NA Dekla Turbulenz

Beste Heren,

ik ben al een hele poos lid van dit forum en dat heeft me al heel wat geld gekost. Toen ik in het begin (seiko 5-jes tijd) meedeed, was het 100-200eur. Toen surfte ik natuurlijk het hele net af, voor ‘als ik eens veel geld had’. Toen kwam ik al eens op de site van Dekla en hun Turbulenz.
Daarna kwam er een tijd van <300eur en zo steeds verder. Je kent dat wel. “budget beetje optrekken”

[de tijd gaat voorbij en we flipperen heel wat]

Op een dag had ik een mooie DA46 gezien, maar heb ik net langsgegrepen.
Dat ding bleef in me spoken, en heb het hele net afgezocht. Maar het risico om dat ding van de US te laten komen of zo - daar had ik geen zin in.
Daarom heb ik om dat verlies te compenseren maar een DA36 gekocht, ik meen bij Ten2Two.

Fijn ding, mooi, stoer, … kan heel wat aan qua band en kledij.
En de lume vond ik kut. :unamused: Enkel kleine puntjes rondom de dial, en de wijzers waren niet gelijkmatig gelumed.
Maar: ik wou eigenlijk die DA46 toch!
Dus toen kwam er een DA46 voorbij, op de oh zo stoeren over-engineered stalen band van Damasko.
Ding gekocht.
WOW wat een bezel-actie, super band. Zit heerlijk.

Die bezel actie ga ik nooit meer vergeten. Ding is kei tool en kei stoer.
Maar… is het nu een duiker? Het heeft een bezel, het ziet er zo uit. Maar met minder dan 200m WR ga ik niet in mijn zwembad. En deze heeft maar 100m :face_with_raised_eyebrow:
En het was (samen met de band) de duurste die ik (ooit) had. En dat voor een toolwacht (jaja hij is behandeld en kan tegen alles door zijn tegiment/ijsgehard/… ). Neen, dan toch niet.
Ohja - had ik al gezegd dat lume een dingejte is?

De damasko’s verkocht, en een poos zonder echte toolwach (buiten een Seiko en Squale duiker).

Tjah - komen we weer op die site van Dekla. Youtube gekeken (watchmaxe meen ik een duitser die Sinn-fan is). Ook just one more watch heeft er eentje gehad, maar met zijn eigen logo erop.

Dan topic geopend om me op andere gedachten te kijgen.
klik voor dat Topic
Natuurlijk komen de Sinn’s en Damasko’s daar voorbij.

De Dekla Turbulenz is hier niet zo bekend (noch bemind?). Maar hij is in mijn hoofd blijven hangen.
Ben er dan toch maar voor gegaan. Met de geharde behuizing, net als Sinn of Damasko dat kan.

Fijne aan Dekla is dat je kan customizen. Je kan 4 (?) dials kiezen en de kleur van de secondenwijzer. Je kan lume kiezen of fauxtina. en dergelijke mee. Vroeger kon je ook de 2892 kiezen als ‘betere’ versie dan de 2428.
Ach maar ik wou een datum. Die gasten hadden op instagram een prototype getoond van eentje met datum. Ik even gevraagd of het kon met datum. Ja hoor - zet het gewoon bij opmerkingen (en betaal een beejte meer). Zo gezegd zo gedaan. (een week of 2 na mijn aankoop hebben ze het op de site gezet dat ze het met datum kunnen. Dus ik heb een van de eerste?!)

Zo ding toegekregen op 20/7. Zeer blij mee. Hoog damasko gehalte, hoewel ik de ‘sniper-dial’ van Damasko wel heel erg gaaf vind. Er zitten (met mijn gekozen dial) ook wel veel Sinn RS556 elementen in.
Kast geeft me iets meer ronder gevoel dan de Damasko DA3x. Afwerking kan ik niets over zeggen. Kijk vooral naar de printkwaliteit in de laatste foto’s. Originele band vind ik wat te dik en te log. Wel mooie (geharde?) gesp (in elk geval ook blasted). Ik had liever head-only gekocht in dit geval - maar jah.
Ohja… 200M WR dus ik kan ermee doen wat ik wil :slight_smile:

Hierbij de unboxing:

Ding kan zeer veel banden aan:

Rios Havana Varkensleder. Vandaag toegekomen van onze forumsponsor. Fijne band - die blijft er even opzitten.

Iets van hier, rubber duikerspak achtige fabric.

Ali ding. stoer en plastic, dus kan goed tegen water. Maar erg stug.

Hier heb ik hem tot nu toe op gedragen - maar suede wordt vuil.

een nato-man ben ik niet. maar dat kan ie ook

Ohja… gezien lume een dingetje voor me is. Hier heb ik geen opmerkingen over. Die blijft effectief de hele nacht!

De lume is in zoveel lagen gedrukt dat de indexen een beetje opliggen. Vind ik erg fijn om naar te kijken.

Overdag-lume :slight_smile:

Kortom: ik ben er zeer blij mee. Ik hoop dat ik jullie toch een beetje van de kwaliteit heb kunnen overtuigen.

43 likes

Leuk horloge, gefeliciteerd. Is deze 40 of 42mm?

Suede staat hem het mooist !!

40mm en draagt zeker groot door de grote dial. 42mm zou ik niemand aanraden !

1 like

Even de specs nog

Leuke aankoop, maarreuh…

Ik spring met 100m WR vanaf elke rots tussen de 1 en 20 meter hoog.

yeehaa, kijk mij gaan dan

2 likes

Interessant merk dat Dekla gefeliciteerd met deze mooie aanwinst. Voor wat betreft de kritiek op Damasko, ik doe maar alsof ik het niet heb gelezen :rofl:

1 like

Ik ben het wel eens met de kritiek. Damasko’s zien er supercool uit, maar de lume is ruk, en ik heb nooit een kast gevonden die lekker op mijn pols lag. Helaas!

1 like

Gefeliciteerd.

1 like

Gaaf ding! Kende het niet, dank je wel :+1:

1 like

Gefeliciteerd met je NA. Leuk horloge en het enthousiasme spat er af. Geniet ervan :+1:t2:

1 like

Heel mooi!

1 like

Bedankt allemaal

Ik heb hem wel al even - maar nu pas de tijd genomen voor een NA.

Ik denk dat ik voor mijn andere -hier onbeminde- ook eens een NA ga maken.

Gefeliciteerd met je mooie Dekla :ok_hand: Dank ook voor het goede review …ik kende het merk niet en nu wel !Volop genieten maar en daar ben je al flink mee bezig :+1:

1 like

Er zitten inmiddels echt niet alleen maar heren op het forum hoor. En zeker de laatste aanwinst qua dames-leden is bepaald geen muurbloempje. :sunglasses: :tropical_drink:

1 like

Dank je wel voor het delen en het enthousiasme.
En gelijk heb je, wat een mooie NA!

1 like

Weer eens wat anders! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :+1:

Gefeliciteerd met je Dekla, ik had er nog nooit van gehoord, weer wat geleerd :smiley:.
Wens je natuurlijk veel draagplezier :ok_hand: :+1:. Echt de hele nacht de lume? 1 ding heb je zeker duidelijk gemaakt, het is echt een bandenslet :ok_hand: op de natoband na dan, maar dat is weer een dingetje van mij :wink:

2 likes