210 uurwerk.

Nu ben ik heel benieuwd welke strap jullie naast de huidige Tropic aan zouden raden :thinking:. Alvast bedankt voor jullie voorbeelden en suggesties :+1:t2:.

Groet Bart

132 likes

Wow, gefeliciteerd!

1 like

Supergaaf!

1 like

Cool!! Gefeliciteerd!

1 like

Zeker een knaller!

1 like

Heel mooi !

1 like

Wat een debuut, mooi man! Ik ben wel benieuwd wat er in de toekomst gaat komen als dit je instapper is…

1 like

Welkom en gefeliciteerd. Heb je ook wat meer info over dit horloge / merk want het zegt mij namelijk niks maar ben natuurlijk nieuwsgierig.

1 like

Bijzonder horloge. Gefeliciteerd en heel veel plezier ermee!

1 like

Welkom, gaaf horloge! Zie ik ook wel om mijn pols.

1 like

Tof horloge. Welkom!

1 like

Thank! Maar dit is niet mijn instapper hoor. Alleen mijn NA debuut sinds ik mij netjes heb voorgesteld. Ik ben al een tijdje ziek of gek als het om horloges gaat … net hoe je het noemt. Ik heb inmiddels al best een mooie vintage collectie opgebouwd.

2 likes

Dank voor het compliment. Ik zou het horloge tekort doen als ik mijn beperkte kennis hier nu zou delen. Net als de Omega Speedmaster met ‘Moonwatch only’ is ook aan dit horloge een compleet boek gewijd namelijk ‘Chronomaster only’.

Wat ik weet is dat op de eerste generatie van dit horloge nog staat ‘Chronograph Aviator Sea Diver’, alle generaties erna is ‘Chronograph’ vervangen voor ‘Chronomaster’.

Wellicht een leuk voornemen om een mooie post te maken zodra ik het boek helemaal uit heb ;-).

3 likes

Leuk! Heb je misschien een SOTC? (state of the collection)

Mooie aanwinst Bart :star_struck:

1 like

Iemand nog suggesties voor een specifieke strap voor deze schoonheid? Fotootje als voorbeeld zou fijn zijn.

8 likes

Een beauty!!

1 like

Er liggen nog 7 horloges bij de horlogemaker dus kan nu niet overal een foto van delen (doe ik zo snel mogelijk). Maar in mijn ‘Even voorstellen’ topic heb ik een opsomming van de collectie gedaan en enkele foto’s geplaatst :ok_hand:.